Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aargh tätä palstaa, mutta yritänpä 3. kerran:Mitä olette sanoneet töissä mennessänne np-ultraan?

Vierailija
26.01.2009 |

Eli mulla on sellainen tulossa. Viimeksi oli keskeytynyt km ja nyt en halua kertoa asiasta kenellekään ennen np-ultraa.

Meillä aikaan ei voi itse vaikuttaa, vaan se tulee kun tulee ja keskellä päivää.

Mun kuitenkin pitää hakea virkavapaata siihen kerrotaan joku syy. Mitä mä laitan?

Ja koska np-utra on n. 60 km päässä aikaa tähän keikkaan kuluu.

Meillä on muutenkin töissä avoin ilmapiiri, kaikki kertovat "kaikille" jos joutuvat lähtemään töistä esim. 15 aikaisemmin että miksi ja mihin menevät.

Miten te muut olette toimineet kyseisessä tapauksessa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pyysin vapaa päivän sille päivälle eikä travinnut kertoa kenellekkään minne oli menossa.

Vierailija
2/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaan vitsailet että alapäälääkäri.

Kissan kummin kaiman on kuollut tai jotain.

Ei aina tarvitse kertoa, ja jos joku kysyy, niin sanot jotain tuommoisat ympäripyöreää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ainakaan. Lääkärillä käynti tai lääkärintarkastus kelpaa syyksi, siitähän tuossa on kyse.

Vierailija
4/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siis esimiehelle, mutta sitten on ne omat työkaverit joille on tapana kertoa ihan kaikki. Kyllä meillä muut kertovat ihan tarkasti, että menevät gynelle tai lapsen kummin kaiman ristiäisiin jne. Toisin sanoen kaikki tietävät missä joku on, kun ei ole töissä.

Itse olen tälläinen vähän sulkeutuneempi yksilö ja en ihan noin tarkasti haluaisi avoimesti puhia asioistani, niin joskus on vähän vaikeaa tälläisessä työilmapiirissä...

-ap

Vierailija
5/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on töissä tapana raportoida menot ja varsinkin poissaolot muille hyvinkin avoimesti. Erityisesti sairaslomien syyt ovat kaikkien tiedossa: jokaisesta flunssasta saa pitää töissä yksityiskohtaisen esitelmän.

Myös muiden asioista puhutaan avoimesti: "Pekkako ei oo töissä? Joo ei kun sillä on se mahatauti. Alko eilen illalla oksentelulla ja nyt niiden Nico-Petterikin on kipee. Ai jaa no okei, pitää sit tehdä tämä homma myöhemmin"

Vierailija
6/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä käyni, koska meillä saa raskauteen liittyvät jutut hoitaa työajalla. toinen vaitoehto on ns. oma asia ulos, jolloin ei palkka juokse. toisinaan tälläiset käynnitosuu keskelle päivää ja tarvitsen sijaisen, joten lisäksi teen sijaistilauksen kollegalle, muttei hänellekään tarvitse sen enempää selitellä missä itse olen sen ajan. muuten meilläkin avoin ilmapiiiri ja poissaolot huomataan varmasti, mutta kaikillahan on muutakin elämässään kuin työ - virka-ajallakin.

koita keksiä joku juttu, millä selität poissaolosi.

Vierailija
7/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olen kolmisen tuntia omilla asioilla. Ei asia muille kuulu, mitä toimitan lääkärissä.

En muutenkaan kerro muille, jos käyn työpäivän aikana hoitamassa pakollisia menoja. Meillä on kellokortti, joka helpottaa. Kun on "oma asia" se ei ole työaikaa, vaan mun vapaa-aikaa. Sen käyttäminen ei kuulu kenellekään. Jos haluaisi, ettei omaa aikaa kulu, vaan aika menisi ns. työajaksi, pitäisi laittaa "terveydenhuolto". Noin varhaisessa vaiheessa en halunnut sitä vaihtoehtoa käyttää.