Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaslomasta- koska tippuu Kelan rahoille?

Vierailija
06.12.2008 |

katsotaanko vuodessa kaikki sairastamiset yhteen vai vaan joku pitkä sairaus?

kelan sivuilta en vastausta saanut...

Kuinka paljon kelan korvaus n suurinpiirtein on?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelisin, että olisi noin 60 päivää kalenterivuotta kohti. Ja se kelan kovaus on varmaan sen suurinpiirtein saman verran kuin mitä on äitiyslomakorvaus tai eläke tms. eli jotain yli puolet palkasta.

Mä olen noita lukuja kahteen kertaan jännittänyt, toiseen kertaan raskaana ollessani ja toiseen kertaan kolarissa oltuani.

Vierailija
2/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela laskee sairauspäivärahan samoin kuin äitiyspäivärahan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta saan täyden palkan 28 pv sairasloman alusta, MUTTA onko se per sairasloma vai koko vuosi ??

kyseessä yksityinen sosiaalipalvelualan tes.

nyt olen ollu jo reilusti yli ton 28pv:ää pois koko vuonna, eli jos viel sairastun onko suoraan kelan rahoilla?

t ap

Vierailija
4/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 päivää taitaa olla se raja, mutta ei kuitenkaan pidempää mitä olet ollut töissä ennen sairaslomaa samalla työntajalla. Jos esim. 30 päivää töissä niin 30 päivää sairaslomaa.

Vierailija
5/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just tes:stä luin et jos sama sairaus uusiutuu 15 päivän kuluessa töihin palaamisesta niin katsotaan samaksi sairaudeksi.

MUTTA kaipaan tietoa tohon kelan rahoille tippumiseen...

T ap

Vierailija
6/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko loppuvuosi nyt sitten PLAKATONTA KELAN RAHOILLA aina kun saikku koittaa?

T AP

Vierailija
7/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYDEN palkan,olettaen että siinä välissä on 15pvää ettei mene saman sairauden piikkiin ?

Meneekö oikeesti noi?

t ap

Vierailija
8/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan päivärahoja saa enintään 300 pv ja näitä päiviä lasketaan yhteen 2 vuoden ajalta ellei välissä ole vuoden kestänyttä "tervettä" vuotta. Määrä on karkeasti noin 70 % 2006 vuosituloistasi (vuoden 09 alussa käytetään 07 verotusta) ellet halua vaihtoehtoisesti esittää sairautta edeltävältä 6 kk:delta tulojasi, joiden tosin pitää olla 20 % vuositasolla paremmat kuin edellinen vahvistettu verotus (tällä hetkellä se 2006)

Toivottavasti selkeytti..

terkuin Kelan täti :-)

Vierailija
9/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA pohdin koko ajan MILLOIN putoan niille Kelan rahoille??

eli se jälkeen kun toi mun tes määrittelemä 28pv:ää on täynnä vai ? Vai onko se per sairaus?

T ap

Vierailija
10/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÄYDEN palkan,olettaen että siinä välissä on 15pvää ettei mene saman sairauden piikkiin ?

Meneekö oikeesti noi?

t ap

Vierailija
11/11 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan päivärahalle "tiput" kun työnantaja ei enää maksa palkkaa. Mun alalla saadaan 60 pv palkallista sairaslomaa pitää ja olen ymmärtänyt että niitä päivän ja kahden poissaoloja ei tuohon lasketa eli vaan yhtäjaksoiset pätkät, mutta varmista asia vielä vaikkapa omalta palkanlaskijaltasi.

T. edelleen se Kelan täti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi