Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millä sairaalaan jos vedet menee, eikä vauva ole laskeutunut/kiinnittynyt? Rt.

Vierailija
06.05.2008 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain jos kyse on synnytyksestä ennen rv 36 tai perätilasta. Pää (siis jos lapsi on rt:ssa) peittää kohdunsuun sen verran hyvin (vaikkei olisikaan kiinnittynyt) että napanuora ei sieltä mihinkään luiskahda. Noissa ennen rv 36 synnytyksissä ja perätilassa jää enemmän tilaa kohdunsuulle jolloin napanuora voi mahtua luiskahtamaan esiin. Siksi siis ambulanssilla (lähinnä sen takia että pitäis olla makuulla kunnes sikiön vointi on varmistettu).

Vierailija
2/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joku tässä nyt valehtelee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsin altaaseen vaikka lapsivesien menosta oli kulunut 16h ja kaiken lisäksi minulla oli noussut kuume(tunti ennen altaaseen menoa) ja kätilö oli tietoinen siitä.

Vierailija
4/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei merkitystä onko viikkoja vähän vai paljon. Napanuoraprolapsin välttämiseksi on helppo keino tuo pysyä makuuasennossa (ei edes istuen siis), jos vauvan pää on korkealla ja vedet menneet.

kätilö

Vierailija
5/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla autolla makuuasennossa.

Vierailija
6/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vasta sairaalaan, autolla tai millä lie yleensä matkustat.

Vierailija
7/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni (viidennen synnytyksessä) vedet klo 4 aamulla ja jäin sitten odottamaan ekoja supistuksia ihan arkisia juttuja tehden, kävin koirien kanssa pitkällä kävelylenkillä(nopeuttaakseni suppareiden alkamista) ja hoidin normi koti/ulko/lastenhoitohommat. Ekat supparit tuli sitten klo 18 maissa, viiden minsan välein klo 19 ja sairaalaan tultiin klo 20. Ehdin köllöttää n. puoli tuntia altaassa, kunnes tyttö syntyi 20.45.

Vierailija
8/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies toki ajoi! :)

Mulla ei ollut kovia supistuksia, mutta käskivät tulla käymään näytillä 5 h sisällä vesien menosta. Sinne jäätiiin, vaikka supparit pahenivat vasta suolentyhjennyksen jälkeen. Tyttö syntyi hieman alle 12 h kuluttua vesien menosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi