Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6-vuotiaan huono itsetunto

Vierailija
06.05.2008 |

Meidän 6-vuotias poika sättii itseään päivät pitkät, ei osaa lukea vaikka kaverit osaa, ei osaa sitä ja tätä ja on ihan tyhmä, eikä kukaan rakasta jne. Onko tämä jotain ikään kuuluvaa vai mitä ihmettä? Pikkusisaruksia on 2, mutta olemme aina yrittäneen olla tasapuolisia lapsille, parhaamme mukaan. Poika on kiltti ja fiksu, kehumme häntä myöskin mielestäni terveellä tavalla.

Monesti poika aloittaa jo jutun, että mä varmaan oon ihan tyhmä ja kaikki suuttuu, mutta haluisin sitä ja tätä...

Olen ihan lopussa kun koko ajan toinen on ihan masentunut huonommuudestaan, mitä voin äitinä tehdä että tämän itsensä sättimisen yli päästäisiin? Kohtalotovereita?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kuului vielä " äiti rakastaa pikkuveljeä enemmän kuin minua" .

Ensin menin tähän mukaan ja kehuin ja vakuuttelin kuinka rakastan häntä yhtä paljon, mutta sitten kun se ei auttanut. Otin tiukemman linjan.

Eli sanoin että en todellakaan jaksa kuunnella tuollaista höpötystä koska hän itsekin tietää, että osaa ja että äiti ja isi häntä rakastavat. Yllättäen loppui siihen kun emme enää surkutelleet häntä. Varmaan on siis tiettyä huomionhakua.

Vierailija
2/3 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella että menee meilläkin ohi. Täytyykin koitta olla vähän noteeraamatta. Sitä vaan automaattisesti alkaa vakuutella lapselle rakastavansa, niin kauhealta se kuulostaa pienen suusta :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa teki myös mummileen, joka myös antoi ekstra huomiota aina kun esikoinen valitti ettei kukaan rakasta häntä.

Meillä tosin oli " helppoa" sanoa tämä höpö höpö juttu, sillä sanomme molemmille lapsille joka ikinen päivä, että rakastamme heitä. Hän siis kyllä tietää ja ymmärtää, että on rakastettu. Olipahan vain keksinyt tavan, jolla äiti antoi samantien lisähuomiota. Pian meni ohi, kun totesimme vain tuon höpsis, älä viitti puhua tuollaista höpö höpö juttua, tiedät itsekin, että osaa - tyylisiä komentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän