Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karjuuko muiden 4-vuotiaat?

Vierailija
05.12.2008 |

Lapseni on alkanut karjua ja kiljua. Pelottelee pienempiä tällä karjumisella ja hakee huomiota silloin, kun meillä on vieraita tai ollaan kylässä ja yritän jutella vieraiden kanssa, tai jos yritän jutella mieheni kanssa. Muut lapset alkavat helposti itkeä kun poika karjaisee hampaat irvessä ja "leikkii leijonaa". Mitenkähän saisi kitkettyä tämän miehisen tyylin? Tai että lapsi ymmärtäisi, että kaikki eivät tykkää siitä ja se on todella rasittavaa jos yrität puhua puhelimessa tai jollekin toiselle aikuiselle ja lapsi tulee karjumaan viereen. Ymmärrän leikin, mutta lapsi ei osaa leikkiä tilanteen mukaan vaan jatkaa ja jatkaa, vaikka näkee että toista pelottaa ja toinen lapsi alkaa itkeä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelee sillälailla pikkusiskoaan, murisee ja ääntelee pelottavasti. Nauttii ilmeisen paljon kun saa pikkusiskon itkemään...

Olen jyrkästi kieltänyt moisen pelottelun. Sanon että sisko ei halua leikkiä nyt sitä leikkiä. Se pelottaa. Olen pyytänyt kysymään haluaako toiset lapset leikkiin mukaan. Toisinaan muut lapset lähtevät siihen leikkiin ja jos eivät niin sitten se on unohtunut kun on keksitty joku toinen leikki. Tai sitten yksinkertaisesti käskenyt vain lopettaa ilman mitään selityksiä. Joskus on pitänyt suuttua kun poika ei ole heti lopettanut. En halua että lapseni karkottaa käytöksellään toiset lapset ympäriltään.

Oletko jutellut lapsesi kanssa miksi haluaa pelotella toisia lapsia?

Vierailija
2/4 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, ei tuo ihan vielä ole neljä, kuukauden päästä täyttää. Meillä lapsi karjuu ja kiljuu sekä kiukuissaan että välillä innostuessaan jostain leikistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokin aika sitten oli samanlainen murina- ja pelotteluvaihe, nyt jo hieman helpottaa.

Vierailija
4/4 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa, miltä tuntuu?!?? Eikä varmana itse tiedä, mitä tarkoittaa edes =((. On tää maailma kummalliseks mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme