karppaajakaverini tulee kylään, mitä kahvipöytään???
Siis jotain pientä tarjolle myös karppaajalle, mitähän sitä laittaisi?
Kahvin/teen kanssa.. ehkei salaattia kuitenkaan vai ??
Neuvoja!!
Kommentit (24)
Sinuna voisin vaikka kysyä onko ehdoton, vai kärsiikö syödä vähän ohi: niinkun se että olet herkkulomalla tai jollain vastaavalla "kuurilla" niin kerran viikossa voi vähän repästä ja syödä namia tai pizzaa tai mikä nyt on pois ruokavaliosta.
Itte oon perheellisenä tottunu että raahaan pentujeni ruuat mukana jos lapset syö lastenruokaa, näin ei tartte panikoida jos on tarjota jotain joka tarttee mm. hampaat. Eli ei kaikkea tartte aina ajatella vieraitten puolesta!!
Tai tee jotain josta koko porukalle eväät: vaikka rahkaa. Tai juustoa tarjolle ja siihen sivuun vaikka hedelmiä. Siis pointti ettei nyt tehdä erikseen yhdelle jotain. Ainakin itse olen sen verran laiska että teen ennemmin yhtä sorttia kuin sen että 5 allergikolle jokaselle omat kastikkeet. Jos ymmärrät pointin.
Mutta ihanaa huomaavaisuutta moinen!
Siis
- tuoretta tomaattia
- mozzarella siivuja
- tuoretta basilikaa
- loraus ihanaa oliiviöljyä
- mustapippurimyllystä rouhien pippuria
- ripaus suolaa
Jos on ei-karppaajakavereita kans kylässä (tai itsellesi haluat) laita oheen tuoretta patonkia, jonka väliin ko. salaattia voi tunkea. Karppaajakaveri voi syödä tuota salaattisekoitusta ihan salaattina.
Kahvitarjottavan ei tarvitse välttämättä olla makeaa.
P.S. En itse ole karppaaja (enkä muukaan dieetikko), mutta ajattelisin kyllä ystävää
Mutta hyvä emäntä tietysti HALUAA huomioida vieraansa ruokavalion. Eihän tässä ollut kyse siitä että joku karppi vaatisi erityiskohtelua.