kipua kohdunsuulla rv15
Heips,
tuossa vapunaikaan tuli inhottavia tuntemuksia tuonne kohdunsuulle..oletan ainakin että kipu oli siellä. No emättimen yläosassa kuitenki. Terävää viiltävää kipua..ei kuitenkaan supistuksia. Kesti jotain varttitunnin ja meni sit pois.
Onko jollain ollut vastaavaa..kuuluuko asiaan?
Tähkä
Kommentit (3)
Kannattaa kuitenkin mainita kivusta neuvolassa, ainakin jos sitä vielä esiintyy. Mulla on ollut jonkun verran liitoskipuja ja lääkäri oli sitä mieltä, että saattaa johtua myös siitä, että kohtu kallistuu (riippuu siitä minkälainen kohtu on). Liitoskipuja tulee, kun kohtu kasvaa. Mulla ne tuntuu molemmilla puolilla alavatsassa (repivä tunne), eilenkin oli kovat kivut kun kävin pyöräilemässä. Ne olivat jo jonkun aikaa pois, mutta palaavat näköjään väliajoin mua kiusaamaan.
Mutta kohdunkannattimien venyessä, eli kohdun kasvaessa tuntuu yleensä vatsan päällä, alavatsassa/ sivuilla.
Mutta kohdun kasvaminen ja liitos kivut eivät varsinaisesti ole liitoksissa toisiinsa. Varmasti joku yhteys kyllä on pakostakin :)
eli ihan normaalilta kuulostaa. Toisilla saattaa alkaa jo aikaisin, toisille ei välttämättä tule juuri nimeksikään noita liitoskipuja.
Eli tuo tarkoittaa sitä, että " paikat" löystyvät. Nivelet, luu liitokset jne antavat periksi ja valmistavat kroppaa jo synnytykseen. Vaikka toki synnytykseen on vielä aikaa!
Esikoisen aika loppu raskaudessa liitoskivut estivät kävelemästä. Nyt tässä raskaudessa on alkanut jo tosi aikaisin + lisäksi kaikki muut kolotukset :)