Hakukone-expertit, nyt vähän apua
kuntokeskus, helsinki, opiskelija-alennus esim, noilla hakusanoilla
Kommentit (4)
muuta kuin ammattikorkeakoulujen kuntosaleja ja yliopistoliikuntaa noilla hakusanoilla. Ne, jotka ovat keltaisella pohjalla ovat mainoksia eikä niillä ole taas mitään tekemistä opiskelija-alennusta antavien paikkojen kanssa, vaan mainokset tulevat automaattisesti kun räppäät sanan kuntosali siihen googlen ruutuun.
Aika visainen tehtävä kieltämättä, nyt muakin alkoi oikein kiinnostaa. Yleensä ottaen hakukone toimii niin, että jos haluat hakusi täyttävän kaikki antamasi ehdot, sninun pitää käyttää AND- sanaa tai &-merkkiä hakusanojen välissä.
Mutta käytä miinusta sulkemaan pois vaihtoehdot joissa esiintyy tietty hakusana:
kuntosali helsinki (opiskelijat OR opiskelija-alennus) -koulu -ammattikorkeakoulu -yliopisto
http://www.google.com/help/cheatsheet.html
Mulla on tehtävänä hakea internetistä käsiini ne Helsingin kuntokeskukset, joista saa opiskelija-alennuksen. Mistä mä haen ja millä hakusanoilla, että saan mahdollisimman kattavan tuloksen? Tämä tehtävä liittyy tiedonhaun kurssiin ja itse saan googlesta ja www.fi palvelusta vain jotain rääppeitä vastauksiksi hakuihini.