Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka olette avoliitossa, miksi ette mene naimisiin?

Vierailija
26.01.2009 |

Hei kaikki avoliitossa elävät, joilla on yhteisiä lapsia ja mahdollisesti myös yhteinen asunto tai muuta omaisuutta. Mikä on syy siihen, että ette halua naimisiin? Onko se taloudellinen vai vastustatteko avioliittoa instituutiona vai mietityttääkö joku sitoutumisessa? Onko niin, että toinen haluaisi naimisiin ja toinen ei? Miten olette ratkaisseet asian?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakysymys... voisihan sitä käväistä maistraatissa tai kirkossakin, mutta olis kiva viettää hääjuhlaa isommalla porukalla. Haaveissa mutta tämänhetkisellä maailman taloustilanteella ei ole järkeä laittaa rahoja kiinni hääjuhlaan, vaan lyhentää mahd. paljon lainaa mahd. nopeasti jos vaikka devalvaatio iskee, pelaamme varman päälle juuri nyt. Olemme muulla tavoin huolehtineet paperit yms. kuntoon jos toiselle jotain ikävää sattuisi.

Vierailija
2/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli oikeastaan alkuun uskalluksen puutetta (vaikka sitä perusteltiin just rahalla yms.), ja sitten tultiinkin siihen johtopäätökseen etteipä tarvii mennäkään...

Nykyisen kanssa paineltiin suhteellisen pian maistraattiin, koska molemmista tuntui heti siltä, että naimisiinmeno on meidän juttu. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitetä avioliitosta, ei arvosteta sitä, ei koeta sen sitovan mitenkään lisää ja lisäksi se on taloudellisesti epäedullinen meidän tapauksessa.

Vierailija
4/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä oltu 15v. Ei mitään kummempia syitä, miksi ei olla menty, ei ole kummallekaan tärkeää, ehkä menemme joskus tai sitten ei.

Vierailija
5/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ole mitään syytä miksi menisimme.

Vierailija
6/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä ei ole meille taloudellista hyötyä, eikä muutenkaan mikään puolla sitä meidän tapauksessa.

Luulen, että kumpikaan ei halua. Mies ehkä haluaisi jossain vaiheessa.

Vierailija
7/7 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muutama muukin syy löytyy..

Olen olut itse kaasona kaksissa haissä..valmistelu ja stressi ihan älytöntä jo puoltavutta ennen häitä..pystyykö siinä morsiuspari enää nauttimaan päivästä ja onko tuo kaikki sen yhen päivän arvosta!

Lisäksi oman äitini ja isäni sukulaiset niin riidoissa keskenään...että tarvittaisiin poliisi ja palokunta pitämään toisistaan erossa!( Eivät osaisi käyttäytyä vaikka olisi kuinka meidän juhlapäivä)

Tämän takia inoan muutenkin järkätä esim. lasten synttäreitä koska kellonajat on laskettava tosi tarkkaan etteivät satu samaan aikaaan paikalle!

Nyt mieheni on alkanut puhua ajoittain siihen suuntaan että häitä haikailisi...ja jos naimisiin kerran mennään olisi oltava kunnon juhlat joissa hyvää ruokaa juomaa ja tanssia...josta itse olen samaa mieltä!

Mutta nyt kun on oltu jo reilu kymmenen vuotta yhdessä ja talo hankittu sekä lapset tuntuu jotenkii typerältä! Eikä sukulaiset ja ystävätkään osaa enää häitä odottaa :D