Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

¤¤¤¤SUURPERHEODOTTAJAT VKO 30¤¤¤¤

23.07.2007 |

En löytänyt aloitusta joten uuteen viikkoon ja uusiin uutisiin!

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kauhistus, tänään lähdin ruokapöydästä kauppaan ja silti tuli ostettua vaikka ja mitä. Ja kuvitelkaa, hain ison kebabannoksen ja hotkin sormin sitä autossa matkalla kotiin!! ;)) Olen ihan suursyömäri! Ja kaiken lisäksi ummetusta pukkaa..! :// Uuh ja puuh! Mutta en toki valita kun olo on muuten loistava. Ei tee huonoa ei sitten yhtään. Puhallan pahaaoloa pois teiltä muiltakin tässä samalla! Koita Niilo sinnitellä vielä jokunen viikko!! Halaus!

Hyviä unia kaikille! Ja onnea uusille plussanneille!! :)

Omppuäippä

Vierailija
2/41 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea nyyttinsä lunastaneille. Lapsiahan tuli kelpo sarja tosi

lyhyellä ajalla!

Minulla oli eilen 1. ultra. LA aikaistui viikolla, nyt 8.2. Täysin käsittämä-

töntä, sillä kiertoni on pitkä kuin taivas! Kylläpä olikin hieno vertaus...

Tätä onnea varjostaa eilinen lääkärireissu, minulla on pahasti

tulehtunut paksusuoli. Oireita on ollut jo lähes 2 kk, mutta lääkäri

puhui aluksi vain pukamista. Joudun keskusairaalaan jatkotutkimuksiin

ja hoitosuunnitelman tekoon - jota raskaus ei ainakaan helpota.

Kyllähän tässä vähän huoli kieltämättä on, olo ei ole " terve" ja paino

on pudonnut kolme kiloa. Mutta ei auta kuin uskoa, että lopullinen

diagnoosi ei olisi ihan kamala ja että tästä nyt selvittäisiin ilman

suurempia ongelmia.

Onneksi kesäloma alkaa perjantaina, toivottavasti saisi rentouduttua.

Luminalle tsemppiä viime metreille, aika metka on teidän prinsessa,

akrobaatin ainesta!

Pearl

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi paljon onnea kaikille plussanneille ja nyyttinsä jo saaneille =)

Meillä ollut hulina viikko takana. Jouduin viime to sairaalaan infektion ja ennenaikaisten supistusten vuoksi. Sairaalaan mennessä suppareita tuli jo 4 min välein. Onneksi supistustenestotippa ja antibiootit auttoivat ja vauva kasvaa edelleen masussa!! Kuvittelin jo eilen sairaalasta kotiutuessani olevani täysin voimissani, mutta mitä vielä! Pakko tunnustaa, että vointi on heikko ja onneksi miehellä yövuoro, että on suuren osan päivästä auttamassa. Ei meinaa jaksaa seistä hellan edessä sitä aikaa, että saisi jauhelihan paistettua kun hiki kaatuu jo päältä =( No päivä päivältä tästä vahvistutaan!

Pienet muksuista oli ihan ihmeissään kun kävivät sairaalassa katsomassa ja äiti makasi letkuissa (2 kanyylia+tippaletkut, sydänäänikäyrillä lähes tauotta) oudoissa sairaala kaavuissa.. No onneksi kotona ovat suhtautuneet taas kuten ennenkin. Isoilla pojilla näkyi olevan reilun vuoden takainen sairaalakeikka muistissa, kun kyselivät vaan tulenko kotiin vielä ennen vauvan syntymää - suloisia!

En enää yhtään muista mitä piti kommentoida :-o Lahopää olen! No yritän huomenissa tulla paremmalla aikaa.. jos vaikka yrittäisi itsekin nukkumaan,kun lapsetkin nukkuu ja mies läksi töihin.

Mukavaa loppuviikkoa!

Hattara rv30+5 ja lapset 99, 01, 04, 06

Vierailija
4/41 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään vääntäydyin lääkäriin kun hengitys ei kulje ja meinaa taju aina välillä lähteä... no diagnoosi oli raskausajan astma ja verikokeita ottivat kun epäili jotain tukoksia tai tukostaipumusta (en tarkkaa ny muista). Sain siis kohtauslääkityksen jonka pitäisi helpottaa oloa.

Tänään pääsin eka kertaa plussan jälkeen kunnolla kauppaan lasten kans! JEE!! oksetus olo helpottaa jo (kop,kop koputtaa puuta).

nyt taidan keittää kupin teetä ja josko jaksaisi paistaa karjalanpiirakoita *nam*

Niiloakseli rv7+3 hui miten aika rientää ;o)

Vierailija
5/41 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin just tänään tulleesta Plussauutiset lehdestä keskosvauvasta, joka painoi syntyissään 376 grammaa!!! Siis kuvitelkaa, kuinka pieni! Itku pääsi kun luin pienen Esa-pojan tarinaa ja samein silmin sain luettua jutun loppuun. Voi hurjaa... Kovin on pienestä elämä alkanut... Saadaan kyllä olla paljosta kiitollisia Suomen kehittyneille oloille ja hyville lääkäreille! :) Minun pienempi kaksospoika painoi syntyissään 2185 grammaa ja jo hän tuntui ihan pikkuruiselta. Isompi pojista 2665 grammaa näytti veljensä rinnalla jopa pikkuisen pyöreältä! ;) Tyttömme ovat olleet molemmat yli kolmikiloisia eli ns. normaali vauvoja. Mutta kuvitelkaa miltä näyttää vauva joka painaa 376 grammaa! Barbinvaatteetkin ovat hänelle pieniä!

Täytyy myöntää, että olen herkistynyt... Tosin tällaiset lapsia koskevat tarinat koskettaa aina, mutta nyt vielä tuplasti...

Hyvä Niiloakseli, kun selätit pahan olon, jippii!!! Mua jäi vaivaamaan, että miten ne teidän isovanhemmat kuulikaan tulokkaasta? Taisi mennä multa se ohi... :/ Entä mitä lapset kommentoivat? :))

Love from, Omppis (7. viikko mennään...)

Vierailija
6/41 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehti josta voi lukea koskettavan pikku-Esan tarinan on PIRKKA eikä suinkaan Plussa, jonka mainitsin... :)

Kuopus nukkuu ulkona jo kolmatta tuntia ja isommat ovat mummulassa, mieskin vielä töissä. Kuinka hiljaista!! Mutta miten mulla on ihan kuin pala kurkussa... Itkuinen olo.... Voi tästäkö se alkaa..?!

-Omppis RASKAANA (selvästikin!)

Vierailija
7/41 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juuri verikokeen tulokset ja huomenna heti aamulla uudestaan lääkäriin. Tukos arvo oli koholla... voi pylly!! itkettää ja huolestuttaa....

Omppis: meillä vanha sukulaistäti oli lipsauttanut sen mun äidille joten sitten oli kerrottava kaikille koska äitini ei osaa olla hiljaa...

Minäkin luin sen jutun pienenpienestä Esa vauvasta ja tuli mieleen ajat kun kuopus oli teho-osastolla syntymän jälkeen ja kyllä siellä kaikkea näki ja oppi kiittämään siitä mitä olemassa on itellä. Meidän vauva oli kuitenki 2900g

Minä kans olen ollut kamalan itkuinen koko raskauden ajan ja mieskin jo meinaa hermostua kun koskaan ei kuulemma tiedä onko iso hätä vai teeveessä näkynyt vauva :o)

Vierailija
8/41 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin se meni Niiloakseli. Eipähän tarvi enää salailla. :) Mulle yks hyvä kaveri laittoi iltapäivällä viestiä, etä tule meille huomenna saunomaan ja ottamaan sidukkaa..! APUA! Mitä minä sille sanon? Tietysti totuus ois paras... Eikä se varmaan tätä mun salaisuuttani kenellekään kertoisi. Jotenkin vain tuntuu, että pitäisin tämän vielä mieluimmin itselläni.. :0/ Mutta hyvät neuvot kalliit!

Meillä isukki jää huomenna lomalle. Mahtavaa! Ei tarvitse joka päivä yksin tehdä kaikkea. Lupasi jo viedä isommat lapset kalareissullekin yöksi ja ehkä tehdään kahdestaankin jotain. Suunnitellut terassikierrokset nyt jää, mutta hällä väliä! :))

Kirjoitellaan suurperheelliset!

:)) Omppis

PS:Varmasti sun tilanne Niiloakseli pian rauhoittuu kun saat sopivat lääkkeet. Älä murehdi.. :)

Vierailija
9/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haleja...Todennäköisesti saat nyt loppuraskauden ajaksi verenohennukseen piikit(klexane tai fragmin)joka ehkäisee tehokkaasti veritulppien syntymistä(pistetään itse päivittäin mahaan)...Itselläni menee klexane 40mg 1 krt/vrk(rv 34- ja vielä 3 vkoa synnytyksen jälk.) aiemmin sairastamani tulpan takia(johtui e-pillereistä).

Viime raskauskin meni loppuaikana klexanea pistellessä,ja ihan ongelmaton raskausaika oli...

Oma napa:Heräsin järkkyyn nälkään ja oli pakko nousta syömään kinkkupiirakkaa...

Vauvalla alkaa selvästi tila vähenemään,liikkeet on nyt hallittuja liukuja ja tönäisyjä...Kunpa hän nyt jäisi viimein tähän rt:aan.Viimeksi ti tyttö oli perätilassa.

Tänään onkin jo rv 39+0,enää viikko laskettuunaikaan...

Tänään kävin hierojalla ja sovimme samalla,että vauvan synnyttyä hän käy pariin kertaan hieromassa minua ja miestä kotona.

Nyt on mentävä takaisin nukkumaan...

Lumina ja Lahja

Vierailija
10/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille tsemppiä! Jospa tuo tukostaipumus/-arvot havaittin ajoissa ja saat siihen lääkeet joiden turvin raskaus jatkuu hyvin! Käyhän kertomassa kuulumiset kun ennätät! Sairaalassa vuodelevossa ollessani minullakin oli iltaisin tuo minihepraiini ehkäisemässä tukoksia, eli fragmin iltaisin vatsaan pistettiin..

Ulos katselen ikkunasta että kovin on harmaata. Tarkoitus oli tänään käydä urheilukentällä lasten kanssa vähän urheilemassa =) Saas nähdä sotkeeko sää suunnitelmia :-(

Muuten luvassa pirskeiden viikonloppu kun tuo meidän ainokainen neiti täytti 3 v eilen. Sunnuntaina olisi tulossa vieraita ja lauantainakin muutama. Mukaviahan nuo juhlat on, omat voimat vähän finaalissa vielä, harmittaa kun ei jaksa laittaa kaikkea niin kuin haluaisi!

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!!!

Hattara ja masukki 31!!!

Vierailija
11/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakselille voimia jaksamiseen.

Meillä on viime yö nukuttu huonosti kun saatiin alkuillasta huonoja uutisia. Mun ja miehen kummi-poika 2v. on viety TAYS:iin lasten teho-osastolle. Kuumetta +40 ja henki ei kulkenut. Poju oli kannettu sairaalaan kun oli ollut ihan veltto.

Lääkärit olivat tutkineet ja epäilleet jotain bakteeritulehdusta, mutta tarkempien tutkimuksien jälkeen varmistui, että pojalla on hengenvaarallinen kurkunpääntulehdus. Nyt pikkuinen makaa teholla tarkkailussa ja letkuissa.

Käsittämätöntä miten voi tulla noin rajuna. Omalla pojalla on astma ja hän on sairastanut monta keuhkoputkentulehdusta ja joskus lisänä ollut kurkunpääntulehdus...muttei ole noin kamalana tullut.

Kummipoika parkani on kyllä muutenkin tosi pieni ja hento. Hän syntyi keskosena vko 31. Ja eka vatsaleikkaus tehtiin kun hän oli kahden viikon ikäinen. ( oli suolet niin pahasti solmussa, ettei ruoka pysynyt sisällä).

Kyllä sitä vaan saa olla onnellinen " terveistä" lapsista. Vaikka esikoisella on lievä kehitysvamma+adhd, keskimmäisellä lukihäiriö ja puheviivettä ja kuopuksella astma...niin ne eivät tunnu kovin isolta ongelmalta kun pahempiakin tapauksia on.

Hyvää viikonloppua!

Risella rv 33

Vierailija
12/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesävieraat viimein lähtivät ja hyvällä omallatunnolla pääsee surffailemaan..

Niiloakselille nyt paljon voimia ja toivon, että edes sinä saisit ne päiväunet ottaa.

(.) napa on pullollaan, ruoka sulaa hitaasti eikä vatsa oikein toimi. Hieman on turvotusta ja paino nousee oikeasti ihan älyttömiä määriä. En ymmärrä mistä se johtuu. Normaalisti olen hoikkarakenteinen ja voin syödä mielin määrin herkkuja ja vaikka mitä.. nyt kun katson pullaa tai jäätelöä, vaakan numerot nousee jo varalta. Hmmphh..

Illat yritän elää vesimelonilla ja suolattomalla vichy-vedellä, pissalla saa ravata ihan koko ajan.

Alakerrassa on sellainen suonikohju, että olis isompikin mies kateellinen sellaisesta pullottelusta pöksyissä. ja sit mies on kyllä tyytyväinen kun äiteellä taas hormonit hyrrää.. tekis mieli koko ajan ;)

Nyt täytyy taas mennä mut nautitaan viikonlopusta,

moi moi

Vierailija
13/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olo on perseestä (anteeksi ilmaisu)...

Lääkäri totesi että flunssa sotkee nyt sen verran ettei oikeata kuvaa saada hengitysvaikeuksista ja tukoksia ei tällä hetkellä ole mutta vaarana on että tulee joten ensi viikolla mene takaisin kunhan flunssa helpottaa. Astma lääkkeet jonkin verran auttaa hengittämään mutta eihän tämä juhlaa ole kun ei saa levätä raatona koko ajan. Mies tuli töistä tänään tunniksi kotiin jotta sain nukkua ja toistamiseen nukuin lasten päikkäri aikaan joten tänään olen saanut onneksi huilata. Mummu ottaa vielä kaksi nuorinta yöksi niin saan oikein kunnolla olla vaan. Ruoka ei maistu nuhan ja kuumeen takia ja se sitten aiheuttaa sen että oksettaa,taas... yöks!

jospa sitten synnytys olisi helppo ;o) mutta näillä mennään nyt.

Parempia oloja muille!!

niiloakseli rv 7+4

Vierailija
14/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Niiloakselia koitellaan, toivottavasti olo nopeasti kohenee

ja saat vähän voimia takaisin.

Loma siis alkoi ja piti lähteä 5 päivän kierrokselle Helsinki-Porvoo

akselille. Sain tänään tiedon sairaalasta, että menen tutkimuksiin

tiistaina ja keskiviikkona, jonka jälkeen tehdään hoitosuunnitelma.

Toivon vaan, että tämä olisi joku yksittäinen tulehdus, eikä mitään

vakavampaa. Viikon päästä pitäis lähteä ulkomaanreissulle, mutta

jos sairaalaan joudun taitaa se reissu jäädä. En tiedä yhtään miten

raskaus vaikuttaa tähystyksen tekoon, mutta herkkua se ei ole.

Luminalla alkaa sit toisenlaiset " piinaviikot" ! Jännityksellä eletään

ja odotellaan kuulumisia pienestä akrobaatista!

Huomenna siis lähdetään jonkin sortin minireissulle, mutta

maanantai-iltana olis sitten palattava takaisin.

Hyviä vointja kaikille!

Pearl

Vierailija
15/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten tämä mielikin heittelee. Yleensä niin iloinen mieli on ollut tänään ihan maton alla. :( Isukki jäi onneksi lomalle. On tehnyt kovasti töitä koko heinäkuun ja minä olen ollut kotona lasten kans koko ajan, ainakin suunnilleen. Nyt haluan muutaman hetken itselleni, koska se tekee niin mielettömän hyvää!

Raskausviikkoja on nyt 6+2 ja kylläpä kyllä huono olokin välillä yrittelee. Nälkäisenä se on jopa jo kuvotusta. Ja nälkä on usein ja kovasti! ;) Just kun sain edelliset raskauskilot haihdutettua, alkaa taas kasvaminen uusiin reheviin mittoihin.. ;) No, onneksi olen nähnyt jo monta kertaa, että raskauskiloista pääsee eroon. Enkä todellakaan edes malta odottaa, että masu kasvaisi ISOKSI! :)

Kerroimme tänään miehen kans hyvälle kaveripariskunnalle vauvasta. Kyllä sieltä ihan aidon tuntuiset onnittelut tuli, vaikka jo viides onkin tulossa! ;) Heillä itsellään on kaksi poikaa ja aika ajoin haaveilevat tytöstä. Kuopuksemme on heidän kummityttö.

Meillä eka ultra on viikolla 11. Joillakin se on jo kuudennen viikon paikkeilla, eikö totta? Näkyykö siellä vielä silloin ihmeitä? Sydämen syke varmaan ainakin. Itse odottelen neuvolaan soittoa ja pääsyä. Vaikkakin näin konkarina jo ottaa monta asiaa rennommin. Mutta ainahan joka raskaus on erilainen ja ainakin uusi juttu! :)

Synnytyksen ajankohta ja kesto putkahtivat mieleeni. Kaksospojat syntyivät rv 37, vanhempi tytär 39+1 ja kuopustyttö 40+1 eli koko ajan on menty " pidemmäs" lasketusta ajasta. Ja toisaalta synnytys on ollut aina vähän nopeampi. Kaksosia synnytin vuorokauden, toinen synnytys oli melkein puolta lyhyempi ja nyt viime kesänä selvittiin 7,5 tunnilla. Onkohan odotettavissa, että synnytän taas myöhemmin ja nopeammin? :0) Nähtäväksi jää... :0)

Huh hei, nyt isommatkin lapset petiin ja kai sitä pian itsekin joutaa. Kauniita ja makoisia unia!

Omppis

Vierailija
16/41 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihana mini toipumis loma kun äitini otti kaksi nuorinta lasta yöksi eilen jotta saan nukkua ja levätä kunnolla. Tänäänki heräsin vasta klo9! ja yleensä nuorin tökkii hereille jo klo 6. Isommat osaa jo hoitaa itse aamupalansa niin saan vaan olla ja aivastella :o)

omppis: mullakin on käynyt tuo synnytys jo mielessä koska viimeksi oli niin hurjaa menoa etä heikompia hirvitti :o)

mulla esikko syntyi rv 40+4 kesto 9h

toinen rv42 kesto 4h

kolmas rv41 kesto 13h

neljäs rv37+1 kesto 2,5h

Taidan varautua kaikkeen rv 35 alkaen :o) Kunhan ehtisi ajoissa sairaalaan eikä joutuisi maraton synnytykseen. Vaikka olen jo neljästä synnytyksestää selvinnyt niin aina jännittää. Mulla kauhun paikka on se ponnistus vaihe. Olen ain amennyt paniikkiin kun se alkaa... :o/

Minusta tuntuu nyt että on paljon enemmän huolen aiheita kuin aiemmissa odotuksissa. Taitaa tieto lisätä tuskaa. Sitäkin miettii kun on jo 4 tervettä lasta että voiko vielä viideskin olla terve.

