Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko pomo soittaa työntekijälle sairaslomalla?

Vierailija
28.01.2009 |

Ei voi kuitenkaan vaatia tekemään töitä sairaana.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

ps. pomolla tulee olla todella tärkeää asiaa, jos sairaana olevalle= ei työkykyiselle soittaa

ja pomon tulee olla myös hienotunteinen= työntekijöhn voi olla vaikka psykiatrilla tai gynegologilla

= työntekijä voi antaa lääkärintodistuksen ruskeassa suljetussa kirjekuoressa= pomon ei tarvitse tietää sairausloman syytä

Vierailija
22/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko työnantaja velvollinen maksamaan palkkaa sairauslomalta, jos esimies painostaa tekemään työtä puolesta tunnista tuntiin päivässä? Soittelee kotiin jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjestelykysymyksiä, eli mitä tehdään, ja miten tehdään. Minä kotoa käsin parhaani mukaan yritän sitten neuvoa ja kertoa, paperit ovat valitettavasti aina silloin tietysti väärässä paikassa, kun yllättäen sairastuu.

Mutta tosiaan, jos on oikeasti oman alansa asiantuntija, niin ei sitä 'luovuudella' paikata. Kyllä faktat täytyy olla selvillä. Ihan samalla tavalla äitiyslomalta olen käynyt monta kertaa tekemässä töissä asioita, joista vain minä tiedän, ja kertomassa sijaiselle mitä olen tehnyt asioissa aiemmin.

Ja toistaiseksi en ole ollut sillä tavalla sairas, että mieleni olisi järkkynyt niin, etten voisi työasioista edes puhua. Sähköpostiahan voisi laittaa jos ei ääni toimi. :) Mutta varmaan, jos on joku ihan totaalinen romahdus, niin sitten on vaan selvittävä ilman työntekijän tietoja ja osaamista.

Vierailija
24/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, missä duunipaikassa ollaan noin tietämättömiä, että houkutellaan ihminen töihin... Minulle on eräskin lääkäri ihan henk.koht. sanonut, että kirjoitan niin ja niin monta päivää, mutta se tarkoittaa, että EHDOTTOMASTI olet sitten poissa! Tai ei kirjoita ollenkaan, siis... Se on ihan lakisääteinen juttu puolin ja toisin. Plus minusta aikamoinen epäluottanuslause sitä lääkäriäkin kohtaan... Miksi vaivautua jonkun pakeille, jos ei ole aikomustakaan pysyä kotona sairastamassa??!

Ja sanottakoon, että itse olen ap:n kanssa ihan samaa mieltä! Minusta sairaslomalla sairastetaan eikä tehdä töitä, edes etänä!! Ei sellaista korvaamatonta ihmistä olekaan, etteikö hommia saataisi jollain tavalla luistamaan myös ko. hlön poissa ollessa, jos niin HALUTAAN. Kyse on lähinnä viitseliäisyydestä... Jos joudut kallovetoon tai umpisuolikeikkaukseen tmv. akuuttihoitoon, niin saletti on, että pärjäävät ilmankin!!

Täytyy sanoa, että ihmetyttää, miten näin moni vetää totaalisesti työnantaja-POLON puolta!! :-o Nyt tiedetään, ketkä ovat niitä, jotka vievät sairaita lapsia tarhaan ja muuta vastaavaa, kun eivät vaan kerta kaikkiaan VOI olla pois töistä -- AV-MAMMAT!

Vierailija
25/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi soittavansa vasta illalla: kyllä meillä soitetaan jo aamupäivällä. Entä jos esim. yksin asuva työntekijä on kaatunut kylppärissä ja lyönyt päänsä tms?

Vierailija
26/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit saattaisivat soittaa yhdeksän jälkeen, jos en olisi ilmoittanut mitään.

sanoi soittavansa vasta illalla: kyllä meillä soitetaan jo aamupäivällä. Entä jos esim. yksin asuva työntekijä on kaatunut kylppärissä ja lyönyt päänsä tms?

Vierailija
27/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku lähiesimies sanoi soittavansa vasta illalla: kyllä meillä soitetaan jo aamupäivällä. Entä jos esim. yksin asuva työntekijä on kaatunut kylppärissä ja lyönyt päänsä tms?

Kyllä minäkin (tai joku huolestunut työkaveri) varmaan soittaisi(n) heti jos semmoinen henkilö olisi ilmoittamatta poissa joka ei tee sitä kuukausittain.

Mulla on postiivinen ihmiskuva, yritän aina nähdä asiat positiisisesti ja työntekijänkin näkökulmasta. Yleensä se on helppoa, mutta poikkeuksethan tekevät säännön.

Lähiesimies

Vierailija
28/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulossa töihin. Ja miksi kukaan palkkaa töihin ihmisen, jonka työpanos on noin yhdentekevä? Itse soitan jo etukäteen, että osataan hankkia sijainen.

Vierailija
29/29 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä pysty tajuamaan, minkälainen ihminen ei ilmoita töihin, ettei ole tulossa töihin. Ja miksi kukaan palkkaa töihin ihmisen, jonka työpanos on noin yhdentekevä? Itse soitan jo etukäteen, että osataan hankkia sijainen.

Ei sitä niin vaan irtisanota, motivoinnista puhumattakaan. Ja olen todella yrittänyt motivoida,muokata työtä, tarjota koulutusta, tehtäväkiertoa, saada jotain irti.

Mutta jos mikään ei kiinnosta ja 60 palkallista sairaslomapäivää vuodessa on mennyt viimeiset kymmenen vuotta asenteella saavutettuetu, jotka pitää pitää. Niin vaikea sille on oikeasti mitään tehdä.

Nykyään se työkyvyttömyyseläkeputkikin on tosi tiukalla, jos ei ole muuta sairautta kun elämään ja työhön kyllästyminen.

lähiesimies