Uskovat: Miten Jumala voi antaa jotain Itävallan insestitapauksen kaltaista tapahtua???
Kommentit (12)
Ehkä, luominen väärä sana, mutta miten voi olla Jumalan tahto, että nuo lapset syntyivät tuosta suhteesta?
niin älkää viitsikö esittää idiootteja. Ateismin filosofiaan kuuluu, että tunnustetaan ihmisessä asuva pahuus ja hyvyys, eikä yritetä vierittää pahuutta jonkun jumalan niskoille. Ihan yhtä järkevää olisi kysyä, miksi Buddha sallii tällaisen tapahtuvan. Aidon ateistin luulisi tajuavan, että ihminen on vastuussa kaikista teoistaan, niin hyvistä kuin pahoistakin, ja kantaa niistä vastuun. Taidatte kaikki tyynni olla näitä tapa-ateisteja, joten hyvät joulut vain teillekin, muahahahaaa!
t. ateisti
Vierailija:
Ehkä, luominen väärä sana, mutta miten voi olla Jumalan tahto, että nuo lapset syntyivät tuosta suhteesta?
Raaamatussa on että jumala tulee pyyhkäisemään tämän maailman pois, koska tämä on paha, ei sellainen miksi se alunpitäen tarkoitettiin.
Ihmiset vastaa itse pahoista teoistaan eikä jumala johdattele taikka luo mitään nyt.
Tämä on Saatana maailma, ei Jumalan.
5.
Koska Jumala on antanut ihmiselle mahdollisuuden valita oman tahtonsa mukaan toimiessaan tämän maan päällä.
Kaikki eivät kuuntele omaatuntoa jonka Jumala on antanut ohjeiden antajaksi vaan toimivat oman lihansa himon mukaan.
sallii ihmisille tahdon vapauden ja toiminnan vapauden. Jumala loi ihmiset subjekteiksi, eikä miksikään roboteiksi. Pahaa tapahtuu koska ihmiset ovat pahoja. Sen on saatava tapahtua. Mulle tämä ei koskaan ole ollut mikään ongelma.
Saatana on yksi Jumalan langenneista enkeleistä joka väitti olevansa parempi johtaja ihmisille kuin Jumala ja uskoi pystyvänsä tekemään maailmasta paremman paikan kuin Jumala. Jumala antoi Saatanalle mahdollisuuden todistaa väitteensä... ja tässä se tulos nähdään...
Kaikki paha maailmassa johtuu Saatanasta. Ja raamatussa on luvattu että Jumala tulee korjaamaan asian...
että seksistä syntyy lapsia. Ihan kuin myös sellaiseksi, joka saa valita itse hyvän ja pahan välilläkin. Jokainen on itse vastuussa teoistaan. Siinä on sekä siunaus että kirous, näin kärjistäen sanottuna.
Ja toisekseen, elämässä on niin paljon sellaista, mitä emme ymmärrä, ja se pitää vain hyväksyä.
Jumala on antanut ohjeet, kuinka elämää tulisi elää, ja insesti yms ei näihin ohjeisiin todellakaan kuulu, päin vastoin noilla elämän alueilla on annettu vakavia varoituksia, siis seksissä yleensä. Mutta myös kehoitettu aviopuolisoita harrastamaan seksiä, mihin ympäristöön se kuuluukin! Jos kaikkia Jumalan antamia ohjeita noudatettaisiin, elämähän olisi tosi onnellista meillä kaikilla!
Mutta jos tulee insestistä raskaaksi, lapsen syntymä ei olekaan enää Jumalan tahto vaan ihan täysin hänestä riippumaton asia.
Hassua miten perustelut vaihtuu sen mukaan mistä asiasta on kyse.
Olen itsekin kristitty, mutta sanon sulle, että tuo kaiken pahan sälyttäminen Saatanan niskaan ei ole mitään muuta kuin ihmisen pyrkimystä itse päästä vastuusta. " En minä muuten, mutta kun Saatana vietteli..." Saman voi toteuttaa myös päinvastoin " hyviin" tarkoituksiin. " En minä muuten homoja vihaisi, mutta kun Raamattu käskee..." .
Kasvakaa ihmiset aikuiseksi ja ottakaa vastuu teoistanne. Myös kristityt, kiitos! Jumala loi meidät tänne elämään ihmisinä ja antoi meille vapauden tehdä valintamme. Jos siirrätte vastuun tekemisistänne jollekin muulle taholle, niin kiellätte sen.
että ihmiset ovat kykeneväisiä sekä äärimmäiseen rakkauteen että sen vastakohtaan, ihmiset voivat olla myös äärimmäisen pahoja.
Tämä mies, joka teki nämä pahat teot, teki ne omasta valinnastaan. Jumalan täytyy " sallia" tämän, koska hän on antanut ihmisille vapaan tahdon, eikä voi sitä perua jos ihminen valitsee pahuuden.
Lisäksi uskon, että lapsi on aina lahja, syntyi se mistä suhteesta tahansa. Kaikilla syntyvillä lapsilla on oikeus elämään, ja uskon että heitä varten olisi olemassa Jumalan suunnitelma, se ei vaan aina onnistu maailman pahuuden takia. Nämä lapset, jotka syntyivät hirveissä olosuhteissa, voivat vielä tehdä jotain hyvää, jotain joka parantaa maailmaa. Heidän elämänsä on vasta alullaan.
se ei ole jumalan teko ja syy eikä oikeus tuomitse jumalaa siitä, vaan minut. Ei aseet tapa ihmisiä vaan ihmiset.