Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia laparotomiasta?

Vierailija
29.01.2009 |

Tarkoituksena olisi poistaa hieman epilyttävä kasvain munasarjan takaa, ja luultavasti joudutaan tekemään laparotomia. Lapasroskopiasta on jo kokemusta, mutta avoleikkaus ja siitä toipuminen pelottaa. Miten kauan joutuu olemaan sairaalassa? Saikku on yleensä kai neljän viikon luokkaa, mutta onkohan mahdollista käydä esim. viikon tai parin päästä leikkauksesta jo muutamalla luennolla? Olen siis opiskelija, ja opinnotkin menevät aika pahasti puihin tämän vaivan vuoksi... Kiitos vastauksista!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laparotomiasta 2 vkoa aikaa. Sairaalassa olin 3 päivää ja sairaslomaa sain 4 vkoa. Itsellä meni eka viikko melkein petipotilaana, se leikkaus nimittäin piti lämpöä 37,4 viikon ajan, jäi vatsaan jotain veriklönttejä.Nyt riesana kaamea ummetus, suoli toimii vain lääkkeillä. Kävin just ekan kerran sauvakävelylenkillä, että vatsa rupeis toimimaan paremmin. Paino on tippunut 4 kg 2 viikossa koska en ole tod. voinut syödä normaalia ruokaa just ton ummetuksen takia. Haava on lähteny paranee ihan ok, joten se ei hirveesti vaivaa.Itse pystyn istumaan ja kävelee (hitaanlaisesti) aika mukavasti,mutta yleiskunto kyllä on laskenu tän 2 viikon aikana. Varmaan yksilöllistä toi toipuminen. Jos leikkaushaava ei rupee märkimään, eikä muitakaan komplikaatioita tule niin ehkäpä voitkin istuskella jollain luennolla jo parin viikon sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme