Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttö aloittaa syksyllä kolun - miten voisi alkaa harjoitella yksinoloa?

Vierailija
04.05.2008 |

Miten olette alkaneet harjoittelemaan yksinoloa? Mietittiin tossa, että jos pikainen kauppareissu tai puolen tunnin lenkki näin alkuun?

Kuinka kauan ekaluokkalaisen olisi mielestäsi pärjättävä yksin kotona?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää tyttö yksin kotiin esim. kun käytte kaupassa tms. Sitten harjoitelkaa koulureitin kulkemista ensin yhdessä ja sitten niin, että tyttö käy yksin koululla ja tulee kotiin sieltä ja avaa itse oven (te siis kotona odotatte).

Vierailija
2/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulut alkaa ekaluokkalaisilla monesti jopa vasta klo 9 tai 10 ja monet vanhemmat on ehtineet olla töissä jo pari tuntia ennen koulua. Työntekoko tässä pitäisi lopettaa? naapureita en todellakaan ala tällaisen asian takia vaivaamaan ja isovanhempia/ sukulaisia ei asu lähellä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten niin, että tyttö käy yksin koululla ja tulee kotiin sieltä ja avaa itse oven (te siis kotona odotatte).

Tästä tulee mielikuva mieleen, jossa lihava av-mamma istuu sohvalla sipikulhon kanssa ja katselee ikkunasta, kun tyttö taapertaa sateessa kouluun ja takaisin..

[/quote]

Vierailija
4/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koulut alkaa ekaluokkalaisilla monesti jopa vasta klo 9 tai 10 ja monet vanhemmat on ehtineet olla töissä jo pari tuntia ennen koulua. Työntekoko tässä pitäisi lopettaa? naapureita en todellakaan ala tällaisen asian takia vaivaamaan ja isovanhempia/ sukulaisia ei asu lähellä.

ap

Vierailija
5/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ne chipsit tähän revit? Voisihan vanhemmat lähteä vaikka salille sillä aikaa, mutta lapselle turvallista ekaa kertaa tulla kotiin " reissusta" kun vanhemmat odottaa siellä.

Vierailija
6/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhennetty työaika ei tarkoita lyhennettyä työpäivää! Joo, vanhemmalla on oikeus lyhennettyyn eli n 30 tunnin työviikkoon, mutta se ei tarkoita että työnanataja olisi velvollinen teettämään lyhyempää työpäivää. Se voi myös tarkoittaa 4 päiväistä työviikkoa!

Teen vuorotyötä ja meillä ei todellakaan tulla töihin miten sattuu vaan edellinen vuoro käydään päästämässä klo 7.30 kotiin.

Itse en tee kuin 2- vuorotyötä, mieheni tekee myös kaksivuorotyötä, mutta hänellä on öitäkin, itsellä ei. Ei kaikki ole missä byroossa töissä kahdeksasta neljään!

ap

Vierailija
7/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden henkilön palkalla, jos en tee täyttä päivää?

Vierailija
8/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käpykylä johon muutamme, ei ole vuoropäiväkotia, mutta sellainen kai järjestyisi pph: lta (iltahoito).

Aion kuitenkin pyytää pomolta että saisin tehdä ainakin eka luokan ajan pelkkää aamuvuoroa, jolloin työpäiväni päättyisi klo 16 viimeistään. Lapsi on ip- kerhossa, mutta ne aamut tässä edelleen on ja pysyy.

Minä en voi mennä töihin vasta klo 10, sen jälkeen kun olen saanut lapseni hoitoon...

Eli nyt vinkkejä vaan kehiin tuosta yksinolon opettelemisesta.

ap

Vierailija
9/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostatte aikaa pikkuhiljaa. Ensin esim. käytte vaikka kioskilla tai ette ota kauppareissulle mukaan, lenkin ajaksi. Todellakin pitää alkaa opettelemaan, jos ette ole aikaisemmin aloittaneet. Muuten tulee vaikeat ajat syksyllä. Tietysti riippuu lapsesta.

Vierailija
10/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin meillä on just toimittu, ensin pieniä aikoja itekseen esim. kauppareissu tms. sen lisäksi lapsi on saanut välillä käydä itse kioskilla ja sitä kautta elämänpiiri pikkuhiljaa on laajentunut

kouluaamut onnistuivat hyvin, kun laitoin aamupalan ja vaatteet valmiksi ja kännykkään hälytyksen, kun piti lähteä (mun on pakko olla töissä tasan klo 8, mielellään vähän ennen)

iltapäivät lapsi vietti ip-kerhossa, joten se ei ollut ongelma

nyt tyttö jo kolmosella ja koulumatka viisinkertaistui, hienosti sujuu meneminen ja tuleminen ja oleminen

Vierailija
11/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo minun uusi työ on pätkätyö ja kestää vain sen puoli vuotta. Sitten taas uusi työ eikä taaskaan oikeutta lyhennettyyn. Että sillain. Jos olisin vaatinut saavani tehdä lyhyttäi päivää niin olisi työpaikka mennyt sivu suun, hakijoita kun oli paljon.

ohis jonka tyttö myös aloittaa syksyllä ekaluokan

Vierailija
12/12 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

näin meillä on just toimittu, ensin pieniä aikoja itekseen esim. kauppareissu tms. sen lisäksi lapsi on saanut välillä käydä itse kioskilla ja sitä kautta elämänpiiri pikkuhiljaa on laajentunut

kouluaamut onnistuivat hyvin, kun laitoin aamupalan ja vaatteet valmiksi ja kännykkään hälytyksen, kun piti lähteä (mun on pakko olla töissä tasan klo 8, mielellään vähän ennen)

iltapäivät lapsi vietti ip-kerhossa, joten se ei ollut ongelma

nyt tyttö jo kolmosella ja koulumatka viisinkertaistui, hienosti sujuu meneminen ja tuleminen ja oleminen

Ostetaan tytölle kännykkä kesällä, jota voi opetella käyttämään niin että osaa soittaa tarvittaessa meille ja osaa vastata soittoihimme. Tullaan vastaisuudessa asumaan sen verran syrjäkylillä, että lapsi onneksi saa koulukyydin. Ja Olisihan se kiva olla kotona kun lapsi aloittaa koulun, mutta valitettavasti 1200¿ asuntolainalyhennys ja muut kulut pitävät tiukasti työelämässä mukana... =)

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän