Puuttuuko teidän muiden ystävät teidän elämäänne?
Pikkuisen rupesi suututtamaan kun ns. ystäväni alkoi kritisoida tapaani käydä ulkoilemassa kerran viikossa lapseni kanssa.
Kommentit (41)
koska pitää siivota ja käydä kaupoissa, vaikka ulkona olisi kuinka upea keli.
trashia. Sääliksi käy lapset, jotka eivät pääse nauttimaan lumileikeista vastenmielisten ja laiskojen vanhempiensa takia.
Mutta meillä ei viikolla juurikaan ulkoilla. Siis lapset ulkoilevat päiväkodissa 2 x päivässä ja illat menee aika pitkälti sisällä ja osin myös harrastuksissa. Tuntuu ettei illalla edes kunnolla ehdi ulos. Mun mielestä 2 x päivässä on aivan riittävästi. Toki jos lapset haluavat mennä, niin saavat, mutta harvoin tuonne pimeyteen haluavat. Kevättä ja valoa kohti määrä lisääntyy ja kesät suunnilleen asutaan pihalla.
Niin ja vastauksena alkuperäiseen on ei, eivät todellakaan puutu.
eihän lapsi ole ehtinyt päiväkodissa kuin 2 kertaa ulos.
Me menemme heti ruoan jälkeen klo 18 pihalle leikkimään ja tulemme sisälle klo 20
jolloin haen jo lapset pois. Silloin yleensä ollaankin vielä pitkään ulkona.
Onko teidän lapset aina päiväkodissa viiteen, kun ehtivät joka päivä ulkoilla.
mutta mikähän haloo siitä sitten syntyisi :)
Älkää tuhlatko sääliänne minun lapseeni, hän on onnellinen muksu.
ap
mitähän ystävien kanssa voi jutella, jos kaikki sanominen joka ei ole mielielyä on aasioihin puuttumista?
jolloin haen jo lapset pois. Silloin yleensä ollaankin vielä pitkään ulkona.
Onko teidän lapset aina päiväkodissa viiteen, kun ehtivät joka päivä ulkoilla.
Meillä esim. eskarit lähtevät ulos kolmen aikaan ja kun haen puoli viideltä, ovat ulkoilleet siis 1½ h.
Meille jokapäiväinen ulkoilu ei ole ollenkaan itsetarkoitus, kivaa kun siltä tuntuu, mutta jos kaikista osapuolista tuntuu kivemmalta olla sisällä, niin sitten olemme. En laske mitään tuntikiintiötä ulkoilulle, mennään fiiliksen mukaan. Ja arki-iltaisin ei todellakaan kauheasti ulkoilla. Viideltä ollaan kotona, siihen ruoanlaitto ja syöminen, niin kello on melkein puoli seitsemän jonka jälkeen lapset yleensä haluavat rauhoittua omiin leikkeihinsä sisällä. Puoli kahdeksalta iltatoimet ja siitä pikkuhiljaa nukkumaan.
koska pitää siivota ja käydä kaupoissa, vaikka ulkona olisi kuinka upea keli.
lapset ovat yleensä nukkumassa jo klo 20. Mutta kysymykseen vastatkseni, eivät puutu. Ei mekään aina ehditä ulos, vaikka kotiäiti olenkin. Silloin keksitään sisällä jotain tekemistä. Ja varsinkin jo ruokaa pitää aamupäivällä laittaa tms. niin ei ehditä ulos. Lapset nukkuvat aika myöhään aamulla ja sit kun on aamupalat saatu syötyä ja vaatteet puettua niin olisi vielä ruoka laitettavana ja n. 11.30 lapset syö ja klo 13 menee päiväunille. ja kolmannesta kerroksesta (ei hissiä) lähtö ja tulo on aina oma aikansa. Ja sit iltapäivästä jos nuorempi nukkuu vaikka sinne klo 16.00 ja klo 17 aikaan on ruoka niin siinä välissä ei kauheasti myöskään ehdi. Kyllä me kuitenkin ulkoillaan, mutta ei siis aina.
meidän lapset ei edes ole päiväkodissa enkä minä tai kukaan muukaan ulkoile heidän kanssaan kuin max kerran päivässä. olen varmasti tosi ankea tyyppi, mutta minusta ulkoilu on tosi mälsää, ja odotan innolla sitä aikaa kun lapset pääsevät itsenäisesti ulos. itse asiassa odotan innolla sitäkin hetkeä kun lapset aloittavat päiväkodissa eikä minun tarvitse aina huolehtia ulkoilusta.
on niin ihmeen hienoa? Kyllä lastensa kanssa voi sisälläkin yhdessä aikaa viettää ja keksiä tekemistä. Se vaatiikiin viitseliäisyyttä, ulkoilussa vaan tönötetään ulkona ja katsotaan kun kersat juoksee edes takaisin Tai sitten näkee tupakka polttelevia äitejä tai isiä seisoskelemassa siinä takavasemmalla. Pahimmassa tapauksessa hölötetään kännykkään se koko aika, kun kersa on ulkona.
jos kerran on hoidossa joka päivä ulkona ja vielä pyhänä kotonakin..mitä sitten jos ei yhtenä päivänä viikossa ole ulkona???
miksi sitä ulkoilua korostetaan täällä niin paljon.
Sisälläkin voi tehdä paljon hyviä juttuja lasten kanssa.
Meillä ainakin luetaan, piirretään, pelataan, rakennetaan majoja ja temppuratoja sisällä jne jne... Lapset myös tykkäävät opetella kirjaimia ja laskemista ja ovat kovin kiinnostuneista erilaisista tietokirjoista. Ihan oikeasti me saatetaan joskus lukea puoli päivää kirjoja lasten kanssa, tai tehdä omia tarinoita ja kertomuksia ihan kuvituksen kanssa.
Toisinaan vaan kuulostaa siltä että lasten kanssa elämän pitäisi mennä siten, että aamulla ensin syödään, sitten mennään pihalle, tullaan välillä syömään ja taas mennään pihalle eikä millään muulla ole merkitystä kuin sillä että ollaan tuntikausia ulkona. Toki sillä tavalla koti pysyisi siistimpänä =)
Minä kuitenkin haluan että aikaa jää myös sisäaktiviteeteille. Varsinkin kun lapset ovat arkisin tarhassa ja siellä ulkoilevat 2 kertaa päivässä.
Kylläpä tuli taas huono-äiti-fiilis :p
Väkisin tulee lauantaipäiviä, jolloin lapset eivät ole ulkona. Kesällä on eri juttu, silloin on takaovi aina auki ja lapset ovat ulkona tai sisällä, miten haluavat.
trashia. Sääliksi käy lapset, jotka eivät pääse nauttimaan lumileikeista vastenmielisten ja laiskojen vanhempiensa takia.
on lapselle hyväksi. Saa kunnolla liikkua ja temmeltää!! Sisällä harvoin on mahdollista liikkua niin monipuolisesti. Ja mikä tärkeintä siinä saa raitista ilmaa lapset ja vanhemmat.
Lapsi pääsee päiväkodissa kaksi kertaa päivässä ulos, joten en näe mitään syytä, miksi hänet pitäisi raahata ulos joka päivä. Yleensä jos kysyn lapselta, että lähdetäänkö ulos niin hän sanoo haluavansa olla sisällä mielummin. En tajua miksi pakottaisin hänet ulos, kun en sinne itsekään niin paljon halua mennä. Toki luistelemassa yms. välillä käydään, mutta ei siellä pihalla nököttäminen ole lapsestakaan hauskaa.. Ja puuhaa voi keksiä sisälläkin. Kesällä asia onkin sitten ihan eri.
Me vanhemmat ollaan akateemisia (itse olen vielä opettaja, varokaa ettei tää tartu), normaalipainoisia, syödään terveellisesti ja harrastetaan liikuntaa (sitä voi tehdä muuten sisälläkin ;-)) eli en nyt sitten tiedä voiko meitä kutsua white trashiksi. Toki voi kutsua miksi haluaa, ei ole itsetunto niin heikoissa pitimissä...
Olen perhepäivähoitaja ja minulla on kotona kaksi omaa lasta. Ulkoilemme aamusta tunnin ja iltapäivällä lähemmäs kaksi tuntia, mutta kun hoitolapset on haettu menemme sisään. Eli ulkoilua tulee tasan saman verran kuin päiväkodissa tai muussa hoidossa oleville lapsille. Toki me joskus käymme iltaisin luistelemassa, mutta pääosin illat ollaan sisällä.
ja liikuntaa riittävästi?
Ei voi mitään, mielestäni ulkoilua välttävät vanhemmat ovat white trashia - olivat ammatiltaan sitten ihan mitä vain. Parempi vaikka tupakoiva äiti, joka antaa lastensa ulkoilla.