Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko unipulmia? Tasta apua!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis junttausta ja vaunujen ravistelua tässä pitäisi alkaa koittamaan, jos meidän "Kustaa" 10kk ei nukkuisi kunnolla... Hei haloo. Mihin toi junttaus perustuu? Siis mihin sen positiivinen ja rauhoittava vaikutus? Ja ihan pienten vauvojen rykiminen vaunuissa rotkon reunalta ei kuulosta minusta ollenkaan hyvältä. Meidän tyttö kyllä nukkui parhaiten kun ajeli vaunuilla juurakoitten yli, mutta ei tollasta rykimistä... Ja sitten se, ettei 4kk jälkeen tarvita tuttia. Itse olen lukenut, että 10 kk olisi oivin ikä lopettaa tutin käyttö, koska silloin lapselta loppuu imemisen tarve. Tutti voi hyvinkin häiritä isomman lapsen unta, mutta on tutkittu niinkin, että tutin imeminen vauvoilla ehkäisee kätkytkuolemaa.

Jos jaksaa noita rimssuja tosiaan hoilata niin mikäs siinä. Ja kun one vedetään ihan pilkkopimeäksi, niin ei aikuisenakaan saa nukuttua ku pilkkopimeässä. Mahdollisimman pimeää, mutta kun vauva on pieni ja yöllä imettää, niin ei siinä voi oikein pilkkopimeässä toimia. En minä ainakaan. Tuskin se hämärä valo siihen unenpuutteeseen on syy... No, jokainen koettakoon mitä tahtoo. Ehkä sitä oikein vaikean uniongelman kanssa haksahtais tälläseenki.

Vierailija
2/3 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoa että teillä yöt sujuu paremmin, Lapset ja vanhemmat on kaikki erilaisia, ja mikä toimii yhdelle perheelle ei välttämättä toimi toiselle. Ja vaikka ei kirjaimellisesti seuraisikaan noita Annan ohjeita niin voihan sieltä vinkkejä saada joita sitten muokkailee oman lapsen tarpeen mukaan.

Mutta kiitos kun jaksoit kertoa oman vinkkisi muille, tiedä vaikka joku löytää tuosta itselleen apua ;-)

- Aivilo -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Sassenach!

Olen ensi viikolla 6 kuukautta täyttävän yöheräilijän väsynyt äiti. Olisi tosi rohkaisevaa kuulla lisää hyvää Annan unikoulusta. Ilmeisesti olet/te toteuttaneet omalla vauvallanne kyseisen koulun? Minkä ikäinen vauva silloin oli? Montako kertaa yössä heräili aiemmin? Pitikö vieroittaa tutista? Siirsittekö vauvan eri huoneeseen nukkumaan? Mitä muuta oleellista teidän kohdallanne?

Oma vauvani nukkuu pinnasängyssä meidän huoneessamme. Nukahtaminen ei ole ongelma. Nukahtaa tissin jälkeen itsekseen pinnikseen tutin ja unipupun kanssa selälleen. MUTTA herää nykyisellään 5 kertaa yössä: 3 kertaa tutilla hiljaiseksi ja 2 tissillä. Tosin 2. tissitystä n. klo 6:30 ei taideta laskea enää yöksi. Niin tai näin, tosi väsynyt ja kyllästynyt olen tähän rumbaan ja olenkin nyt lueskellut jo useampaan kertaan Annan unikoulun ohjeita. Perehdyn vielä hieman ja sitten aloitetaan kyllä kouluilu.

Myös muut Annan unikoulun onnistuneesti läpikäyneet, olisi erittäin kiva kuulla teidän kokemuksistanne.

Kannustusta kaivataan!