* * * MAALISMASUT VK 5 * * *
JÄLLEEN UUTEEN VIIKKOON! TERVETULOA UUDETKIN!
sari84---1.3.---1.---Rovaniemi---24/28---LKS
AnniHelena---1.3.---2.---Tampere---34/33---TAYS
kolmekamua---1.3.---3.---Pääkaupunkiseutu---26/28---Joku Helsingin sairaala =)
maikku80---2.3.---3.---Joensuu---28/28---P-KKS
mammutter---3.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
minni74---5.3.---7.---Vantaa---34/38---NKL
Tintti23---5.3.---2.---Pori---25/29---SatKS
Anzi---5.3.---1.---Pohjanmaa---26/28---E-PKS
sohvero---5.3.---1. ja 2. =) ---Joensuu---24/24---P-KKS
ansku85---6.3.---1.---Pohjois-Pohjanmaa---23/23---OYS
Tuleva_09---6.3.---1.---Pirkanmaa---22/26---TAYS
Kumkwatti---6.3.---2.---Lounais-Suomi---35/??---???
Sunny08---7.3.---2.---Outokumpu---25/24---P-KKS
hanttu82---7.3.---1.---Kotka---26/30---KOKS
Onsku76---9.3.---2.---Helsinki---32/31---NKL
Alfiina---9.3.---6.---Pääkaupunkiseutu---31/32---NKL
keyes---9.3.---2.---Rovaniemi---27/28---LKS
Äiti1983---10.3.---3.---Etelä-Häme---25/30---K-HKS
Woodbecker---12.3.---Pääkaupunkiseutu---29/32---Jorvi
eveys---14.3.---2.---Muurame---26/25---K-SKS
Emilii24---15.3.---3.---Etelä-Lappi---28/32---L-PKS
Mirabella---15.3.---3.---Vantaa---31/33---KOS
kotilo---18.3.---3.---Pohjois-Uusimaa---29/33---Hysa
kaaka---18.3.---3.---Espoo---32/31---Jorvi
Vacsuli75---18.3.---1.---Pääkaupunkiseutu---33/29---Jorvi
veksuli---18.3.---2.---Lounais-Suomi---34/35---TYKS
inkeli---18.3.---3.---Outokumpu---22/26---P-KKS
Katzy75---20.3.---2.---Keski-Suomi---33/35---K-SKS
Piiperö-78---21.3.---3.---Pohjois-Karjala---29/32---P-KKS
Särki1---21.3.---2.---Mikkeli---29/32---MKS
LillaMy---22.3.---2.---Ulvila---25/26---SatKS
Nasse75---22.3.---2.---Pirkanmaa---33/34---TAYS
Kinde71---23.3.---5.---Joensuun lähistö---34/46---P-KKS
sallap84---24.3.---2.---Nurmijärvi---24/27---Hysa
Kaarna@laiva---24.3.---3.---Keski-Suomi---32/33---K-SKS
Kaisa_kissa---24.3.---1.---Joensuu---22/44---P-KKS
Nasuliini---24.3.---2.---Keski-Suomi---25/34---K-SKS
annika73---24.3.---3.---Pohjanmaa---35/38---MTHA
Daim---25.3.---2.---Tampere---26/30---TAYS
iiiik---25.3.---3.---Keski-Suomi---30/32---K-SKS
kupla3---25.3.---3.---Pori---30/38---SatKS
jatta78---26.3.---1.---Espoo---30/30---Jorvi
Maria08---28.3.---1.---Kemijärvi---26/30---LKS
Milli75---28.3.---2.---Rovaniemi---33/35---LKS
JA LINKKI VIELÄ EDELLISEEN VIIKKOON! ILOISTA TALVISTA VIIKKOA KAIKILLE!
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Kommentit (41)
Täällä menee kaikki hyvin, poika liikkuu kovasti masussa. Mä olen ihan kotona levännyt kun on vähän väsyttäny. Viikonloppuna pitäis tehdä mustikkapiirakkaa ja piimäkakkua kun mä pidän sunnuntaina syntymäpäivät vaikka oikeesti mun synttärit on maanantaina. :)
Ajatella että sunnuntaina olis sitten helmikuu, ja sitten ei menisi kauan kun meillä on vauvat kainalossa. :)
Hyvää keskiviikon jatkoja kaikille!
Hanttu82 ja Poju rv 34+4
Oon ihan fiiliksissä, olin laihtunut kahdessa viikossa kilon! Nyt on painoa tullut yhteensä kuusi kiloa, mutta siis lähtöpaino on ihan riittävän korkea, joten tuo on hieno homma. Laihdutusmenetelmä on ollut flunssa + pahoinvointi + närästys, eli ei ole tehnyt mieli mitään ylimääräisiä herkkuja, normaalit 5 ateriaa pävässä vain.
Kaikki oli muutenkin hyvin, pissa puhdas ja hemppa 118. Se on mulle oikein hyvä, enkä ole syönyt rautaa kuukauteen. Missasin viime viikolla sokerirasituksen ja joudun nyt sitten kuitenkin siihen uudelleen, jos nyt ehdin ennen synnytystä. Varasin ajan joulukuussa ja yli kuukauden jouduin odottamaan aikaa. Eli tämä menee varmasti maaliskuulle...
Mutta onpas nyt hyvä mieli, kun neuvolassa oli kaikki hyvin ja lapsetkin oli niin suloisia. Käytiin kaupassakin ja nyt on taas 1,5 l laittikokista kaapissa. Meinataan kyllä illalla herkutellakin, kun on miehen nimpparit. Ostettiin jätskiä ja pakastepullaa.
Mukavaa pakkasviikkoa kaikille!
kaaka ja Heinä-Karhu 33+0 (Jee, uusi viikko!)
sellaista piti vielä kysyä, että onko teillä muilla jo vauva pää alaspäin? Neuvolantäti ei tuntenut päätä enää ollenkaan ja jäi vähän epätietoiseksi vauvan asennosta. Voisiko vauva mukamas olla jo laskeutunut niin alas? No, ens kerralla onkin lääkärineuvola, joten silloin se tarjonta sitten selvinnee.
Helpotti lukea muiden olevan samoissa ongelmissa bikinirajojen kanssa :D
Ja ne yölliset aviorikokset, kohtalotovereita siis on...
Vauva on edelleen pää alaspäin, viime kerralla neuvolantäti tunsi sen tunnustelemalla, mutta sitä edellisellä kerralla ei. Käyn nyt kerran viikossa ultrassa (RD:n takia), saan sieltä aina varman tiedon.
Mutta aiemmin sanoivat, että rv 36 yrittävät kääntää, jos ei ole vielä kääntynyt.
Olen alkanut odottaa jo maaliskuisten ensimmäistä vauvauutista, ehkä se saadaan jo piankin. Itse tiedän, että yli eivät päästä raskautta insuliinihoitoisilla äideillä. Eli 5 viikkoa max odotusta jäljellä.
Paniikki on alkanut hiipiä mieleen. En osaa hoitaa vauvaa, en jaksa, voiko tämän peruuttaa! Samat oli esikoisesta, se vähän lohduttaa.
Ihan hullua nämä tunteet, tätä on niin kauan toivottu ja odotettu.
Varsinkin kun esikoinen oli kipeänä, mietin väsyneenä, että millä tässä vielä vauvaa hoitelisi...
Hyviä vointeja kaikille!
AnniHelena rv 35+3
Kuten moni muukin, jossain vaiheessa yritin kirjoittaa,mutta viesti katosi palvelinvirheen mukana. Kopioin kyllä tekstini aina ennen lähettämistä, mutta en sitten eksynytkään takaisin sivulle piiiitkään aikaan.
Nyt ä-loman alkuun aikaa 2 vkoa, sijaisen perehdytys alkaa ensi viikolla. Työn ohella olen vielä ylimääräisenä opettanut kaksi iltaa viikossa ja eilen illalla alkoi ekaa kertaa tuntua vähän turhan raskaalta. Supistelu on ollut niin jatkuvaa jo kuukausitolkulla etten sitä kauheasti noteeraa, mutta nyt tuntui myös todella ikäviä vihlaisuja alapäässä. Tänään jäinkin sitten suosiolla kotiin. Esikoisen hoitaja ilmoittautui sairaaksi enkä sitten jaksanut selvitellä varahoitajaa - eli ei ihan makoiluksi mennyt tämäkään päivä.
Nla:ssa käytiin aamusta heti ja paineet 114/64, sokerit yhdellä plussalla (toista kertaa tässä raskaudessa, sama oli joulun alla,mutta viime nla:ssa taas ei). Sf 30, Hb 110.Sykkeet 140 ja RT, kuten myös kaksi viikkoa sitten. En usko että enää kääntyykään. Tyttöä veikkailen noiden sykkeiden perusteella, jotka ovat ihan vastanneet esikoisen sykkeitä. Sokerirasitusta ei mulle enää määrätty, koska viikkoja on kuitenkin jo näin paljon. Herkuttelua vois kai hillitä ihan itsekin, ei päivää ilman karkkia on ollut tahti jo monta viikkoa. Painoa tullut ihan samoin kuin ekassa raskaudessa (12 kg tähän mennessä, lähtö BMI 20.) ja ne kilot lähti vaivatta. En siis murehdi tätä.
Moni täällä tuntuu puuhanneen vaikka mitä vauvan syntymää odotellessa, itsellä ei ole tehtynä mitään! kun ikäeroa tulee runsaat 2v niin kaikki oikeastaan on valmiina. Pinnasänky ei mahdu mihinkään, mutta vieressä taitaa vauva kuitenkin olla ekat kuukaudet ja kesäksi pitäisi valmistua lisätilaa taloon. Vaatteet on koon mukaan laatikoissa lämpimässä varastossa. Tuskin viitsin niitä edes pestä, laitan kaappiin kunhan saan jonnekin raivattua tilaa. Uuuden auton osto on edessä viimeistään ensi syksynä, kun molemmat lapset pitäisi saada selkä menosuuntaan turvaistuimiin. Lottovoittoa odotellessa... (en ole eläessäni lotonnut)
Esikoisella sopivasti uhmaikä on aluillaan + minä itse. Äitiysloman alettua hän on keskimäärin pari päivää viikossa pph:lla, muuten kotona. Puhetta tulee kivasti, joten yhtä hiljaista yksinoloa ei tämä toinen mammaloma tule olemaan kuin ensimmäinen. Ihan kiva niin.
Sheivailu oli tuottanut monellekin ongelmia. Peilin avulla varmaan onnistuisi, mutta annan nyt tässä vaiheessa olla, koska kuten joku muukin kirjoitti, se kutina on sietämätöntä jälkeenpäin. uimahalliin en taida kuitenkaan enää uskaltaa mennä kun jo kk sitten kohdunsuu oli sormelle auki. Esikoista odottaessa uin kyllä ihan viimeisille viikoille tuosta huolimatta.
Synnytystapa-arvio mulla on keskussairaalassa, kun esikoisen (3400g) synnytys päättyi nopeaan imukupilla ulosottoon pian sairaalaan ponnistusvaiheessa saavuttuamme. En oikeesti usko, etteikö mahtuisi syntymään normaalisti, tarjonta vaan oli huono. Hiukan kuitenkin hirvittää jos laittaisivatkin sektioon. kammoan sairaaloita ylipäätäänkin enkä todella halua mitään ylimääräisiä toimenpiteitä.
Vaunut keikkuu pihalla, voikaa paksusti :-)
äippä rv 32+6
Niin se vain aika menee kuin siivillä, tänään olisi sitten viimeinen päivä töissä ja huomenna alkaa talviloma ja siitä sitten äippälomalle. Kelan päätökset tosin eivät ole vieläkään tuleet, ehkä niillä on jotain ruuhkaa siellä.. Nyt kun alkaa miettimään miten paljon sitä onkaan viimeisen neljän vuoden aikana satsannut töihinsä, niin ei voi kuin ihmetellä. Tämä pieni ihmisenalku tulee kyllä muuttamaan paljon!
Nyt vaivaa flunssa, näiden liitoskipujen lisäksi. Kivut ovat ehkä hieman onneksi helpottaneet, tai sitten olen vain turtunut niihin. Mut kyllä sen huomaa jos pitää töissä seisoa paljon pitkin päivää, ei oo illalla kovin kivaa enää liikkua. Ja eilen kun kävin kaupassa, niin huomasin että ei ehkä kannata kamalan painavia kauppakasseja enää autoon käsissä raahata..
Meillä vauveli on edelleen pt, ja ensi maanantaina mennään taas neuvolaan katsomaan miten päin siellä oleskellaan. Jos sit on vielä sama asento, laitetaan lähetettä eteenpäin. Sain kyllä neuvolasta jotakin ohjeita, miten "jumppaamalla" vauvan voisi saada käännettyä.
Meilläkin on tuo paljon puhetta aiheuttanut sheivailu jäänyt kyllä nyt kokonaan pois. Kun ei näe niin ei näe. Ja miestä en kyllä päästä sheivaamaan, voi olla että tulos ei oikein miellytä.. Ehkä harkitsen sitten ensi kesänä kunnon brassivahausta.
Meillä on ollut jo kaikki perhevalmennuksetkin. Hassua kun katsottiin synnytysvideota, niin se neuvolan täti vuodatti kyyneleitä, ei kukaan meistä ensisynnyttäjistä. Mies vähän ihmetteli sitä kotona.
Nyt kun tästä pääsen töistä vapaalle jalalle, lähden hankkimaan vielä puuttuvia tarvikkeita, ammetta ja sen sellaista. Hoitopöytä odottaa kokoamista ja kehto sekä pinnasänky on tulossa postissa. Ovat meidän suvun perintönä kiertäviä juttuja, ja ovatkin sitten kesällä minulta lähdössä serkulleni eteenpäin (lähinnä kehto).
Tilattiin muuten vakuutusyhtiöltä turvakaukalot ja -istuimet autoon. Toivottavasti ovat sitten kunnollisia.. Ei voi tietää, mutta se nyt oli sellainen kohtuullisen hintainen setti, 2 ekaa istuinta on lainassa ja viimeisen saa pitää itsellään.
Mutta nyt täytyy valmistautua viimeiseen työpäivään!
Woodbecker rv 34+0 :x
Muutamaksi päiväksi loppuis tänään työt. IHanaa! Saa vähän hengähtää ennen viimeistä rutistusta.
Tyttö lopettaa päiväkodissa huomenna. Sain eilen tietää, et pääsee aloittamaan seurakunnan kerhossa jo ensi viikolla. Maanantaina siellä oli vielä täyttä, mutta nyt oli vapautunut paikka. Tosi mukavaa. Ja tyttö on ihan innoissaan, kun pääsee samaan kerhoon, jossa isoveli oli silloin ennen hoitoon menoa. Tyttö sanoi jo silloin, että haluaa isompana samaan kerhoon.
Me lähdetään viikonloppuna sukuloimaan. Tosi kiva lähteä vähän käymään jossain kauempana kotoa.. En oo viimeaikoina muuta tehny ku liikkunu työpaikan ja kodin väliä. Virkistävää välillä käydä vähän "maailmalla".
Mun vointi on ollut yllättävän hyvä. Kivut on vähän vähentyny ja on jotenkin sellanen kevyt olo. Kai se tähän keveyteen auttaa,kun oon syöny tosi terveellisesti viimeisen kuukauden. Tuntuu kyllä oikeasti hyvältä! Toivottavasti tämä tunne jatkuu..
Vauvan tavaroita en oo laittanu yhtään valmiiks.. Jospa sitten, kun se äippäloma alkaa. Välillä tulee mie´leen et olishan se aika karseeta, jos syntyiskin etuajassa eikä olis mitään valmiina. Siinä vaiheessa olis ehkä aika kiva keskittyä siihen lapseen.. no,mut toivottavasti ei tulis yllätyksiä!
Mistä muuten löytyy niitä kuviollisia harsoja? Sellasia tekis mieli muutama ostaa..
Voi että mä odotan et pääsen työntelemään vaunuja tonne ulkosalle! Se on niin kivaa!!!!
Tällasia mietteitä täällä tänään.
Mukavaa viikonlopun odotusta!
t. iiik ja pikkuinen 32+1
*iiiik* Minä löysin noita värikkäitä (pilkullisia, raidallisia) harsoja Anttilasta. Taisivat olla vauva-liina nimellä jos oikein muistan, tai jotain sinne päin. Pakkauksessa olivat sievästi rullalla ja itse ainakin ihastuin heti :)
Muuten täällä elo tasaantuu... Alkujärkytyksestä on selvitty ja kotona olen vauvalle vaatesenkkiä maalaillut. Kohta alkaa kaikki olla valmista. Suuren lapsivesimäärän takia käyn äitipolilla nyt kerran viikossa tarkkailussa, ja mun annettiin ymmärtää, että ennen tulee, mutta olis hyvä jos päästäis vielä viikkoja eteenpäin... Luultavasti siis viimeistään 5 vkon päästä käynnistetään jos ei vedet tule ennen sitä. Jänskää :D
Piiperö-78 ja tyttö 32+5
Voi ihanuus!
Meillä on ollut koko esikoisen olemassaoloajan (2v8kk) kipakoita keskusteluja ja pitkiä pohdintoja farmariauton hankkimisesta. Mies lupasi joskus vuosi sitten, että sit jos meille tulee toinen lapsi, niin vaihdetaan farmarimalliin.
Meillä kun on miehellä sellainen kuorma-autoksi reksiteröity pakettimallinen kulkupeli, jota itse en saa pelkällä hlö-autokortilla ajaa, niin ollaan sit oltu tähän mennessä usein mun vanhempien (jotka onneksi asuu lähellä) auton varassa, jos mun on jonnekin pitänyt päästä yksistään, kahdestaan esikoisen kanssa tai muuten vaan perheenä niin että mä olen ollut ratissa.
Jo yhden lapsen kanssa mua on tuskastuttanut se, että porrasperäiseen "pikkuautoon" meidän vaunut eivät ole mahtuneet purkamatta. Vaunukoppa piti laittaa takapenkille ja runko-osa ilman pyöriä takakonttiin. Nyt toisen lapsen kanssa autoon ei olisi sitten juuri muuta enää mahtunutkaan, joten eilen vihdoin päästiin autokaupoille ja saatiin ostettua farkku-mitsu. Vaihtoehtona kun oli joko ostaa pienempään tilaan menevät yhdistelmävaunut tai tilavampi auto. Huvittavaa sinänsä, että pari tonnia suunniteltujen vaunujen hintaan lisäämällä saatiin nyt ostettua se auto. Et hyvänhintaisia vaan nuo uudet vaunut on... Tokihan auto tuo paljon lisäkuluja toisin kuin rattaat olisivat tuoneet, ja vanhemmista autoista ei koskaan tiedä, milloin ne jättää tienpäälle, mutta jospa tämä kaara nyt kuitenkin palvelisi meidän tarpeitamme.
AnniHelena ainakin kirjoitti paniikin hiipimisestä mieleen synnytyksen lähestyessä. Mulla on ihan samanlaisia mietteitä. Esikoinen kun on ollut enemmän ja vähemmän uhmakas koko syksyn ja tän alkuvuoden, niin erityisesti pelkään omaa jaksamista ja hermojen kiristymistä äärimmilleen sitten kun talossa on toinenkin kaitsettava. Myös minä mietin, osaanko enää hoitaa vauvaa ja miten jaksan yöheräämiset ja kuinka hoidan molempien lasten pukemiset ja syöttämiset jne, kun välillä meinaa olla yhdenkin lapsen kanssa sellaista taistelua juuri nuo asiat... Kyllähän sitä varmasti vaipanvaihtotaidot sun muut palautuu äkkiä mieleen ja muista arkisista ongelmista selviytyy kun on pakko ja huomaa pävien kuluessa, mikä on järkevä toimintatapa. Voin vain ihmetellä, miten te suurperheelliset saattekaan arjen pyörimään vaikka viiden tai kuuden tenavan kanssa!
Oma olo on hyvä, joten eipä siitä sen enempää. Hassua muuten, miten nopeasti mun mieli on alkanut jo kullata muistoja liittyen tuohon alkuraskauden pahoinvointiin. Välillä pitää oikein miettiä, että oonko mä tosiaan ollut huonovointinen? Oliko se mukamas niin kamalaa? No olihan se, mut sitä tuskaista oloa en onneksi enää pysty kuvittelemaan kovin konkreettisesti. Ja vielä joku kuukausi sitten sitä välillä mietti, miksi oli koskaan raskaaksi tullutkaan, kun olo oli niin tukala. Siitäkin on vaan selvitty. Tsempitystä vaan kovasti erilaisista vaivoista kärsiville!:)
Nyt ruuanlaittoon. Tässä tietokoneella on vierähtänyt jo ihan luvattoman pitkä tovi.
Nasuliini rv 32+2
Tervehdys pitkästä aikaa, on ollut kovia kiireitä jo kauan aikaa ja nyt tuntuu että elämä tästä hieman tasoittuu, jää aikaa johonkin muuhunkin kuin talon rakentamiseen ja työntekoon.
Niin ja tässä vähän tietojani:
Lilja09---8.3.---1.---Pori---24/39---Stks
Mielenkiintoista lukea teidän kuulumisia!
Mulla alkaa äippäloma maanataina ja silti ajattelin vielä ens viikon paiskia töitä. Olo on ollut aika hyvä kaikenaikaa. Ruokaa vaan tekee koko ajan mieli, eilenkin sanoin miehelle kun olin kaks jättileipää pistänyt suuhuni että ei mulla ollut edes nälkä, syön siis syömisen ilosta. Kauheeta! :)
Painoakin on kertynyt mukavat 15kg ja vielä pitäis viitisen viikkoa ootella. Mutta turha näistä kiloista on stressata, stressaan sitten vaunulenkeillä keväällä. Toivottavasti.
Neuvolassa on ollut kaikki ok. Vauva välillä tosi vilkas ja välillä ei minkäänlaista liikettä. Pulssi heittelee 130 ja 160 välillä kerrasta riippuen, joten vaikeaa sen perusteella ennustella umpi siellä oikein köllöttelee.
Parin viikon päästä viimeinen ultra, toivon kovasti etten pöydällä maatessani anna uteliaisuuteni voittaa ja kysy sukupuolta!
Rentouttavaa loppuodotusta kaikille, nautiskellaan vielä talvisista päivistä ja pyydetään miehiltä vähän lisää hemmottelua! :x
Terkuin Lilja ja Onni 34+4
paineet oli taas ihan normaalit 110/82,et ei tietoakaan mistään noususta enää.Painoa kertynyt viimeviikosta 500g.Hb 112 ja vauva raivotarjonnassa,vielä ei ole kuitenkaan laskeutunut ihan "pohjalle" et sai terkka hyvin sormensa vielä väliin.
Sf 27,5,sama kun viime viikolla.
Nyt paistamaan perunarieskoja,naminam! =)
Sunny 34+5
Olin jo ma neuvolassa, ja yritin joku ilta kirjoitella kuulumisia, mut eipä onnistunut. Jos nyt sitten. Kaikki oli ihan ok, hb oli jo 124, kiitos obsidanin. Tosin vatsa ei välillä tahdo toimia, vaikka kuinka juon ja herkuttelen lakritsalla. Joka ei kyllä nosta verenpainettani, oli 122/60. Sf mitta oli mielestäni huikea, 32! Kun viikkoja no nyt samanverran, mut eipä terkka mitenkään kommentoinut. Lysy-synnytystä ehdotteli, mutta en ole moisesta innostunut, koska kotona se arki alkaa heti näiden isompien lapsosten kanssa, joten aion pari päivää osastolla huilia.
Vaikka nyt kyllä huiliminen alkaa jo tökkiä, mut heti kun vähänkin touhuan, se kostautuu suppailuilla, ja ihan näillä viikolla en halua vielä synnytellä. Edelliset ovat syntyneet täysiaikaisina, joten eiköhän sinne loppuunasti tämäkin mene, mut nyt vielä varmistelen.
Painoa oli tullut muuten kilo per viikko, mutta ei ihme, kun syön ja syön, vaikkei nälkä oliskaan, ja pulla on suurinta herkkuani! No, 6 kiloa tullut lähdöstä, et ei vielä paha, mutta jottei tuo lapsikaan jättiläiseksi kasvaisi, niin mamman pitää vähän katsoa mitä syö.
Nyt meen vauvanpyykiä silittelemään, pääsee taas hypistelemään :)
kupla3 rv 32+1
Olen jäänyt totaalisesti kiinni noiden tammikuisten pinoon. On mukava sivusta seurailla, kuinka synnytykset lähtevät käyntiin yksi kerrallaan. Samaistun kyllä hyvin niihin, joiden raskaus on mennyt yliaikaiseksi. Keskimmäinen kun syntyi 40+6 ja viikko tolkulla hoettiin, ettei mene edes loppuun asti.
Muuten ei mitään uutta. Yöt nukun nyt hyvin, kun alkuun saa hyvän asennon. RR ja Hb hyviä. Enkä ole edes joutunut syömään rautaa, kuten pojilta jouduin. Asukas vaikuttaisi olevan vielä väärin päin. Neuvolassa sanottiin, että tilanne katsotaan rv 35 ja jos vielä on väärin päin, lähete ä-polille.
Toisaalta aika matelee, toisaalta viikot kuluu kuitenkin nopeasti. Olen ollut kotona jo joulukuusta. Olen asennoitunut siihen, että tämä syntyy huhtikuussa (la 24.3). Vaikka supisteluja ja vihlomisia on. Joulukuun jälkeen ei kukaan ole kuitenkaan kurkannut alakertaan, joten en tiedä onko supistukset saaneet mitään aikaiseksi. Normaalisti pystyy kuitenkin touhuilemaan arkiaskareita. Kävely tuottaa enemmän ongelmaa.
Autoasioita joku oli miettinyt. Meillä oli tuossa hetken farmari Scoda, mutta sen takapenkki on niin kapea, että kolmen kanssa tulee ahdasta. Joten vaihdettiin se farmari Volvoon. Olihan Scoda näppärämpi, mutta Volvossa on kyllä ihanteellisesti tilaa.
Vauvalle alkaa olla tarpeelliset kasassa. Kehto täytyy hakea varastosta ja pedata. En hirveästi hössötä, koska koen, että pienemmälläkin pärjää. Oikeat tarpeet näkee sitten, kun lapsi on syntynyt. Näillä pääsee alkuun.
Nyt eskarilaisen hakuun
Kaarna@laiva rv 32+3
Pitkästä aikaa kuulumisia: Äitiysloman alkuun olisi vielä 10 työpäivää, mutta nyt näyttää että iski kunnon flunssa päälle, saa nähdä joutuuko sitä marssimaan lekurin pakeille maanantaina :(.
Masukki voi hyvin, on rt:ssa ja liikkuu kovasti. Ainoa huolenaihe on viimeksi neuvolassa paukahtanut plussa sokereista :(. Oon kyllä herkutellut huolella joulun jälkeen ja tuota plussaakin edeltävänä päivänä söin karkkia ja rasvaista ruokaa. Neuvolantätsy sanoi että myös aamulla juotu tuoremehu saattaa aiheuttaa tuon. Noh, kuitenkin - jätin ruokavaliosta nyt tyystin ylimääräiset herkut pois, joten toivottavasti vaikuttaa asiaan. Jos pissassa näkyy vielä sokeria, niin joudun rasituskokeeseen.
Aika tuntuu menevän nopsasti, mutta vaatteiden laitot yms. saavat odottaa äitiysloman alkuun. Hyvää vointia kaikille maalismasuille!
Nasse rv 32+6
Pitääpä ihan nostaa tätä meitin pinoa kun oli päässyt vallan jäämään jälkijunaan... Ihmeitäpä ei taida meidän pinossa tapahtua, rauhallista odottelua vielä kaikilla. Itse kävin tänään parin tunnin kaupunkikierroksen ja vikassa kaupassa kyllä tuntui, että ulos se tulee!!! Mutta eipä tullut sitten kuitenkaan. Kotiin selvisin ja olo on helpottunut :)
Piiperö-78 ja tytsi rv 33 TASAN!
Itse en ole tainnut kuin alkuraskaudessa kerran kirjoitellla, mut lukenut olen kun olen ehtinyt. Olen siis seurannut tätä maaliskuisten keskutelua, vaikka keskiraskaudessa la: ksi tuli 28.2.
Äippälomalla olen viikon verran ollut ja nyt jäi esikko myös mun kanssa kotiin, tosin aloittaa kerhon ens ma.
Kävin loppuraskauden lääkärissä ke ja oli aika yllätys kun selvisi et masuvauveli on täydellisessä perätilassa, neuvolassa pitkään jo sanottu, että rt:ssä on. Painoarvio 35+3 oli 2,8 kg. Ens ti ä-polilla aika käännösyritykseen, mikäli ei ole jo kääntynyt itsekseen siihen mennessä. Paikat oli vielä täydellisen kiinni.
Itsellä tässä toisessa raskaudessa ollut liitoskipuja ja erityisesti kävely ollut hankalaa, myös jalanpohjia särkee tuhottomasti iltaisin. Uusi vaiva yöllisen pissallakäymisen lisäksi, on sormien puutuminen ja niitä on vaikea saada taitettua eli lienee turvotusta sekä jalkakrampit ihanaa :)
Mutta nyt parempi alkaa laittaa tyttöä nukkumaan :)
Moikka
Täällä ollaan toipumassa flunssasta, joka olikin aivan hirveä. Töistäkin tuli oltua viikko poissa, en muista koska viimeksi olisi noin surkea olo ollut. Ja mieskin oli yhtä huonossa kunnossa.
Keskiviikkona oli neuvola, masussa oli kaikki hyvin. Raivotarjonnassa poika oli ja sf-mitta ihan keskikäyrillä. Painoa on tullut tähän mennessä 11 kg. Flunssan takia ei ole pariin viikkoon ruokahalua ollut, melkeinpä samanlainen olo kuin alkuraskaudessa, että pitää pakottaa itsensä syömään.
Kaksi viikkoa vielä äitiysloman alkuun, sitten varmaan pitäisi näitä vauva-valmisteluja ruveta jo kunnolla tekemään.
Hauskaa sunnuntaita kaikille
Jatta rv 32
Kohtuullisen hiljainen viikonloppu täällä. No ihan hyvä niin, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin kirjoitella tänne. Ei siis mitenkään sanoen, että ne jotka kirjoittaa tänne olisi jotenkin vailla elämää.
Mä sekoilen, suokaa anteeksi.
Miten olette voineet? ja miten viikonloppu on mennyt?
Mutta meillä on mennyt viikonloppu loistavasti. Perjantaina varmistui se, ettei ainakaan maaliskuun alusta päästä uuteen asuntoon, joten muutto on aikaisintaan huhtikuun alussa. Toisaalta jo mietin, että kannattaako sitä muuttaa ollenkaan, sillä mun olisi tarkoitus valmistua äippälomalla ollessani viimeistään elokuussa ja mennä sitten syyskuusta töihin. Todennäköistä on, etten saa sellaista työtä, kun haluan tältä alueelta, vaan muutto taitaa olla edessä. Mietin siis maksaako vaivan muuttaa huhti-tai toukokuusta toiseen asuntoon ja sitten taas syyskuussa. En niin paljon ehkä muuttamista rakasta.
Varsinkin kun perjantaina käytiin ostamassa kirpparilta hyllyjä ja mieheni pienenä nikkarina asensi ne tuonne yhteen korkeaan kaappiin. Nyt on siis vauvanvaatteille ihan oma kaappi. Vaihdettiin perjantaina myös makkarin järjestystä ja nyt näyttää ihan siltä, että sinne mahtuu kuin mahtuukin pinnis ja hoitis. Tosin niitä kokeillaan sitten ensi viikonloppuna. Vaatiihan tällainen ahtaasti asuminen hermoja ja järjestelykykyä, varsinkin, kun mulla ainakin on ihan sairaasti tavaraa, mutta toisaalta kyllä mä ihan tykkään asua täällä.
