Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pesen joka aamu eskarilaisen pepun altaassa, niinkuin 3-v sisareltaan ja vauvalta

Vierailija
30.01.2009 |

Tämä jäänyt tavaksi. En ole vielä opettanut tyttöä itse pesemään esim. pöntöllä bideesuihkulla, mutta kaipa se on kohta opetettava, ainakin ennen kouluunmenoa. Tytölle tämä on maailman luonnollisin juttu, koska olen tehnyt niin hänelle joka ikinen aamu hänen syntymästään lähtien. Paitsi tietty jos tyttö ollut jollain yökylässä tms.

Mites te muut? Minkäikäiseltä pesette alapään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesee itse itsensä suihkussa. Olen opettanut hänelle miten hän pitää itsensä puhtaana. 4-vuotiaan pyllyn pesen välillä bidee-suihkulla pöntöllä. Muuten hän pesee itse itsensä suihkussa käydessään. Suikussa voi pestä pelkän kraanan alla, jos ei halua kokonaan kastua.

Vierailija
2/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan aikuinen ihminen enkä osaa sitä itselleni tehdä, eipä äiti koskaan pessyt kun olin pieni (siis vauva-aikojen jälkeen joista en muista). Viimeksi piti virtsanäytettä antaessa alapää pestä ensin siinä pöntöllä mutta onnistuin vain kastelemaan koko ahterini, reidet ja osan farkuistakin.

Miten kummassa ja mitä kautta tungette sitä käsisuihkua sinne pönttöön pestävien alueiden lähelle? Ei ainakaan minulta onnistu. Käyn kyllä suihkussa yleensä kerran päivässä jolloin sitten pesen joka paikan, joten puhdas toki olen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppui siihen kun vaipat jäi pois, eli jotain pari vuotiaana. Yleensä illalla suihkussa pesty, jos ei käy suihkussa niin sitten käsisuihkulla. Tuotakaan ei tehty joka päivä siihen asti kun vanhemmat hoiti pyyhkimisen. Nyt eskalaisella tahtoo olla kai niin kiirus vessasta pois, että on iltaisin otettu tavaksi suihkauttaa ennen kuin vaihtaa pikkarit. Osaa käyttää itsekin alasuihkua, mutta tahtoo olla välillä seinätkin märät. Meilläkin tyttö iso, 130 cm ja 26 kg, ei sitä kyllä meikäläisen voimilla nosteltaisi mihinkään altaan reunalle =)

Vierailija
4/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinua jonka lapsi pesee lactacydillä....sitä ei oo tarkoitettu lapsille eikä ainakaan noin tiheesti käytettynä! Pesee pois normaalia, suojaavaakin bakteerikantaa!

Vierailija
5/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ei nyky ihmiset osaa pyllyään pestä, eikä lastensa

4v istuu pöntöllä haja reisin, miel mahdollisimman takana pönttöä

ja sit vaan sopivan lämmintä vettä bidee suihkulla alapäätä kohden

ja sitten myös takapuolen kautta , vettä meneen

:)

Vierailija
6/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan että olisin jossain altaassa pessyt lasten peppuja vauvaiän jälkeen. Itseasiassa meillä 2-vuotiaskin nauroi, kun kerroin että pesin heidän peppunsa lavuaarissa kun olivat vauvoja.

5-vuotias siis käy itse suihkussa ja pesee alapäänsä ihan hyvin. Tukan pesee vielä äiti, mutta sitä ei tehdä joka suihkukerralla.

Vierailija
7/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullua munkin mielestä toi ison lapsen peseminen lavuaarissa.

Joskus pesin vielä 4-vuotiaalta, kun suihkutilat oli kylmässä kellarissa ja joka ilta ei siellä käynyt pesulla, mutta sekin tuntui aika hullulta, vaikka lapsi oli jotain 15 kg. Iso silti ja pestään kuin vauvaa!

Vierailija
8/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy suihkussa joka toinen päivä ja väliin suihkutan bide suihkulla pöntöllä ja joskus tosiaan lavuaarilla, nykyään enää harvemmin. On pieni kevyt tyttönen, joten ei ole hankalaa.

Tehkäämme me äidit niinkuin parhaalta tuntuu. Ei ne lapset enää teininä siihen lavuaarille suostu=)

Vierailija
9/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tyttö, joka kärsii sitten hiivasta ym muista tulehduksista koko loppuelämänsä.

Lapset käy joka ilta suihkussa ja eskarilainen pesee alapäänsä Lactacydillä itse 4/7 päivänä viikossa.

Vierailija
10/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei puhettakaan että olisin jossain altaassa pessyt lasten peppuja vauvaiän jälkeen. Itseasiassa meillä 2-vuotiaskin nauroi, kun kerroin että pesin heidän peppunsa lavuaarissa kun olivat vauvoja.

5-vuotias siis käy itse suihkussa ja pesee alapäänsä ihan hyvin. Tukan pesee vielä äiti, mutta sitä ei tehdä joka suihkukerralla.

Kyllä eskarilainen on jo turhan iso lavuaarilla pestäväksi...

Vierailija
11/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapesut tehdään joka aamu(joskus myös illalla) käsisuihkulla pöntöllä istuen.

Eskarilainen ja tokaluokkalainen pesevät ihan itse, nelivuotiasta pitää vielä vähän auttaa. Kaksivuotiaan peppu pestään lavuaarissa niin kauan, kunnes oppii asioimaan pöntöllä.

Vierailija
12/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä lactacydillä.

Vierailija
13/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarityttö käy joka ilta suihkussa, suihkuttaa itse itsensä ja suihkun jälkeen minä rasvaan hänet. Tytöllä atooppinen iho. Ei niitä rasvoja voi entisten päälle laittaa.

mutta en halua suihkutella lapsia päästä varpaisiin joka päivä, iho kuivuu liikaa. Eikä tuonikäiset edes hikoile hirveesti. Riipppu tietty päivästä, kesällä suihkutellaan varmaan päivittäin, mutta ei muulloin.

ap

Vierailija
14/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ollan siirrytty ihan normaaliin suihkukäytäntöön. Lähinnä tuo pesu kyllä suoritetaan ennen nukkumaanmenoa.

Hieman kyllä sääliksi käy tyttöäsi, vai eikö teillä ole suihkua?

Vierailija
15/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

istuessa pytyllä. Paljon helpompaa tuolla tavalla.

Vierailija
16/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset käy joka ilta suihkussa ja eskarilainen pesee alapäänsä Lactacydillä itse 4/7 päivänä viikossa.

Vierailija
17/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi 4-vuotias ei kauan enää mahdu lavuaariin

Vierailija
18/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tyttö huolehtii päivän ajan itse omat vessa-asiansa, oleb ajatellut, että on hyvä kerran päivässä pesaista kunnolla (siis vain vedellä huuhtelen).

Sama tehdään 3-vuotiaalle pikkusiskolle, jonka alapää pestään kyllä myös aamuisin, koska hän käyttää vielä yövaippaa (joka on yleensä aamulla märkä).

Eskarilaiselta en kyllä pesisi enää, vaan opettaisin käyttämään alapääsuihkua tai käymään alapesulla kylppärissä.

Vierailija
19/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jäänyt tavaksi. En ole vielä opettanut tyttöä itse pesemään esim. pöntöllä bideesuihkulla, mutta kaipa se on kohta opetettava, ainakin ennen kouluunmenoa. Tytölle tämä on maailman luonnollisin juttu, koska olen tehnyt niin hänelle joka ikinen aamu hänen syntymästään lähtien. Paitsi tietty jos tyttö ollut jollain yökylässä tms.

Mites te muut? Minkäikäiseltä pesette alapään?

Vierailija
20/29 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä ole mitenkään hankalaa pestä, tyttö on hoikka ja pikkupeppuinen. Tuolilla seisoo ja mä vain avitan pyllistämään siihen altaalle. Mietin, että vessanpöntöllä pesu voisi olla jopa hankalampaa. Itseltä se onnistuu, mutta miten pesen lapsen siinä.

Meillä löytyy myös suihku ja jopa sauna :) Tottakai, mutta en halua suihkutella lapsia päästä varpaisiin joka päivä, iho kuivuu liikaa. Eikä tuonikäiset edes hikoile hirveesti. Riipppu tietty päivästä, kesällä suihkutellaan varmaan päivittäin, mutta ei muulloin. Niin ja jos ollut jotain sotkuhommaa..

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi