Ero tulossa, olen rikki. Miten lapsi selviää?
Eilen tuli se viimeinen pisara, mies löi minua. Ei lujaa, eikä kasvoihin, vaan ikäänkuin läppäisi päähän, kaksi kertaa. Olen loppu, en jaksa enää!
Miten lapsi selviää erosta? Kertokaa kokemuksia.
Kommentit (8)
Varmaan paremmin kuin riitaisassa ja väkivaltaisessa kodissa!
Lähde ihmeessä! Lapset ovat ihmeen sopeutuvaista sorttia. Toivottavasti vain saisitte erottua siten, että ette lapsenne kautta riitele. Muistatte kertoa, kuinka paljon rakastatte lasta ja hän ei yksin jää vaikka te eroatte.
älä jää odottamaan kovempaa lyöntiä. Tuosta se lähtee. Meilläkin lupasi, ettei enää lyö ja "eihän se ollut kuin pieni läpsäytys, nyt liioittelet" No seuraavalla kerralla olikin sitten jo jälki.
Mitä kauemmin odotat, sitä vaikeampi on lähteä ja "tyydyt kohtaloosi"..
Lapsi selviää hyvin. Itse olen avioeroperheestä (olin 5v) enkä tiedä miten se olisi vaikuttanut minuun negatiivisesti. Tottakai alussa oli rankkaa, ajattelin, että isä on minut hyljännyt (ja niin kyllä tekikin), mutta äitiä en ole koskaan syyttänyt. Meillä on edelleen läheiset välit.
voivat varmasti paremmin kun äitikin voi hyvin :)
Oma 4 vuotiaani aikoinaan eron jälkeen sanoi yhten päivänä kun olimme muuttaneet omaan asuntoon, ilman iskää, "äiti, sä naurat taas!" silloin tuli kyynel silmän enkä katunut lähtöä ollenkaan...
Tsemppiä!
Tuntuu että maailmani on romahtanut. Olen itse yksinhuoltajaäidin kasvatti ja vaikka minulla onkin erityisen läheiset välit äitiini, olen aina kärsinyt isättömyydestäni (Isäni kuoli ollessani pieni)
Tyttäreni on vielä todellinen isin tyttö, oikea pikku prinsessa (ikää vasta 2v). Sydämeni on miljoonina palasina kun joudun särkemään pienen tytön perheen, hänen turvalliset ympäristöt ja kaiken mihin on tottunut.
Mieheni on loistava isä, osallistuva, rakastava, kannustava, kaikkea mitä lapsi voi toivoa..PAITSI että hän huutaa äidille ja tappelee tämän kanssa jatkuvasti.
Olemme yrittäneet korjata suhdetta satoja kertoja, mutta aina sama jatkuu, aina tulee uusi syy huutaa ja sehän on minun vikano kun mies joutuu minulle huutamaan!
-ap
Ja ei se mies ainakaan mun standardeilla ole loistava isä, jos isän mielestä on ihan ok lyödä äitiä.
koti on vanhempien parisuhde eli mies murtaa lasten perusturvallisuuden käytöksellään sinua kohtaan. Ei ole hyvä isä!
kun ei joudu enää todistamaan sinulle huutamista.
lapselle parempi ettei tollanen tilanne jatku. ajattele eroavasi lapsen parhaaksi. itse erosin samasta syystä lapsen ollessa alle vuoden, joten en oikein osaa sanoa miten vaikuttanut. kaipaa toki isäänsä, tapaavat pari kertaa kuukaudessa. mutta hetkeäkään en ole katunut lähtöä, muuta vaihtoehtoa ei ollut.