Yksi huono puoli on se, että asutaan täällä kolmannessa kerroksessa, talossa jossa ei ole hissiä. Pitäisi siis varmaan hankkia jotkut vaunut tonne parvekkeelle, niin lapsikin saisi joskus nukuttua ulkona. Kuka normaali ihminen kuljettelee noita vaunuja kerrosten väliä useita kertoja päivässä?
Tänään sitten kun pakkanen oli vähän lauhtunut käytiin koiran kanssa lenkillä nauttimassa talvisäästä. Onneksi mieheni on hoitanut tuon koiran ulkoilutuksen niin hyvin. Musta tuntuu, että olen kamalan laiska ja huono ihminen, kun en perjantaina ja lauantaina vienyt koiraa iltalenkille, niin kuin mun velvollisuuksiin kuuluisi. Onneksi mieheni ei ole niin pikkumainen mitä mä olisin, eikä valittanut asiasta ja oli ihan oli ihan iloisesti yllättynyt, kun sanoin aamulla, että voin mennä koiraa viemään. Luojalle kiitos noin ihanasta aviomiehestä :D.
Liikkuminen ei oikeastaan tuota suuriakaan ongelmia. Meidän koira vaan vetää ihan sairaan kovasti, niin välillä on vaikeuksia pysyä pystyssä ja välillä sitten alkaa vatsaan sattumaan sellainen jatkuva nykiminen.
Vieläkään mulla ei ole tarpeeksi niitä pienen koon vauvanvaatteita. Mä olen yrittänyt metsästää niitä käytettyinä, kun tuntuu, että uudet ovat ihan liian hintavia, varsinkin jos niitä pidetään muutama hassu aika. Tuntuu, että mistään ei saa kuin koosta 60 lähtien ja sellaisia vaatteita meillä on jo varastossa ihan kivasti. Pitää käydä ensi viikonlopun Savonlinnan reissulla katsastamassa, jos siellä olisi parempi tarjonta kuin täällä.
Mitäs tuleva viikko sisältää?
Mutta pitäkää itsestänne ja masuistanne huolta!
Rentouttavaa sunnuntaipäivää!
Terveisin
Kaisa_kissa ja Reijo rv 32+5
Päivä on kulunut näprätessä. Nyt kun olen ollut äitiyslomalla, on ollut aikaa keskittyä taas rakkaaseen harrastukseen, sisustukseen!!!
Olen tehnyt pienimuotoisesti kransseja, sisustussydämiä (ihanan pehmoisia sellaisia...) ja kylttejä pikku prinssien ja prinsessojen makuuhuoneisiin. Jos jotakuta kiinnostaa, käykäähän katsomassa huutonetistä käyttäjän Viivu78 tuotteet.
Ympäristö on kovasti patistellut alanvaihtoon, mutta aikaa ei ole liiennyt. Työ on haitannut harrastuksia ;) Nyt kolmen vuoden aikana, jonka varmasti tulen kotona viettämään ajattelin verrytellä kangistumaan päässeitä sormiani.
Mahassa kaikki ennallaan, hyvä niin!!!
Iloisia pakkaspäiviä kaikille!
Piiperö78 rv ja tytsi 33+1
Mulla tulee muutaman päivän katko työsuhteeseen taas. Huomenna viimeinen päivä ja sit menen takaisin ensi viikolla to. Olen vielä seuraavan viikon perjantaihin ja sit loppuu. Sit alkaakin äitiysloma ke 18.2. Ei olis enää kauan, mut kyllä se pitkältä tuntuu ku meinaa niin väsyttää kovasti.
Mä ajattelin etten veisi tyttöä nyt keväällä mihinkään kerhoon, mut hän itse tuntuu haluavan. Oon siis kyselly seurakunnasta ja kunnalta, mut ei ainakaan heti ole paikkoja. Pitää odotella rauhassa. Tyttö lopettaa päiväkodissa pe. Kyllä on äidillä haikea olo! toiveissa kun olis, et oltais kotosalla siihen asti ku pikkuinen täyttää 3.. Voipi kyllä olla, et pelkällä keikkatyöllä ei noita lainoja maksella, mut katsellaan.. Jos näin menis, tyttö ei menis enää ollenkaan päiväkotiin vaan sit suoraan kouluun.. HUI!
Vointi ihan ok. Hb oli kuitenkin putkesta otettuna 114, joten ei se ihan niin alhaalla ollu ku luultiin..
Mua väsytti eilen illalla kauheasti, mut silti ei uni tullu ennen puolta yötä. Tylsää! Väsyttää!!!!! Onneks saa kohta muutaman päivän levätä!!!
Äitiyslomalaiset, nauttikaa!
t. iiiik ja pikkuinen 32+0 (aika menee tosi äkkiä!!!!)