Huh huh, miten lähihoitaja voi sanoa itseään hoitsuksi?!
Puhuu aina itsestään "kun olen hoitaja/hoitsu niin tiedän siitä ja tästä..." Eli vertaa itseään nyt sairaanhoitajaan saamallaan huikealla lähihoitajan koulutuksella. Go for it!
Kommentit (15)
hammashoitajat, perushoitajat ja kuntohoitajatkin ovat mielestäni "hoitsuja". Ei se ole mikään sairaanhoitajan "etuus".
On se vaan niiiiin hienoo olla sh...
automaattisesti olla sairaanhoitaja, mutta ei vaan jostain syystä ole päässyt opiskelemaan? Vähän sama juttu, kun sairaanhoitajista ajatellaan, että oikeasti he olisivat halunneet lääkikseen, mutta rahkeet ei riittänyt. Voiskos vaikka ajatella, että lähihoitaja on lähihoitaja sen takia että haluaa olla lähihoitaja?
Minä olen lähihoitaja, enkä tosiaan tunne mitään alemmuuskompleksia sairaanhoitajiin nähden. Minä en halua olla sairaanhoitaja, lähihoitajan tutkinto riittää minulle. Niin, olen hakenut erään kerran myös terkkariksi opiskelemaan samalla kuin hain yliopistoon. Pääsin molempiin, mutta valitsin yliopiston.
Jos joku haluaa tarkemmin kysellä tittelin perään, niin voin selventää terveellä itsetunnolla olevani LÄHIhoitaja.
ja uralla hyvn alkuvaiheissa. Suhtaudun nöyrällä mielellä työpaikan kokeneisiin perus/lähihoitajiin. Kysyn useasti heiltä neuvoa. Työnkuvassa ei ole niin mielettömän suurta eroa. Hoitaja käsittelee enemmän lääkkeitä ja tekee enemmän paperi- ja atk-hommia, ja kommunikoi enemmän lääkärien kanssa. Mutta kyllä se "lähäri" ihan siinä samassa sairaalan arjessa työskentelee ja samoja potilaita hoitaa.
Kummastuttaa nää ainaiset lähärialoitukset.
ei ole mitenkään minulta pois.
Hienoa ja arvostettavaa työtä tekevät!
En voi kuin ihmetellä mistä näitä lähärialoituksia sikiää. Mielestäni aika väsynyt aloitus jo.
5,6
Olis virkistävää nähdä sellainen aloitus, että miten tuo opistoinssi kehtaa olla samoissa hommissa ja vetää samaa palkkaa kuin DI?
ihan kamala, melkein kuin hutsu. En ikinä salli potilaitteni kutsua minua tuolla nimellä.
sairaanhoitaja AMK
päiväHOITAJA, jne.
Kaikki HOITAJIA, eli hoitsuja.
Kutsun tosiaan itseäni välillä hoitsuksi, en yrittäessäni esiintyä peräti sairaanhoitajana vaan laskeakseni itseni opettajan alapuolelle.
t. eräs joka kutsuu itseään myös tädiksi; tule tädin luo, täti laittaa sulle rukkaset käteen...
Voi kun on niin vaikeaa ilmaista itseään ilman ääniä ja eleitä..
...t. eräs joka kutsuu itseään myös tädiksi; tule tädin luo, täti laittaa sulle rukkaset käteen...
Olis virkistävää nähdä sellainen aloitus, että miten tuo opistoinssi kehtaa olla samoissa hommissa ja vetää samaa palkkaa kuin DI?
Veikkaan että sukupuolella on jotain tekemistä asian kanssa.
Minulla on teknikon tutkinto ja teen samoja hommia samoilla palkoilla kuin insinöörit ja DI:t. Ainoa henkilö töissä joka joskus muistuttaa koulutuksestani (ja alempiarvoisuudestani) on firman ainoa naispuolinen insinööri, joka myös tekee samoja tehtäviä kuin minä =D
Muut työkaverit on jostain syystä kiinnostuneempia osaamisestani kuin opinnoistani.
ei ole mitenkään minulta pois.
Hienoa ja arvostettavaa työtä tekevät!
Ja lähihoitaja jos sanoo itseään hoitsuksi, niin ei se vielä kamalan ihmeelliseltä kuulosta. Jotkut sanovat ammattia kysyttäessä olevansa hoitoalalla. Sekin on minusta ihan ok.
t. ope.
Ei kun anteeksi, perusopetuksen matematiikan, fysiikan ja kemian lehtori.
Eiköhän hoitsu ole yleisnimitys hoitajasta kuin hoitajasta.
t. sairaanhoitaja