Kävin eilen tosiaan siellä lääkärissä ja ottavat varmaan seurantakokeita tukos asiassa. Verenpaine oli kuulemma alhainen mutta niin se aina mulla on ollut (100/60) lepo pulssi oli korkea mutta se johtuu varmaan tästä flunssasta.

nyt mene lepäämään kun vielä ehdin nuorimmat tulee joskus puolenpäivän aikaan takaisin.

Niiloakseli rv 7+5

Vierailija
17/41 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänä aamuna positiivisen raskaustestin!! Laskettu aika olisi 2.4. Tämä on ihan uskomatonta! Olen aivan täpinöissä :) Mitään oireita ei ole ollut joten olin ihan varma että negaa näyttäisi. Ja kaiken lisäksi me vasta aloitettiin tämä vauvan " tekeminen" . Nyt vaan toivotaan ettei tule keskenmenoa.

Vierailija
18/41 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA!!! Arvasin, että tulet tänne pian perässä!! Ihan mahtavaa! :) Mulla jäikin monia teistä ikävä ja sinä olet yksi niistä!!! :) HUIPPUA! Ja sun raskautuminenhan kävi ihan kuin mullakin, lähes pelkästä ajatuksesta! ;)

Mieli on ollut tänään taas parempi. Mies oli eilen illalla niin kultainen. Jutteli kaikkea vauvasta ja silitteli mun vielä olematonta massua. :) Välillä vain oma jaksaminen huolettaa, mutta tiedänhän minä, että jaksan ja etten ole yksin. :)

Sataa sataa ropisee. Ihanaa! Laitoin kynttilöitä palamaan ja nautin. Olo on ihana ja hip hurraa, Soffala on raskaana!!! :)))

Omppis, with love

Vierailija
19/41 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin jo pari päivää sitten takaisin Suomeen kun mulla oli se ultra aika. Jotenkin väsyin taas niin henkisesti kun sain siellä ultrassa tiedon että toinen kohtuvaltimoista vai onko se istukkavaltimoista on virtauksellisesti huonompi. No sitä olen nyt tässä itkeskellyt, mahdollisuus sairastua raskausmyrkytykseen näin ollen on, mutta sairastunko en ainakaan itse sitä haluais. Musta tuntuu niin äärettömän pahalta tämä, eikä paljoa auta kun ihmiset kyselee että koska se laskettu aika on, kun vauva voi jopa syntyä tän vuoden puolella. Mä olen aivan loppu ja se ultra lääkäri oli vielä aivan idiootti joten onneksi ensi viikolla mulla on hyvä ultra lääkäri aika ja siellä varmistuu että mitä on ja miten pahana. Olen aloittanut aspiriinin syönnin joten eipä tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa.

Mä en ole jaksanut lukea noita teidän juttuja ja olen pihalla kuin lumiukko, mutta olkaa armollisia mulle.

Annlinn

Vierailija
20/41 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mamma siirtyy sitten tälle puolen :) tänään vahva viiva tuli testiin. Olen niin onnessaan! myös hiukka jännittää että onko mahdollista neljäskin raskaus alkaa eka kierrosta niinkuin nuo kolmekkin alkoi, ja että kaikki menisi yhtä hyvin loppuun asti. Täällä on varmaan monta tuttua nimimerkkiä tuolta kuumeilijoista. yritän päästä nyt teidän odotus juttuihin mukaan pikkuhiljaa :)