Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku uskaltaa kuljettaa lapsiaan jollain romuautolla??

Vierailija
30.01.2009 |

Tuttavani kuljettaa lapsiaan päivittäin 80-luvun pienellä romulla päiväkotiin ja takaisin. Miehellä on parempi auto, mutta tarvitsee sitä työmatka-ajoihin, joten nainen käyttää tätä romua lasten kuljettamiseen, kun hänen työpaikkansa on ihan päiväkodin lähellä eli etäisyydet on pienet. Jokainenhan kuitenkin tietää, että onnettomuus voi sattua kotitielläkin. Lapsilla ei ole edes kunnon turvaistuimia, 3-vuotias jo istuu korokkeella. Olen kauhistunut, miten viitsii leikkiä pienten lasten hengellä, auto on sitä luokkaa että voi laueta koska tahansa tielle.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit kaffepöydässä sit kauhistella köyhälistön elämänmenoa.

Vierailija
2/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hirvittää erilaiset lastenkuljetusviritelmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUURIN osa auto-onnettomuuksista tapahtuu alle viiden km:n päässä kotoa. Tuttuus herpaannuttaa liikenteessä. Ja en oikeasti ymmärrä, että perheen isällä on aina se talouden isoin ja turvallisin auto, ei äidillä joka kuitenkin useimmin lapsia kuskaa. Meillä on täysin päinvastoin, eli minulla iso auto ja miehellä kirppu. Ja tämä herättää aina ihmisissä ihmetystä. En ymmärrä, sillä minusta kaikki aina perustelevat suuren ja kalliin auton ostoa turvallisuusnäkökulmalla kuitenkaan käyttämättä sitä autoa lastenkuljetuksiin.

Vierailija
4/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että se, joka kuskaa lapsia, ajaa paremmalla autolla. ap

SUURIN osa auto-onnettomuuksista tapahtuu alle viiden km:n päässä kotoa. Tuttuus herpaannuttaa liikenteessä. Ja en oikeasti ymmärrä, että perheen isällä on aina se talouden isoin ja turvallisin auto, ei äidillä joka kuitenkin useimmin lapsia kuskaa. Meillä on täysin päinvastoin, eli minulla iso auto ja miehellä kirppu. Ja tämä herättää aina ihmisissä ihmetystä. En ymmärrä, sillä minusta kaikki aina perustelevat suuren ja kalliin auton ostoa turvallisuusnäkökulmalla kuitenkaan käyttämättä sitä autoa lastenkuljetuksiin.

Vierailija
5/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole varaa parempaan?

Vierailija
6/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuolee romuauton kyydissä Suomessa vuosittain?

Vierailija
7/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pikkasen rajottaa sitä kuka käyttää.

Tuttavani kuljettaa lapsiaan päivittäin 80-luvun pienellä romulla päiväkotiin ja takaisin. Miehellä on parempi auto, mutta tarvitsee sitä työmatka-ajoihin, joten nainen käyttää tätä romua lasten kuljettamiseen, kun hänen työpaikkansa on ihan päiväkodin lähellä eli etäisyydet on pienet. Jokainenhan kuitenkin tietää, että onnettomuus voi sattua kotitielläkin. Lapsilla ei ole edes kunnon turvaistuimia, 3-vuotias jo istuu korokkeella. Olen kauhistunut, miten viitsii leikkiä pienten lasten hengellä, auto on sitä luokkaa että voi laueta koska tahansa tielle.

Vierailija
8/15 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tärkein turvallisuustekijä istuu ratin ja selkänojan välissä... siinä ei kuitenkaan parhaimmatkaan turvapenkit ja muut rakenteet auta jos ratissa on pähkähullu kaahailija. Turhan paljon luotetaan testivoittaja-autojen ominaisuuksiin...

Vierailija
9/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostele uusia ja hienoja autoja!

Ja vika on kyllä useimmiten siellä ratin ja penkin välissä kun jotakin sattuu, ei siinä auta uudet autot ja komiat turvavermeet kun kunnolla kolisee...

Ja velaksi auton ostaminen on aivan hullua, aivan sama kun heittäs 5000€ kaivoon!!!!!

Vierailija
10/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee joku sähkövika niin siellähän seisoo.

Vierailija
11/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset siihen kuole, jos "romu auto" kosahtaa tienpenkereelle. Eikä myöskään maailma kaadu.

Vierailija
12/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin iso ja turvallinen auto voi pelastaa. Ei aina riitä se että itse ajaa juuri sääntöjen mukaan, tottakai kolaritilanteessa aina parempi mitä hitaammin on ajanut, eli ainakin niiden sääntöjen mukaan.

Itse olin pahassa kolarissa jossa kuoli ihminen kovan vauhdin ja auton "heikkouden" vuoksi, itsellä oli vahva auto ja hiljainen vauhti, eikä onneksi käynyt kuinkaan. Mikäli minulla olisi lapsia en heitä kuljettaisi kuin näissä uudemmissa autoissa, vaikkakin kuulostaa pröystäilyltä ja porvaristiselta. Uuden auto hinta on kuitenkin pieni raha siitä että perhe on hengissä ja kunnossa ja matkanteko turvallista. Oman auton hankinnan jälkeen ei auta kuin vaikuttaa pueheilla ja omilla teoilla liikennekulttuuriin ja toivoa ettei kukaan muukaan hölmöilisi.

Vierailija
13/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla kun se ei vain ole valintakysymys, että hankkisiko uuden auton vai ajaisiko vanhalla.

Vierailija
14/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai itseään vanhalla heikkorakenteisella toyota carinalla tai muulla roppanalla on mielestäni sama jos lapsien kanssa tai ihan itsekseen pelailisi päivittäin venäläistä rulettia. Törmätessä kun käy samalla lailla että sitä saattaa kuolla tai loukkaantua ja niitä kolareita kun kumminkin sattuu ihan päivittäin mitä erilaisemmista syistä.

Varmaan olisi järkevää olla liikkumatta henkilöautolla ollenkaan jos ei ole varaa kunnolliseen autoon. Itse olen opiskelija, mies on pienituloisissa töissä ja eikä oikeastaan olisi valinnanvaraa ostaako kallista autoa vai ei mutta se ostettiin kumminkin, koska en halua että rakkaimpani kuolee tai vammautuu kolarissa, samoin ajatteli mies. Eli auto ostettiin lainalla, koska ilman autoa hänen töihin kulkeminen ei onnistu. Yksi läheltäpiti tilanne sai meidät huomaamaan kuinka pienestä se henkiriepu voi olla kiinni.

15

Vierailija
15/15 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät ole enää ajokuntoisia, haloo! Iso citymaasturi luo turvallisuuden harhan huonolle kuskille. Siitä toki olen samaa mieltä, että kunnos turvaistuimet on syytä hankkia, niiden kunto olisi syytä tarkistaa katsastuksessa auton lisäksi mielestäni. Ja moni uudehkolla autolla ajaja ajaa paskoilla renkailla, liekö raha loppunut kesken?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän