Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytystä enteilevät oireet

26.01.2009 |

Tämä on usein kysytty aihe, mutta voisiko joku kerota omia kokemuksiaan, jos vaikka saisin mielenrauhan...

Toista lastani odotan ja ensimmäisessä raskaudessa en saanut mitään ennakoivia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Nyt toinen lapseni on supistellut jo pari kuukautta ja viikkoja minulla on nyt kasassa 36 eli 1 kk vielä jäljellä...jos on.

Mahani on "reistaillut" muutaman päivän ja eilen alkoi armoton alaselkäkipu. Viime synnytyksestä muistan vain kovan selkäkivun. Nyt supistusten määrä on vähentynyt verrattuna kuukausi sitten olleeseen tilanteeseen. Eilen illalla nukkumaan mennessä supisteli tunnin aikana viidesti (ei kipeitä, mutta tuntui ärsyttävältä ja piti hengittää reippaammin) ja sitten loppuivat siihen. Vauvan pää on jo ollut alhaalla jonkin aikaa ja viime viikolla neuvolassa sanoi,että ei saa päätä enää käsiensä väliin eli aika alhaalla on. Parin viikon ajan minulla on tullut runsaampaa (ärsytykseen asti) valkovuotoa ja loppui yhtäkkiä. Varsinaista limatulppaa ei ole näkynyt.

Mitä synnytystä enteileviä tuntemuksia ja juttuja teillä on ollut, jotka voisi viitata lähestyvään synnytykseen?

Kiitos!

Tinttu81

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkasin syömällä eli jostain tuli kumma syömisen tarve ja sitten alkoi vatsa toimia oikein urakalla eli vessaan piti suorastaan juosta, jopa monta kertaa päivässä.

-AJ-

Vierailija
2/5 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla keskiviikkopäivä, kun olin neuvolassa ja terkalle sanoin, että tuntuu, että valkovuoto on lisääntynyt ja muuttunut jotenkin koostumukseltaan erilaiseksi...olisko se sitten ollut jollakin lailla kokkareisempaa en muista...terkkari meinas, että kyllä se on yks merkki lähenevästä synnytyksestä... Torstaina mulla maha jämppäs ja suoli ei toiminut.... Perjantaina illalla meni vedet...Eli noi kaksi periaatteessa taisi olla niitä merkkejä... Limatulppaa ei tullut... Eka kipeä supistus tuli ehkä reilu tunti vesien menon jälkeen...Ei kipeitä olikin ollut jostain 25 viikolta lähtien ja ne oli jo kohdunkaulaa kypsyttänyt.

AngaT 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikko syntyi rv 32+2 istukan irtoamisen vuoksi hätäsectiolla...

Toista odottaessa, muistan kun rv 39+6 aamulla olin aivan ripulilla ja klo 10 aamulla huomasin vessassa käydessä runsasta limaa siis todella kummallisen näköistä. Jouduin saman päivänä osastolle käynnistystä odottelemaan, kun oli niin paha raskausmyrkytys. Niinpä illalla klo 22 alkoi kertaheitolla säännölliset supistukset ja tunnin päästä meni vedet. Parin tunnin päästä oli poika maailmassa.

Vierailija
4/5 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin menkkamaista kipua pari päivää ennen kuin meni lapsivesi.

Vierailija
5/5 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan ei juuri enteileviä oireita ollut. Ensimmäiset kipeät supistukset tuli 1,5 vkoa ennen ja kesti yhden yön, sen jälkeen ei ensimmäistäkään supistusta ennen kuin synnytys alkoi. Limatulppa irtosi 6 vrk ennen ja sen jälkeen limaisuutta riitti, kun supistukset alko (aluksi yli 10 minn välein) niin lima muuttui heti veriseksi ja maha oli laskeutunut. Ei olis edellispäivänä voinut arvata. Niin pian ja arvaamatta se kuitenkin voi tulla. Turha kai sanoa mutta odottavan aika on tuskallisen pitkä, joten yritä olla odottamatta ja keskittyä muuhun. Eipä sitä tuossa vaiheessa enää vaan tahdo ajatuksiaan muualle saada! Tsemppiä synnytykseen kun sen aika koittaa!

HANNELE