Facebook paljastaa todellisen minäsi?
Kommentit (13)
Yhden työkaverini jutut ovat päivästä toiseen tyyliä "Onpas-töissä-tylsää-paskat-kollegat-hullu-pomo-rasittavat-asiakkaat"...
Ihan hävettää välillä hänen puolestaan...Töissä tästä ihmisestä ei ikinä uskoisi irtoavan niin tasotonta tekstiä.
jos ne ihmiset eivät puhuisi tuollaisia kauheuksia itsestään, ette voisi enää tirkistellä ja tulla juoruamaan heistä tänne. Mitäs sitten tehtäisiin!?
En myöskään ymmärrä. Siis miksi aikuiset ihmiset laittavat jotain ryyppykuvia, jossa konttaavat omassa oksennuksessaan persvako vilkkuen. Ja sitten pyytävät työkavereita fb-kavereiksi. Itse ainakin haluan antaa itsestäni asiallisen kuvan työmaailmassa.
En myöskään ymmärrä. Siis miksi aikuiset ihmiset laittavat jotain ryyppykuvia, jossa konttaavat omassa oksennuksessaan persvako vilkkuen. Ja sitten pyytävät työkavereita fb-kavereiksi. Itse ainakin haluan antaa itsestäni asiallisen kuvan työmaailmassa.
yksityisyysrajauksia, voit esim. säätää niin että statuspäivitykset eivät näy pomolle. Kannattaa hyödyntää.
oon koettanu sitä kohtaa löytää, mut ei oo vielä ainakaan sattunu silmään semmosta..
sieltä sitten löytyy kaikki yksityiskohtaiset säädöt
Ilmeisesti kaikki ei ymmärrä, ketkä kaikki niitä juttuja pääsee lukemaan!
voi laittaa niin että vain valitut pääsee sinne
Jos menee tollaisille sivuille niin opetelkaa edes käyttään niitä
että niitä profiileja voi vaikka pomo tutkia, jos ei ole osannut laittaa suojauksia.
Ja jos olet hakemassa uutta duunia, niin ne jotka ehkä ovat sinua palkkaamassa, saattavat googlettaa sinut ja löytää fb-profiilisi, jossa kerrot kuinka vihaat koko ammattikuntaasi...
Tosi monella on fb profiilikuva jossain baarissa drinksu kädessä otettu (tai kotona drinksu kädessä otettu, tai ihanmissävaan juoma kädessä otettu...)
Ja mulla kans on kaverina yksi 2.n lapsen äiti, jonka kaikki statukset liittyy aina ryyppäämiseen. "aah, vihdoin sain lonkeron korkattua..." tai "jee, saa lapset hoitoon ja pääsee siiderille"
Yläpalkista löytyy settings > privacy settings >profile
sieltä sitten löytyy kaikki yksityiskohtaiset säädöt
niin sama näkyy: asetukset > yksityisyysasetukset > profiili ;-))
Laitan statuksetkin harvakseltaan ja jotain ympäripyöreää. varon päivittämästä työaikana, enkä hauku työtäni, kerro alkoholista yms.
Työskentelen sos.- ja terveysalalla. Osa työkavereistani on myös facebookissa. Ja mitä kaikkea sitä saankaan tietää (vaikken ehkä haluaisikaan...)!
Yhdellä on KUVIA joissa käyttää huumeita. Toisen profiilipäivitykset ovat (lähes kaikki) tätä luokkaa: "Maija odottaa että duuni loppuu ja pääsee dokailee", "Taas darra päällä", "Maija sammui taas ja lensi ulos". Ja tämäkin ihminen lähes 30-vuotias perheellinen.
Siis eikö sitä voisi edes vähän kaunistella jos ITSE pyytä vähemmän tuttuja työkavereita facebook-kavereiksi..