Milloin tuo 4veen kyselyikä loppuu??? ov
En jaksa enää. Aloitti varmaan puoli vuotta sitten kysymään akikesta kaiken ja jatkuu vaan.
Tämä päivä on mennyt suurinpiirtein näin:
"äiti miksi pitää syödä aamupala? " "mitä tarkottaa tahallaan ja vahingossa?" "mitä siellä kerhossa tehdään, miksi?" "miten nää housut tulee, miksi?" "miten kermavaahto tehdään, miksi" "saako aamupalaksi kakkua, miksi?" "saako toista kakkua, miksi" "miksi pitää laittaa ulkovaatteet?" Miksi minulla on kengät" "miksi pitää laittaa turvavyö" miksi miksi miksi miksi... Tuun hulluksi...
Kommentit (8)
kun kasvat ja lakkaat kysymästä, saat lapsia, jotka kysyy
Aika usein nykyisin vastaan vaan että tiedät sitten isompana kun en jaksa selittää jokaista ruuanlaiton vaihetta tai lattianpesuaineen toimintatapaa erikseen...
juttu että nelivuotiaat kysyvät n.400 kertaa päivässä jotain..
Meidankin paiva taytyy kysymyksista.
Jos ei ole mitaan muuta kysyttavaa niin tytto kysyy
"mita huomenna tehdaan?" Tama kysytaan ainakin 20 kertaa paivassa ja ihan vaan leukojen jumpaksi...
Uskon vakaasti tuhon etta kysymyksia tulee ainakin tuo 400 paivassa.
Olen ryhtynyt kokeilemaan jostain kirjasta ottamaani ohjetta. Kun lapsi lahtee siihen miksi-kierteeseen, tai muuten kun tuntuu etta kysyy miksi ihan vaan 'huvikseen' (siis ei siksi ettei oikeasti tietaisi tai voisi paatella vastausta), kysynkin hanelta 'mita luulet, miksikohan on nain?'. Yleensa poika sitten miettii ja antaa joko sen 'oikean' vastauksen, tai sitten sanoo, ettei oikein tieda tms. Mutta on sitten itse asiaa jo vahan mietittyaan 'kypsempi' myos vastaanottamaan vastauksen/selityksen.
Ei tietty toimi aina, mutta joskus kuitenkin! ;-)
JOSKUS saatan selittää jotain niin ettei lapsi jaksa edes kuunnella! ;)
Ittellä meinaa hermo levitä siihen "ÄITI" alkuun. Jos lapsi kysyy 400 kertaa jotain niin sitä ennen lapsi varmistaa puhuvansa ÄIDILLE päivässä 800 kertaa.
Ainakin omat lapset saattaa huudella äiti kolmekin kertaa ennenkö uskoo että varmasti kuuntelen, joskus kun lapsi huutaa äiti ja vastaan "niin", lapsi sanoo vielä äiti johon vastaan "mitä" ja ennen sitä kysymystä vielä uudestaan äiti.
5,5-vuotias on kysellyt koko elämänsä :). Ja kysymystä ja antaamaani vastausta seuraa aina uusi kysymys. Lopulta sanon aina joskus, että en minä tiedä :).