Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten/missä säilytätte lastenvaatteet?

04.05.2008 |

Millaiset kaapit/laatikot tmv. systeemit teillä on lastenvaatteille?

Silitättekö? Laitatteko vaatteet hengareihin vai hyllyille tai laatikkoon viikattuna?

Kevätpuhtia uhkuen olen päättänyt muuttaa lasten vaatekaappeja jotenkin selkeämmiksi. Haluaisin hankkia vetokoreja vaatteille, olisi helpompi ottaa haluamansa kun korin voisi vetäistä paremmin esille. Yleensä hyllyssä takimmaisena olevat vaatteet jäävät jotenkin " varjoon" .

Tällä hetkellä ei juurikaan silitetä vaikka toivoisin että olisi siihen viitseliäsyyttä... ihan omasta laiskuudesta johtuu että silitetään oikeastaan vain juhlavaatteet.

Parhaat vinkit otetaan siis vastaan suurella kiitollisuudella!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita säilytän Muuramen laatikostoista ja kaapeista kootussa " yksikössä" . Laatikot leveitä ja niitä on korkealle. Päällä sitten tankotilaa lapsen vaatteille. Tämä kaapisto siis sijaitsee lapsen huoneessa, jossa ei ole kiintokomeroita lainkaan.

Minusta hyvin rullaavat laatikot ovat käteviä. Taaimmaksi varjoon jäävien vaatteiden määrä pienenee vaikka kyllä sitä silti epätasaisesti vaatteita tulee käytettyä, sillä toiset ovat kivempia kuin toiset.

Viikkaan suurimman osan vaatteista näihin laatikoihin. Kausittain silitän paljonkin, mutta nyt en sitten taas ole viitsinyt. Käytän kyllä sellaista " prässiä" eli sillä tulee nopeasti suht sileää. Silitysrautaa tulee käytettyä harvemmin se kun täytisi lautoineen aina kaivaa jostain esille.

Vierailija
2/3 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lasten huoneissa on kaapeissa isot pinot vetokoreja, joissa vaatteet pääsääntöisesti säilytetään. Jonkin verran poikien paitoja ja siistimpiä housuja on henkareissa, mutta henkarit on varattu pääsääntöisesti ulkovaatteille.

Mulla on myös kodinhoitohuoneessa jokaiselle omat vetokorit, joihin vaatteet pesun ja silityksen jälkeen laitan ja isot vievät ja itse vaatteensa omiin kaappeihin. Minä toki tyhjennän pienten korit.

Silitän siis kuuden lapsen ( ja kahden aikuisen) melkein kaikki vaatteet. Silittämättä jäävät ainoastaan alushousut ja sukat. Arvanette että tykkään silittämisestä=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kahdella isommalla kummallakin yksi lattiasta kattoon oleva hyllykaappi ja yksi tankokaappi.

Hyllykaappi hieman epäkäytännöllinen, haluaisin kiinteiden hyllyjen paikalle korit. Tankokaapissa kaksi päällekkäistä tankoa (ikäänkuin aikuisten paitakaappi) silitetyille vaatteille (mekot, kauluspaidat, jakut, villatakit).

Kaikkien vaatteet ovat vauva-aikoina olleet lipaston laatikoissa ja ns. silitettävät lipaston päädyn henkarinaulakossa. Nyt pitäisi nuorimmainen järjestää myös kiinteisiin kaappeihin, vaikka mitään pakkotarvetta ei ole, kun ei ole seuraavaa vauvaa tulossa.

Lipaston laatikoissa säilyvät silitetytkin vaatteet sileinä, isompien hyllykaapit ovat jatkuvasti ryppyisenä kaaoksena, kun neidit penkovat itse trikoohousut, paidat, sukat, sukkahousut, arkimekot yms. Tankokaapit ovat sitten äidin valtakuntaa ja useimmiten vimpan päälle silitetyt, tärkätyt ja väreittäin/setteihin järjestetyt. Harrastusmielellä ja rakkaudella tietenkin. Arkitrikoita harvemmin silitän, mutta pyykkiä kuivatessa levitän sileiksi pahimmat rypyt. Vauvojen vaatteet silitin useimmiten.