Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MARRAKSET-05***

05.05.2008 |

Pikaisesti tulin toivottamaan CalZalille tsemppiä viime metreille! :)

Jos et nyt jo ole laitoksella vauva kainalossa :x

Nää uudet hymiöt on ihan mahtavia!

Tulin vain nopeasti jotain kirjoittamaan, kun menin ihan hämilleni tästä uudituksesta. Ollaan Tampereella, mies on pitänyt tämän viikon lomaa. Tuli kyllä tarpeeseen, on ollut itsellekin ihanaa ottaa vähän relammin.

Huomenna kotiudutaan. Saas nähdä mitä ukkelit keksivät äitienpäiväksi. Toivoisin hyviä unia ja pitkiä loikoiluja aamulla :) Eilisen yön Sisu kiljui kuin pikkulikka täällä mummulassa. Nukkui ehkä 30 minuuttia koko yön aikana. Päivällä uni sitten yllättäen maistuikin. Tykkää nukkua vain omassa kodissa :D . Äitiä ja isiä vaan vähän väsytti aamulla :_|

Nyt lopetan tämän hymiöhäiriköinnin B-)

Noema

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän oudoille näyttävät vielä nämä uudet sivut, mutta kaipa tähän tottuu. Mulla ei muuten näy nuo Noeman testaamat hymiöt siten miten ne pitäisi, näkyykö muilla? Onkohan meidän koneen asetuksissa jotain puutteita? Tosin näen hymiövaihtoehdot tuossa alapuolella nyt kun kirjoitan, mutta Noeman viestissä ne näytti ns normaaleille hymiöille. Emmie jummarra.

Tosi ihana oli lukea Odottelijan synnytyskertomus ja hienoa että olet toipunut niin nopeasti. Anna on mahtava isosisko! :-)

Minäkin muistan Mamikon, kiva kun kävit piipahtamassa. Hauskoja letkautuksia tytölläsi. :-)

Noema kyseli onko kyselyä ilmassa. Jesse ainakin kyselee paljon kaikkea, tavallisimmat kysymykset taitaa olla "mikä toi oli / on?", "mitä Jesse teki tuolla olkkarissa / keittiössä tms?" (silloin tietää että herra on tehnyt jotain mitä ei saisi ;-), "mitä huomenna tapahtuu?", "mitä tänään tehdään?"....

Jatkuvat kyselyt riippumasta paikasta ja ympärillä olevista ihmisistä ovat saaneet tämän äidin jo välillä nolostumaan. Esim kerran kun Jesse osoitteli leikkipuistossa tätiä jolla oli sellainen hengityssuoja kysellen nauraen ja hihkuen "mikä tolla on, mikä tolla on naamassa". Sitten opeteltiin vähän sivummalla käytöstapoja, vaikka tuskin meni vielä jakeluun. ;-)

Jokohan CalZalilla on vauva kainalossa? Tulehan ilmoittautumaan jos olet vielä "kuulolla". :-)

Me vietetään äitienpäivää täällä Tampereella. Mun vanhemmat tulivat tänään Tampereelle ja viettävät viikon kylpylässä lomaillen. Mennään sinne huomenna, ollaan yötäkin ja näin ollen herätään koko konkkaronkka äitienpäivänä samasta paikasta. On mukavaa kun Jesse pääsee onnittelemaan mummia heti aamusta. Ja anoppi eli mummu haetaan kylpylään äitienpäivänä myös. Jessen kanssa tehtiin tänään mummuille lahjaksi t-paidat, joihin Jesse sai piirtää koristukset kangasväreillä (toiseen piirsi kuulemma ankan ja toiseen sateenkaaren :-). Lisäksi teki hienot kortit kimalleliimalla ja tarroilla koristellen.

Pojat meinaavat "yllättää" mut jo huomen aamulla kun ollaan vielä rauhassa oman perheen kesken kotona. Jesse on vielä hieman huono pitämään salaisuuksia. ;-) Lahjaksi saan mieheltä polkupyörän pesun ja kunnostuksen, Jesse on askarrellut jotain tarhassa mutta en oikeasti tiedä mitä. Ihana nähdä mitä pienillä sormilla on näperretty. :-)

Nyt pitää lopetella kun en edes ole varma tuleeko tämä mun vastaus oikeaan paikkaan. Kivaa viikonloppua kaikille ja oikein hyvää äitienpäivää!

Vierailija
2/30 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänskänä odotan myös, mitä neiti on puistossa askarrellut. Niitä kortteja on niin ihana saada! :)

Aamusella herkuteellaan oman perheen kanssa ja sitten myöhemmin mennään miehen mummulle tuohon lähelle. Sinne tulee myös miehen vanhemmat. Mummuille laitetaan keltaset orvokit pikkusiin ruukkuin ja lasten tekemät kortit. On niin vaikeeta niille keksiä mitään, kun kaikkea jo on.

Oikein ihanasti auringonkukka & kumppanit viettää äitienpäivää! :)

Ei mullakaan noi hymiöt näy. IHan vaan taviksina. Pitäs kyllä olla päivitykset kohillaan, kun tuntuu, että aina kun minä olen koneella tai siihen menisin, niin joku päivitys päällä.. Ja muualla kyllä näkyy. Jospa vaan ei sivut vielä vörki kunnolla. Minen kans tiedä.

Perttu myös kyselee kaikkea mahdollista ja kaiken aikaa. Jos ei muuten niin onko pakko? Kaikkea, nko pakko, vaikka ois ihan kivakin juttu.

Onhan noita nolon hauskoja juttuja kertynyt molemman kohdalla. Niinhän sitä sanotaan, että totuus tulee lapsen suusta. Ja on se kyllä aivan totta,me aikuiset kainostellaan välillä liiaksikin.

Ihan nämä perinteiset "äiti, kuka tuo oli, mikä tuon nimi..." Ja Perttu sanoo monesti Hei. Mummelit siittä kyllä tykkää.

Tässä taannoin lasten kanssa olin kaupungilla, siellä oli myös nuori pojankloppi , jolla oli korkeat punanen irokeesi . Perttu siihen tokaisi suureen ääneen " Äiti, kato pelle!"

Mua vaan nauratti :D :D Niin nauratti sitä "pelleäkin"

Perttu on ollu kotosalla jo jonkin aikaa ilman vaippaa, minä muistatan aina välillä pissalla käynnistä. Nyt monetsi menee pissalle ihan isse :))) ja pöntöllä tykkää käydä. Isse menee sinnekin ja aika extremen näköistä, kun pöntölle kiipeilee. Eli seisoo niitten reunojen päällä ja kummasti ittensä hivuttaa istumaan. Ja siiten nousee takasin seisomaan reunojen päälle ja hyppää alas. Täytyy ostaa pöntön pienennin, etti joku päivä ui pöntössä ;)))

Aurinkoista äitinepäivää kaikille!!!! :x

Tämä mamma lähtee nyt saunomaan.

Hilda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Touko, ihana tuo "Onko Valtteri mun sisko"

Meillä kyllä neitosellakin välillä menee sukulais käsitteet miten sattuu, vaikka on jo viis. Ja se on jännä, kun lasten on vaikea käsittää kuinka heidän mummu voi olla minun äiti jne.

Voi Sisu. Toivottavasti kotona uni maistui hyvin.

:p Hilda

Vierailija
4/30 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan ole taapero- sivut toimineet. Hirmu koleaa ollut koko viikon. Lämpöä niin odotan. Ois niin paljon mukavampi ulkona olla. Ja vähän hiekkalaatikon reunalla puikkoja heilutella, siellä saa melkein parhaiten tehtyä. Äitienpäivä meni ihan mukavasti. Herkullisen aamupalan sain sänkyyn. Kivan kortin oli neiti askarrellut. Suklaata ja uudet muumimukin ja kulhon sain myös. Meidän neitillä liikkuu hammas! Voi tavaton, noinko iso on jo meidän tyttönen? Oli valitellut puistossa, että hampaaseen sattuu. Hammaslääkärikäynti vasta takan, joten vikaa ei ole. Ja puistosetä sen keksi, jospa se liikkuu. Kotona koetin ja niinpä teki. Hirmu paniikin tyttö sai. Nyt käy peilin edessä vähän väliä hammasta heiluttelemassa.Huomenna saapuu tähän kaupunkiin tivoli. Viikonloppuna menneen sinne. Yleensä aina on ollut hirmuisen kylmä ja/ tai vettä sataa. Toivottavasti nyt olisi toisin. Saas nähdä tohtiiko Perttu mennä mihinkään laitteeseen, pallomeri ja pomppulinna varmasti on kivoja. Vappuna lapset kävi torilla semmosessa karusellissa. Puolen kierroksen jälkeen sai Pertun kanssa hypätä pois. No sisko sai olla kaks kertaa, koko rahan edestä.Tulkaapas kertomaan kuulumisia, vaikka ihan pikaiseen :)Hilda

Vierailija
5/30 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan olivat sivut jonkin aikaa poissa käytöstä.Eivätkä kyllä hymiötkään näy tuollaisina, kuin tuolla alhaalla oletuksina. Plääh.Vai meinaa Fanny jo alkaa hampaistaan luopua. Nuo tuollaiset "virstanpylväät" saavat aina havahtumaan lasten kasvamiseen. Meilläkin Sisu siirtyi tänään pois vanhempien huoneesta. Siirretiin samaan huoneeseen Onnin kanssa, niin on veljestä tukea ja turvaa. Hienosti nukahtivat, eikä pihaustakaan ole kuulunut. Saattaahan olla, etteivät halua vielä pitkään aikaan omiin huoneisiin. Onni oli ainakin maireana, kun sai seuraa :)Lämpöä täälläkin odotellaan. Hrr tätä koleutta. Meillä meni äitienpäivä leppoisissa merkeissä. Mies ja pojat heräsivät kukonlaulun aikaan ja alhaalta lakoi kuulua vimmattu sähkövatkaime ääni ;) Leipoivat kakkua minulle <3 Olin kyllä otettu, kun tekivät alusta asti sen itse. Hyvää oli! Toivat sitten aamiaisen ja kakkua sänkyyn ja käskivät jäädä vielä lepäämään. Makoilin pitkään sängyssä ja lueskelin lehtiä. Luksusta! Päivällä käytiin siskoni luona syömässä ja vain oleiltiin. Istutin eilen meidän pihaan tuijia, kukkia ja pensaita. Viime vuonna kitkettiin monia pois. Olivat villiintyneitä ja muutenkin vähän huonossa hapessa. Nyt on piha ihana näköinen :) Kätin koristekiviä ja haketta ja niillä kyllä yleisilme siistiytyi huomattavasti! Nyt mies huutelee iltapalalle, saas nähdä mitä siellä on luvassa ;) Noema

Vierailija
6/30 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulee pötköön!?!

Vierailija
7/30 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä itsekin testata näin pikaisesti miten tänne oikein kirjoitetaan nykyään ....

Vierailija
8/30 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään Rossossa MLL:n paikallisyhdistyksen kokouksessa, pitäisi saada jotain toimintaa aikaa tänne mutta kunta ei meinaa suostua antamaan meille mitään tiloja käyttöön perhekahvilaa varten ..Prkl! Mutta kiva oli käydä syömässä yhdistyksen piikkiin :p Eilen olin yliopistolla kuuntelemassa Janne Viljamaan (?) luentoa Haastavan lapsen kasvatuksesta, oli ihan mielenkiintoista tekstiä..Äitienpäivänä myös sain aamupalan sänkyyn, ja isovanhemmat tulivat sitten myöhemmin iltapäivällä syömään. Ihana päivä kyllä, samalla vietettiin Lotan nimpparit jotka olivat maanantaina.Meillä tulossa viimeinen poskihammas tällä hetkellä, kärttyinen on päivisin ja yöt risaisia ... Mamma vähän väsynyt tällä hetkellä.Nyt painun katsomaan säätiedotuksen ja sitten nukkumaan. Palaillaan.

Vierailija
9/30 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikko sitten 8.5 näki päivänvalon meidän uusi suoinen tyttövauva! Kokoa neidillä oli ihan kiitettävästi; 4230g ja 53,5cm ja py 36cm. Synnytys lähti vesien menolla niinkuin Venlankin kanssa, mutta pysähtyi siihen, kunnes yli vrk:n päästä sitten alkoi supistelemaan ja kalvot puhkaistiin kun se vesi tuli jostain yläosasta.Epiduraali ei tehonnut jostain syystä ollenkaan joten ilokaasun avulla mentiin. Onneks eteni nopeasti, 4,5h tuli kestoksi ja 10min oli ponnistusaika. Ei tullut pahoja repeämisiä ja muutenkin jäi tästä synnytyksestä tosi hyvä fiilis. Oon toipunut tosi hyvin ja Venla on ollut ihana isosisko, vähän on välillä mustasukkaisuutta havaittavissa mutta sekin kohdistuu meihin vanhempiin.Tuli nyt tosi omanapainen viesti, koitan paremmalla ajalla kirjoitella muutakin!CalZal ja tytöt Venla 2v6kk ja Jästis 1vk

Vierailija
10/30 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galzalille isot onnittelut tytöstä,teilläkin on nyt sitten kaks neitiä,iso tyttö oli :)!!!!Hyvä että jäi synnytyksestä hyvä mieli,koskas hommataan seuraavat kun on nää ekatkin näin lähekkäin syntyneet...vitsi ;)Meillä arki on alkanut rullaamaan aikas mukavasti,vauva nukkuu paljon ja viime yönä sain itekin nukuttua aikas monta tuntia,ihanaa.Anna se käy ahkeraan halimassa ja pusuttelemassa vauvaa mutta meille meinaa uhmailla ja mua varsinkaan ei haluaisi totella ja keksii ihan ihme asioista välillä riidan aihetta.Ihania tyttökultia ovat molemmat.Ristiäiset pidetään 14.6 ja kummit on pyydetty,pitää alkaa väsään kutsuja,kivaa :)Tänään on taas neuvola ja painoakin vauvalle tullut varmaan hyvin kun on jo kaksoisleukakin.T:Odottelija76,Anna ja "Sipriina"

Vierailija
11/30 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia :) Mukava kuulla, että sinullakin meni toinen synnytys "hyvissä fiiliksissä". Paljon onnea koko perheelle!

Noema

Vierailija
12/30 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi oikein lämpöiset onnittelut Calzalille vauvasta!! Kiva oli lukea synnytyskertomustasi. Voikaa kaikki hyvin!!

Ei näy mullakaan nuo hymiöt kuin ihan "tavallisina".

Kivoja äitienpäiväjuttuja ollut. Minä sain aamulla kortin ja lahjaksi dvd-boxin mistä oon haaveillut. Päivällä käytiin kotieläintilalla katselemassa lehmiä, lampaita, kanoja, pupuja, heppoja. Illemmasta sitten miehen äidin luona kahvilla. Vietiin kortti johon olin piirtänyt molempien poikien kädenkuvat, sellaisen lähetin omalle äidillenikin joka asuu kauempana.

Meille on muuttanut ihan mahdoton riiviö. Olihan tuota uhmaa ennen vauvan syntymääkin, mutta nyt se on vaan pahentunut kaksin verroin. oon välillä ihan poikki. vauvan kanssa on kyllä onneksi tosi kivasti.

nyt soi puhelin, jatkan taas...

gerda

Vierailija
13/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaampas uusi pino...

Hauskan kuuloisia vappuja ollut kaikilla kuten meilläkin,vappuaattona kotiuduttiin vauvan kanssa :)

No niin jos nyt kerkeis jotain kirjoittaa...

Auringonkukka välitti teille vauvakuulumiset,ihanasti kirjoittikin ja onneissaan ollaan edelleen :).Tämä " pikku-Sipriina" tosiaan on yllättäen punatukkainen tyttö ja tukkaa samanverran kuin oli siskollansakin syntyessään eli aikas paljon,ristiäisiin saa jo pinnin päähän :)

Lähdin tosiaan käynnistykseen lapsiveden tiputtelun vuoksi 27.4,ekan(ja vikan) 1/4 osa tabletin sain n.klo.9.00 (tarkat kellonajat hukassa) ei ja puolen tunnin päästä alkoi supisteleen 5 min välein muttei kovin kipeesti.Klo.16:00 alkoi jo tuntumaan mutta vielä oli kanavaa 1,5cm jäljellä ja kahelle sormelle auki.Sain kuitenkin peräruiskeen ja menin kuumaan suihkuun ,siellä se kipu sitten yltyikin.Klo.20:00 lähettiin saliin vaikka paikat oli samassa vaiheessa kun aikasemminkin,piti saada jo kipulääkettä,pystyasennossa supisteli lähes kokoajan.Salissa sain ilokaasun käyttööni ja huh miltä tuntui olla taas päihteessä ;) kipuun ei kauheesti auttanut mutta turrana oli jotenkin helpompi kestää,tuskaa se oli.Supistukset ei olleet säännöllisiä ja kätilö alkoi kymmenen aikoihin ehdotteleen osastolle siirtämistä ja että jatkettais aamulla.Siinä vaiheessa olin kauhean kipee ja sain hirveän itkukohtauksen,epätoivo iski ja sanoin etten niine kipuineni sinne suostu kärsimäään ilman kivunlievitystä,epiduraalia olin anonut mutta kun kohdunsuun tilanne ei ollut mihinkään edennyt niin lääkäri ei nähnyt tarpeelliseksi vielä siinä vaiheessa...

Klo.22:50 sitten suostuin ottaan petidinin että saisin vähän rentouduttua.Siirryimme sitten säkkituoleihin,mieskin sai oman kun vaadin että voimme nukkua salissa.Sain pari unilääkettä klo.23:30 ja ei kuin sitten unta odottamaan.Olin juuri nukahtamaisillani kun tunsin että vedet tai jotain menee,pyysin miestä soittaan kelloa.Menin vessaan ja tulppa se olikin mikä lähti,iso kuin mikä,hyh mutta oli iso helpotus ...ehkä jotain vielä tapahtuu :).Menin takas säkkituoliin ja kohta ne vedet sitten valuikin,kätilö oli vieressä ja tuumasin sitten et ihan kuin jotain painetta olis alakerrassa ja kätilö käski mut äkkiä sängylle.Tarkisti tilanteen ja olin 8 cm auki...lähti hakeen anestesialääkäriä...toinen kätilö tuli välillä huoneeseen...sanoin että ponnistuttaa...tarkasti ja sanoi että pää näkyy...anestesialääkärin käännytti ovelta...oma kätilö tuli paikalle ja ehti vetää vaan yhen hanskan käteen kun oli jo pakko ponnistaa...vauvalla oli napanuora 2xkaulan ympärillä jonka leikkasivat ja itse odottelin että saan taas ponnistaa ja sitten vaan pian puskinkin ihanaisen punapään maailmaan ilman mitään kivunlievitystä ja voi sitä ihanuutta kun sai vauvan ulos :) Sen hetken voisi elää uudestaankin niin ihmeellistä se vaan on. Tissille kun antoivat vauvan niin osasi heti imeä oikein ja siitä lähtien onkin ihan kiinni tississä kuin takiainen kun syö,voin tehdä vaikka mitä samalla :) Niin erilainen imijä kuin siskonsa,Annan kanssa ei saanut olla mitään häiriötekijöitä ja varmasti vaikutti oma epävarmuuskin kun itsekin vielä harjoittelin koko hommaa. Pikku-Sipriina siis syntyi klo.00:48 ja synnytyksen kestoksi katsottiin 14h55min josta ponnistusvaihe vain 1 min,jälkeiset 7 min.ja ei yhtään repeämää,eilen kävin jo pyörilemässä ...en olis ikinä uskonut että näinkin nopeesti voi toipua!

Anna on ottanut pikku-siskon uskomattoman hienosti vastaan,silittää ja kampaa tukkaa hellästi ja esittelee vauvalle lelujaan,kertoo mitä tekee ja jos vauva itkee niin kehoittaa heti mua ottamaan vauvan vaikka olisi Annan kanssa touhut kesken ja olen kyllä niin onnellinen jos näin hyvin saa jatkua!Mies on nyt isyyslomalla mutta hän on paljon nyt raksalla kun alkoi rakentaminen samana päivänä kun vauvakin ilmoitti tulostaan,mies heitti mut silloin aamulla käynnistykseen ja lähti kaatamaan tontilta puita :) Hyvin me naiset näytetään pärjäävän ja silloin kun mies on kotona hän kyllä auttaa,ainakin pyydettäessä ;) Mutta ei voi muuta sanoa kuin että kannatti odottaa tätä onnea!

Tuli nyt pitkä kirjoitus mutta lukekaa ketä kiinnostaa...

Galzalille paljon onnea kanssa synnytykseen,ehkä jo oletkin jo tositoimissa ja jos et niin pitkää pinnaa viime metreille!!

Gerdalla taitaa kanssa arki rullata kivasti kahden kanssa?Kädet kyllä ainakin täällä koko ajan täynnä töitä,käytössä malli-vie mennessäs-tuo tullessas...välillä pysähdyn tosiaan katsomaan mitä tosiaan käsissäni on ja minnekäs ne piti viedä :). Ihanaa kun on näin lämmintä niin on voinut jo vaunutellakin ja Annallekaan ei tarvi pukea kuin huivi päähän ja hän näyttää jo niin isolta tytöltä ja osaa vaikka mitä,nauttii selvästi kun me ei keretä kyttään sen jokaista liikettä :)

Mukavata kevättä kaikille!

Terkuin :Odottelija76,Anna ja pikku-punapää 8pv :)

Vierailija
14/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pitkään aikaan käynyt saatikka kirjoittanut täällä palsatalla mut nyt oli pakko ku sai noin ihania uutisia lukea;)

En kyl oikein tiedä mitä kirjoittaisin...aika on mennyt nopeesti ja tänään neiti ilmoitti että kun hänestä kasvaa ihminen niin hän ostaa avoauton...vähän äitiä nauratti;)

Nyt ollaan kotosalla kun iso veikka kuumeessa=( ei tainnut lauantainen järvessä uiminen tehdä hyvää;(

toukokuun lopussa loppuu työt ja sitten meinasin jäädä lasten kanssa kotiin...ehkä jopa niin pikäksi aikaa kun menevät kouluun=) meilläkin rakennus urakka alkamassa ja hyvä että ainakin toinen vanhempi kotona kun rahatilanne sen nyt onneksi sallii=)

aurinkoista kevään jatkoa kaikille=) terveisin äiti 26v, poika 3v9kk ja tyttö 2½v.

Vierailija
15/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihanaa, että kaikki meni hyvin ja olette nyt kotona nauttimassa uudesta perheenjäsenestänne! Tosi nopeasti sullakin meni sitten se loppuhuipennus, hups vaan ja pää näkyy :D Samalla kaavalla Sisu syntyi. Kuulostat onnelliselta, ihana lukea tekstiäsi :) Varmasti Anna jatkaa linjaansa ainakin suurpiirteisesti, kun kerran alkukin meni noin hyvin.

Mamiko moi! Muistan sinut. Ihana avoauto plikka teillä siellä :) Sitten kun hänestä kasvaa ihminen, repesin. Ihania ovat nämä 2½-vuotiaat.

Onko muuten muilla jatkuvaa kyselyä ilmassa? Onni kyselee koko ajan ja kaikesta. " hei, mikä toi oli?" on jo ihan legendaarinen. Muutenkin suu käy koko ajan, välillä toivoisi, että olisi hetken hiljaa ;).

Onni lähti isänsä kanssa tänään Tampereelle mummulle ja papalle. Me jäätiin Sisun kanssa pitämään torppaa pystyssä. Sisu on lenssussa ja kuumeessa.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

Noema

Vierailija
16/30 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottelija: mukavan nopeasti ja helposti tuntui tosiaan synnytyksesi menneen. Mulla myös oli Lotan syntyessä sama tilanne etten revennyt oikeastaan yhtään (laittoi kuitenkin varmuuden vuoksi pari tikkiä) ja olinkin jo 5 päivän päästä synnytyksestä kaupungilla shoppailemassa :)

Tosin Lotta oli silloin vielä sairaalan keskolassa mikä ei ollut kivaa....

noema: meillä myös kyselykausi, kysyy jokaisen vastaantulija nimeä, ja jos näkee koiran tai kissan ulkona niin sama homma, nimi pitäisi tietää. Menee tyyliin: vuh-vuhin nimi, ja kun se on tiedossa niin

tädin/sedän nimi :) Ja en ihan noita kaikkia koirantaluttajia tunne ...

Meillä on selkeästi taas pahempi uhmakausi meneillään, huoh. Ei siitä sen enempää nyt.

Mietinnässä on edelleen Mallorcan matka, ja voi olla että saadaan mun äitikin elämänsä ensimmäiselle etelänmatkalle samalla. Suunnitelmissa on ollut mennä tällä viikolla tilaamaan matka jos vielä jostain sais hyvän huoneen. Ja semmoisen missä olisi 2 makuuhuonetta jotta saadaan mun äiti samaan huoneeseen.

Äitienpäiväkin lähestyy :) Varmaankin miehen vanhemmat (+miehen veli) ja mun äiti tulevat tänne meille syömään. Ja mua se osittain stressaa, en jaksais sitä ruoan laittoa, astioiden poiskeräämistä, isojen

kattiloiden pesemistä yms. Ne nimittäin pakkaa jäämään aina mun kontolle, oli päivä mikä vaan.

Mun äidille ostettiin t-paita missä Lotan kuva, ja anopille kissakristalli. Ei oikein käytä tavallisia t-paitoja, ja on saanut jo mukin + kangaskassin Lotan kuvalla. Toivottavasti tykkäisi lahjastaan, on nimittäin aika kranttu. Mulla itsellä ei oikein erityistoiveita oo, toisaalta ois ihana saada semmoinen " lahjakortti" missä mies lupaisi hoitaa

välillä tiskit pois pöydästä astianpesukoneeseen, imuroisi/siivoaisi välillä, olisi Lotan kanssa useammin yms. Tuskin tälläinen lahjatoive kuitenkaan toteutuu. Katsotaan nyt mitä keksii ....

Nyt meen syömään appelsiinin ja nukkumaan, ötyä!

Tintta-liisa

Vierailija
17/30 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun muistit vielä=)

äitienpäivästä vielä sen verran että meillä varmaan turha aamulla odottaa palvelua kun mies täyttää edellisenä päivänä 30v;) anoppi on kuollut ja samoin minun äiti joulukuussa=( eli aikas ankee äitien päivä tulossa...mut täytyy olla onnellinen noista kahdesta terveestä lapsesta=) (flunssaahan ei lasketa;)

hauskaa paäivän jatkoa kaikille=) täytyy lähteä ero tuomariksi....

Vierailija
18/30 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelijan synnytys kuulosti hyvältä tai siis se loppu osuus, ei se kivuissa kärvistely.

Meillä alkoi viikko sitten sanallinen uhma, ei kuuntele likka mitään, tekee vaan ja Mää haluun/mää tahdon on usein kuultua.

Minttu on ystävystynyt tarhassa ja päivittäin käydään kotona seuraavaa dialogia, Silja on tuhma, Silja ei ole mun kaveri. Veli on mun kaveri. Veli on tuhma, Veli ei ole mun kaveri. Ja kotona samoin kun kiellän, niin Minttu sanoo äiti on niin tuhma, en ole äitin kaveri. Sitten hetken päästä onko äiti mun kaveri?

Vähän on hakusessa myös nuo sukulaissuhteet Mintulla on 7v. pikkuserkku VAltteri, jota oltiin menossa tapaamaan taannoin, Minttu kysyi onko Valtteri mun sisko?

Touko

Vierailija
19/30 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vielä kerran! Mä oon edelleen täällä, aika kypsänä tähän odotteluun...Äitienpäivänä olis sitten yliaikaiskontrolli jos ei ennen sitä tajua syntyä.

Vappu meni meillä rauhallisesti, Venla oli mun vanhempien luona, niin kuin oli melkein koko viime viikon kun olivat lomalla ja ajateltiin että vauva olis syntynyt silloin.

CalZal rv41+0 ja Venla 2v5kk

Vierailija
20/30 |
19.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpas meitä vähäsen ylöspäin ... En jaksa aloittaa uutta pinoa vaikka onkin uusi viikko.

Mulla ollut "pieniä" yhteenottoja äitini kanssa viime päivinä. Oon ollut aika väsynyt ja stressaantunut tähän kaikkeen kotona-oloon. Lotta kun ei enää nuku päiväunia niin ei saa sitä pientä hetkeä olla rauhassa ja esim. lukea lehteä. Ja Lotalla on nyt joku kausi että haluaa olla melkein KOKO ajan sylissä. Teeppäs siinä ruokaa tms. Ei auta vaikka pyytäisin auttamaan ruoanlaitossa (esim. kuoriessani perunoita on yleensä lotrannut vedellä mutta ei nyt), sylissä pitää saada olla. Äitini sitten on "kyllästynyt" mun valituksiini, mukavaa vaan kun hän on kyllä saanut valitella omista töistään täällä mielinmäärin, mutta mä en sais olla tyytymätön. Mies kun ei auta kotitöissä yhtään. Tiedän että muilla on myös samanlaista, osanottoni myös teille :)) Mutta olis kiva jos joskus vaikka kävisi tyhjäämässä pyykinpesukoneen, tai omatoimisesti imuroisi.

Tänään pääsen onneksi uudistamaan hiukseni, mies kun antoi äitienpäivälahjaksi lahjakortin omalle parturilleni. Ihanaa :))

Illalla mennään näyttämään Mehiläiseen Lotan jalanpohjaa, on ollut isohko näppy viikon verran ja iho on kova siltä kohtaa. Arvauskeskuksessa hoitsu epäili että olisi syylä, mutta ei osannut varmasti sanoa onko niin vai ei. Onneksi varasin perjantaina Mehiläiseen ajan, mutta sain vasta tälle päivälle sen.

Stressaantunut Tintta-liisa