Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuuko teidän muiden ystävät teidän elämäänne?

Vierailija
27.01.2009 |

Pikkuisen rupesi suututtamaan kun ns. ystäväni alkoi kritisoida tapaani käydä ulkoilemassa kerran viikossa lapseni kanssa.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevät sitä siksi, että heidän lapset ei keksi sisällä mitään tekemistä ja riehuvat vaan koko ajan.

Vierailija
2/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni saa liikuntaa päiväkodissa ulkoilun muodossa kaksi kertaa päivässä, lisäksi hän käy viikonloppuisin tanssitunnilla, sisätiloissakin kun voi liikuntaa harrastaa. Ulkona oleminen ei sitäpaitsi välttämättä ole yhtään sen liikunnallisempaa kuin sisällä oleminenkaan, jos lapsi nököttää hiekkalaatikon reunalla koko ajan tms, tämäkin riippuu lapsen luonteesta. Toiset eivät ole niin liikkuvaa sorttia kuin toiset, kotonakin voi viilettää huoneesta toiseen jos mieli tekee.

Huonoksi äidiksi en itseäni siksi tunne, ettei lapseni välttämättä saa joka päivä "raitista ilmaa", vaikka suomalaisessa kulttuurissa lasten pitäisikin ilmeisesti ulkoilla säässä kuin säässä ja se on joku autuaaksi tekevä asia. Mitenhän ne muualla maailmassa pärjäävät kun ei ole lapsille useimmissa paikoissa edes leikkipuistoja ja muutenkaan ulos ei lähdetä ellei aurinko paista ja linnut laula.. Pelkkiä white trasheja... ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti, joka ei ulkoile lapsiensa kanssa joka päivä! :D

Vierailija
4/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia tyyppeja. joo! Ihan kun se ulkoilu olisi kaiken hyvan vanhemmuuden a ja o... Ei meilla kylla menna iltaisin ikina ulos, nuorempi lapsi haluaa nukkumaan klo 19.30 ja pitaa suorittaa iltapesutkin... Syomisista ja vanhemman lapsen laksyista puhumattakaan. Pelkkaan ruuanlaittoon (hyva vanhempihan laittaa ruuat itse :D), syomiseen, jutteluun ja jalkien siistimiseen menee meilla kylla noin 1 1/2 h joka ilta. Huonolla ilmalla ei menna v-loppunakaan ulos, vaan kylaillaan ja keksitaan muuta tekemista. Kaikilla on mukavaa.

Vierailija
5/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaanpas me hirviöitä, kun ei anneta lapsen ulkoilla joka ilta klo 18-20.

Vierailija
6/41 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on pakko sanoa että mun mielestä termi white trash on sikäli rasistinen, että sillä käsittääkseni annetaan ymmärtää että yleensä trash-porukka ei ole valkoihoista, ja siksi pitää erikseen se white mainita.

ylipäätään termi ei ehkä istu suomen oloihin parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
7/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta on pakko sanoa että mun mielestä termi white trash on sikäli rasistinen, että sillä käsittääkseni annetaan ymmärtää että yleensä trash-porukka ei ole valkoihoista, ja siksi pitää erikseen se white mainita.

ylipäätään termi ei ehkä istu suomen oloihin parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
8/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä kaksi ulkoilua päivässä on ihan hyvin lapselle. Ja lauantain kyläilyt ja muut touhut. Ei lapsiperheen elämän tarvitse aina pyöriä lapsen ympärillä, lapselle on ihan terveellistä elää normaalia elämää.

Englannissa asuttuani täytyy kyllä sanoa, että vaikka ulkoilu sinänsä on ihan hyvä asia, suomalaisten nipottaminen tuntuu kyllä absurdilta, kun vertaa siihen, miten muualla maailmassa lapset voivat ihan hyvin, vaikka voi mennä viikkoja, ettei ulkoilla ollenkaan. Tosin sitten kyläillään päivittäin, ja tavataan ihmisiä, mutta perinteisesti kai Suomessa pidetäänkin arvokkaampana sitä, että osaa tenuta lumessa, kuin että oikeasti osaisi olla ihmisten seurassa.

Ap, toiminnassasi ei ole mitään väärää. Mutta ole ymmärtäväinen ystävällesi. Joskus ihminen on vähän jumissa äitiytensä kanssa, ja silloin on helpompi ajatella helposti mitattavia asioita, kuten ulkoilun määrää, kuin esimerkiksi lapsen todellista kohtaamista.

Vierailija
9/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pihalla ei ole valoja ja pimeätä on jo siihen aikaan kun kotiin mennään. Ei pimeässä mitään voi tehdä.

Meillä tosin ei ole autoa joten harrastuksiin 2 kertaa viikossa mennään kävelen tai pyörällä. Myös kaupassa käydään kävellen tai pyörällä. Siinä tulee samalla mukavasti ulkoilua. Nyt kun on pakkasta ollaan talsittu parina iltana viikossa luistelemaan.

Mielestäni lapsi ei kärsi, vaikka vain sunnuntaisin kävisin jossain ulkoilemassa, jos on kerta päiväkodissa. Onhan se kaupassa käyntikin tietynlaista ohjelmaa lapselle.

Niin ja itse en pidä myöskään yhtään siitä jos joku kaverini alkaa tosissaan jankuttamaan jostain elämääni liittyvästä asiasta ja yrittää saada minut toimimaan toisin. Otan kyllä mielelläni neuvoja vastaan, mutta ei tarvitse yrittää pakottaa tekemään toisin.

Vierailija
10/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää ole sellaista ulkoilukulttuuria niinkuin joskus ennen. En mä kyllä kritisoi ystäviäni ulkoilivat he tai ei. Me ulkoilemme tosi paljon koska kaikki pidämme siitä. Pitkä ulkoilu käy ihan terapiastakin, itsekin on paremmalla tuulella kun ulkoilee.

Joskus vaan tuntuu että näistä asioista tehdään liian vaikeita, tekosyitä keksitään (asutaan 3. kerroksessa jne.) Mä en tajua miksei voi vain sanoa ettei huvita lähteä ulos? Jos kaikki ovat onnellisia niin mitä sitten? Me ollaan erilaisia kaikki ja tykätään erilaisista asioista.

Ja olen minäkin kerrostalossa asunut, ja juuri siinä 3. kerroksessa =) Ei se ulkoilua estänyt.

Vierailija
11/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta väittävät taitavat olla niitä äitejä, jotka laittaa lapset pihalle, pois jaloista!

Vierailija
12/41 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä nyt herra paratkoon lähde enää illalla ulos seisomaan heidän kanssaan. Olen päivät töissä ja jonkun pitäisi laittaa ruoka, pestä pyykit ja hoitaa juoksevat asiat muutenkin.

Ja miksi pitäisi? Eivätkö lapset saa koskaan olla sisällä? Milloin he opettelevat esim. piirtämistä, palapelin tekoa, kotileikkiä, legoilla näpertelyä ja muita taitoja, jos aina pitää vaan olla ulkona?

Ja juu, lauantaitkin usein menevät minulla töissä, joten mies ulkoilee lasten kanssa silloin, jos ulkoilee. En ole ottanut asiakseni kytätä hänen tekemisiään ja tekemättä jättämisiään. Sunnuntaisin ulkoilemme sitten useimmiten kaikki yhdessä. Soittakaa nyt herranjumala lastensuojeluun.

Vierailija
13/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena lapsi ulkoilee päiväkodissa.

Vierailija
14/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi upea sää? En ihmettele kritiikkiä.

Vierailija
15/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen ulkoillut lasten kanssa tänä talvena muutaman kerran. Ainoastaan ne kerrat, kun on käyty luistelemassa. Yleensä ei ulkoilla viikonloppuisin ollenkaan, arkisin lapset on päiväkodissa. Tosin ei ole ystävät tuota ollenkaan ihmetelleet.

Vierailija
16/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantait menee yleensä kaupoilla ja siivotessa.

Te taidatte olla juuri tälläisiä toisten elämään puuttujia?!

ap

Vierailija
17/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

trashia. Sääliksi käy lapset, jotka eivät pääse nauttimaan lumileikeista vastenmielisten ja laiskojen vanhempiensa takia.

Vierailija
18/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sijaan, että pääsisi luistelemaan, pulkkamäkeen yms... No paskoja vanhempiahan tässä maassa piisaa.

Vierailija
19/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

trashia. Sääliksi käy lapset, jotka eivät pääse nauttimaan lumileikeista vastenmielisten ja laiskojen vanhempiensa takia.

Vierailija
20/41 |
27.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolloin haen jo lapset pois. Silloin yleensä ollaankin vielä pitkään ulkona.

Onko teidän lapset aina päiväkodissa viiteen, kun ehtivät joka päivä ulkoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi