Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatteko saavanne Reilun Kaupan ruusuja

Vierailija
06.05.2008 |

äitienpäivänä?

Olen aina epäillyt tätä " reilun kaupan" kilven kiilotusta mutta nyt alkaa totuus paljastua..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan ruusuja ei olla koskaan ostettu, koska ne näyttävät aina jotenkin huonoilta ja mä vaadin kukilta aika paljon, koska rakastan kukkia. Eli ulkonäöllisesti en niitä siksi ole ikinä ostanut, eikä olla saatu edes ´lahjaksi´, koska tutut tietää miten tarkka mä olen kukista :D

Mutta MOT kyllä herätti keskustelua meillä reilusta kaupasta. Koskiko tämä siis ruusuja vai yleensäkin kaikkia reilun kaupan tuotteita.

Saihan ne työntekijät jotain extraa että kuuluivat reilunkaupan työpaikkaan, mutta olisin todellakin odottanut enemmän. Koska nehän siellä köyhissä oloissa tarvitsevat enemmän apua, eikä länsimaiset.

Vierailija
2/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan tässä sekin pointti, että kotimaisiakin kukkia olisi tarjolla, eli onko eettisesti oikein hankkia kaukaa " saastuttaen tuotuja" ruusuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein reilulta vaikuta toi ruusujen " reilu kauppa" , se vähä mitä työntekijät hyötyy siitä reilun kaupan lisästä on todella vähän jos sitäkään.

Ja sitä paitsi reilun kaupan kalliit sertifioinnit vie työt normaalilta pieneltä ruusuviljelijältä kun sillä ei ole varaa sika kalliiseen sertifiointiin. Ja länsimaat ostaa kukkansa sit näiltä sertifioiduilta yrityksiltä jotka lähes poikkeuksetta ovat länsimaalaisten omistuksessa.

Ja lienee selvää että ympäristöä ei enemmälti ajatella. Vähäiset vedet käytetään ruusuihin ja torjunta-aineet huuhdellaan järviin

Firmat vain lihovat tästä kalliimmasta ruususta; eivät antaneet mitään tietoja, ei Kesko eikä ulkomaalaiset ruusutukkurit eikä ruusuviljelmien omistajat

Vierailija
4/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lienee selvää että ympäristöä ei enemmälti ajatella. Vähäiset vedet käytetään ruusuihin ja torjunta-aineet huuhdellaan järviin

Firmat vain lihovat tästä kalliimmasta ruususta; eivät antaneet mitään tietoja, ei Kesko eikä ulkomaalaiset ruusutukkurit eikä ruusuviljelmien omistajat

Vierailija
5/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

reiluu ja reiluu

Vierailija
6/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kimppuakaan ostanut vaan hain viereisestä kukkakioskista hollantilaisia ruusuja. Kesko taas otsikoissa!! Ja kukaan ei tiedä siellä pääkallonpaikalla mistään mitään eikä anna kommenttia.

Vierailija
7/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene mulle jakeluun, ei sitten millään.

EIkös hollantilaiset tms kukat ole ihan maailmankuuluja, miksi niitä pitäisi Afrikasta tuoda?

Vierailija
8/8 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Afrikassa kasvattamalla ne ruusut tulee halvemmaks ja niistä saa vielä paremman hinnan reilun kaupan nimissä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi