Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistun tupakoinnin lopettamisessa??

Vierailija
29.01.2009 |

Olen viimeisen 2 kk aikana yrittäny lopettaa tupakoinnin jo kai 4-5 kertaa. Pisin väli mitä olin ilman, oli 2 vkoa. Eilen lopetin taas ja tänään täytyi jo käydä ostamassa. En vain kykene olemaan ilman, tulen ihan hermoraunioksi. Kaipaisin vinkkejä ja menestystarinoita...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut 19.11.08 ja miljoona kertaa sitä ennen. Käytin aluksi kielenalustabuja (n. 3 vk), ne toimivat minulla loistavasti . Meni jopa 3 tuntia, ettei tullut mieleen. Otin niitä aina ennen houkutushetkeä, heti aamulla, töissä ennen lounasta, vähän enne kotiinlähtöä jne. Sitten aloin ajatella, että miksi käytän nikotiinia kun siitähän tässä yritän eroon. Luomuna menty sen jälkeen. Kaikenlaisia viekkareita on ollut, alakuloisuutta, syömishimoa, unihäiriöitä jne, mutta ne alkavat mennä jo ohi. Haikeita hetkiä tulee vielä joskus, mutta ei pakottavaa tupakantuskaa Stumppilaiset ovat pelastaneet minut pari kertaa sortumiselta. Sinne vaan tukea hakemaan. Onnea yritykseen. KYLLÄ SE ONNISTUU!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahdonvoimalla ja jenkki purukumilla. Eli purkka oli minulle korvike.

Vierailija
4/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.5.2008 noin viiden vuoden on-off tupakoinnin jälkeen. Olin päättänyt etukäteen että siihen loppuu, ja niin loppuikin.

Muutin sinä päivänäv pois Suomesta niin helpotti asiaa kun uudessa kotipaikassa ei ollut muodostunut niitä tupakointirituaaleja esim. ennen ja jälkeen kun matkustan metrossa tms. Suomessa asuessani lopetin yhdessä vaiheessa 2 vuodeksi. sekin samalla lailla päättämällä että nyt loppuu. Noista vieroituslääkkeistä sen verran kun mies on farmaseutti ja on tiennyt kertoa ettei kyllä kannatta käyttää, turhaan vaan lääkealmistajat rahastaa epätoivoista ihmistä niillä valmisteilla. Aikoinaan oma lääkäri sanoi tupakoinnista että hän ei ala mulla siitä saarnaamaan, koska tiesi että se on ihan sama mitä sanoo, ei sitä ihminen kuitenkaan lopeta ennen kuin on omassa päässään sen päätöksen tehnyt että nyt loppuu, ja oikeasti uskoo siihen.

Vierailija
5/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja järjestään ihmiset on saaneet lopetettua tupakoinnin, osa kokonaan, osa vuosiksi ,osa kuukausiksi.

t. 6

Vierailija
6/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt 4,5 v ilman ! Hyvä minä!

PS. Kannattaa lukea paljon keuhkoahtaumataudista, auttaa kummasti.

Vierailija
7/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyt hillitsemään itsesi kauppareissuilla, ihan varmasti.

Kaveritkaan eivät sinulle loputtomiin tarjoa, kun et ostamisen lopettaneena koskaan voi tarjota takaisin.

Ja tosiaan, lue vaikka keuhkosyövästä ja -ahtaumasta.

Ja ajattele sitä hetkeä, kun elimistösi on toipunut tupakan haitoista: ei nuhaa, ei yskää, ei köhää, ei hengästymistä, ei pahaa hajua, ei keltaisia sormia ja kynsiä, ei tummuvia hampaita, ei kelmeää ihoa. Suorituskyky nousee huimastt, kesällä kirmaat kuin nuori varsa

Ja pistä joka askin hinta säästöön possuun kirjahyllyn päälle. Syksyllä pääset pimeyttä pakoon etelän maille tupakasta säästyneillä rahoilla.

Tsemppiä.

t. nim.

Lopettaja 7v:n takaa ja päivääkään en katunut

Vierailija
8/11 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin puoli vuotta ilman nikotiinivalmisteita.

Nikotiinipurkka auttoi tosi paljon, kääntöpuoli on se, että siihenkin jää koukkuun tosi helposti.

Pahat viekkarit tuli purkastakin, mutta huomattavasti lievemmät kuin tupakasta.

Vierailija
9/11 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin tupakoinnin viisi vuotta sitten melko helposti. Poltin 13 vuotta vähintään askin päivässä. Joskus aikaisemmin yritin lopettaa, mutta kiipeilin seinille jo muutaman tunnin jälkeen.

Jossain vaiheessa havahduin siihen, että jonakin päivänä sairastun vakavasti tupakoinnin takia ja siinä vaiheessa kadun armottomasti sitä, etten lopettanut ajallaan. Ymmärsin, että en halua kuolla tupakan takia. Oli siis aika lopettaa.

Kävin hypnoosissa kaksi kertaa, kärsin lievähköistä vieroitusoireista pari päivää ja sen jälkeen en ole polttanut, ei ole tehnyt edes mieli. Nykyään tupakan haju ja ajatuskin polttamisesta oksettaa.

Suosittelen hypnoosia. Käynnit maksoivat (viisi vuotta sitten Tampeeella) 100 euroa yksityisellä hypnoterapeutilla. Summan säästi nopeasti takaisin kun ei polttanut.

Vierailija
10/11 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sen tein:

Päätin etten enää tupakoi.

Vierailija
11/11 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen luettuani en enää halunnut polttaa ja ihan itsestään luovuin tupasta. uskomatonta, mutta totta.