Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi pelottavampaa: lääkärin nauru vai lapsen vakava sairaus?

Vierailija
04.05.2008 |

Aina täällä näitä äitejä, jotka rehvastelevat, etteivät ole " heikkohermoja" ja miettivät, nauraako lääkäri paskaisesti, jos vie lapsen turhaan lääkäriin. Minun mielestäni sellainen lääkäri ei ole asiallinen. Toisekseen, lapsen terveydellä en lähtisi pelaamaan aikaa, vien aina lääkäriin, jos minusta vaikuttaa sellaiselta, että täytyis. Tai jos en oikeasti tiedä, soitan 09-10023 tai sairaalaan suoraan ja kysyn. Mieluummin 100 turhaa käyntiä kuin yksi turha kuolema.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen hengitys vinkuu, on ollut mahataudissa, hiiri puree tms ja sitten ihmetellään täällä, pitäisikö viedä lääkäriin, voi uusavuttomuus!

Vierailija
2/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumman silmän lääkäri haluaisi mustaksi, jos väittäisi minua vainoharhaiseksi oman lapseni suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nauru lopulta tapa, ja harvoinpa sitä edes saa. Minua on kerran pidetty aika pahana hössöttäjänä ja paniikkihäiriöisenä (sanottiin aika suoraan). Jälkikäteen kävi ilmi, että olin aivan oikeassa ja tilanne olisi saattanut edetä hengenvaaralliseksi nopeastikin ja toimin siis aivan oikein. Tekisin siis saman uudestaan, vaikka naureskelisivat kuinka.

Vierailija
4/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voi olla parempi kysyä muualta vinkkiä ennen kuin lähtee jonottamaan tuntikausiksi terveyskeskukseen. Itse soitan usein terveydenhoitajan numeroon ja kysyn hänen mielipidettään.

Vierailija
5/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms tavallisuudesta poikkeavaa, niin sitten soitat sinne lääkäriin joka päivä. . . voi pyhä yksinkertaisuus!

Vierailija
6/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tms tavallisuudesta poikkeavaa, niin sitten soitat sinne lääkäriin joka päivä. . . voi pyhä yksinkertaisuus!

Ihan tavallinen flunssa, kuume, mahatauti ym. huolestuttavat joskus kovastikin.

Vierailija
7/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

numero 7 on tyyppiesimerkki palstailijasta, joka ei ymmärrä lukemaansa ja niitä täällä riittää. Kaikesta väännetään ihmeellisiä yleistyksiä, vaikka ap puhuu pelkkää asiaa. Kyllä normaalijärjellä varustautunut ihminen erottaa, milloin olisi syytä kysyä asiantuntijalta neuvoa ja milloin voi tiedustella mielipidettä täältä palstalta. Ilman että sitä on kenenkään saivarreltava edes sananvapauden nimissä. Hyvä, ap!

Vierailija
8/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että seuraavalla kerralla on vielä vaikeampi saada a)hoitoa ja b) asiallista kohtelua.

Ne kun tuppaavat leimaamaan asiakkaan.

Vierailija
9/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen niin jonoa on siellä sen verran ettei kaikkia keretä edes katsoa ja siinä vaarantuu oikeasti sairaan terveys.

Hiirenpuremat tms on aisa erikseen, mutta välillä täälläkin tulee fiilis että aina saisi olla lääkäriin kiikuttamassa kun lapsi inahtaakin.

Toisaalta meillä on kyllä neuvonta minne voi epäselvissä tapauksissa soittaa ja sieltä sitten neuvotaan jatkoa. tyuohon olen itse monesti turvautunut; jkoskus ollaan kehoitettu tulemaan näyttämään, toisinaan taas kenties annettu kotihoito-ohjeita jne. Tuohon palveluun luotan kyllä enemmän kuin palstaan.

Vierailija
10/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se hoidon taso ainakaan siitä parane, että on viivytelty hoitoon lähtöä vauva-palstan neuvonpidon vuoksi.

Vierailija
11/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi vähän yskäisee???? Kuka niin sanoo??? Vauva-palstan ihmiset vai? Hyvä tavaton, älkää nyt tämän mukaan eläkö, vaan oman järjen ja jos sitä ei ole, niin vaikka naapurin järjen ennemmin, joka voi tulla lasta katsomaan sen sijaan, että itse sitä vajavaisesti yrität tälle palstalle kuvata. Ap, puhuu edelleen asiaa, vaikka kuinka yritätte sitä kyseenalaistaa.

Vierailija
12/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun lapsi vähän yskäisee???? Kuka niin sanoo??? Vauva-palstan ihmiset vai? Hyvä tavaton, älkää nyt tämän mukaan eläkö, vaan oman järjen ja jos sitä ei ole, niin vaikka naapurin järjen ennemmin, joka voi tulla lasta katsomaan sen sijaan, että itse sitä vajavaisesti yrität tälle palstalle kuvata. Ap, puhuu edelleen asiaa, vaikka kuinka yritätte sitä kyseenalaistaa.

Siksi siis todellakin luotan enemmän ammattilasen puhelimessa esittämien kysymysten pohjalta tekemään tilanne arvioon kuin hysteerisiin palstalaisiin.

Vierailija
13/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tästä tilanteesta, joka ei anna mahdollisuuksia niin kovin luotettaviin analyyseihin. Kun äiti kirjoittaa, että pitäisikö lapsi viedä lääkäriin, kun hengitys rohisee jo neljättä päivää, on lämpöä ja ruoka ei maistu, niin kyllä sitä ajattelee, että vie lapsi lääkäriin, hyvä ihminen, jos olet niin avuton, ettet itse tiedä, onko lapsi sairas. Sitten kun täältä tulee niitä vie heti lääkäriin vastauksia, koska voi olla keuhkosyöpä, -pöhö tai vähintään -kuume, niin äiti lähtee samantien ja varmaan kertoo epäilynsä diagnoosista jo kynnyksellä. Ei ihme, että äiti leimataan pöntöksi ja saa naurut niskaansa: kysehän on vain nuhakuumeesta. Sitten äiti vuodattaa tuskansa tänne, kun meni taksirahat, maine sun muuta. Ei tämä palsta ole mikään terveyspalsta, jossa asiantuntijat vastaavat. Tämä toimii ihan omalla vastuulla -periaatteella ja tyhmiin kysymyksiin tulee aina tyhmä vastaus.

Vierailija
14/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkö jo tuolla aloittamassani ketjussa sanonut, että osasin tämänkin asian sitten loppu viimeksi hoitaa ihan itse? Eli ne eivät siellä terkkarissa olis tehneet yhtään sen enempää, kuin puhdistaneet sen haavan, jonka jonka jo itse tein. Ja taasen olisin vienyt turhan päiten jonkun oikeasti sairaan ajan, jonottaen sinne ensin monta tuntia...

Vierailija
15/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos se " yskäisy" kuulostaa siltä, että lapsen keuhkot tulevat ulos sisälmyksiä myöten niin ehkä äitiä varmaan " hieman" kiinnostaa tuo lapsen käyttäminen lääkärissä. Kannattaisi varmaan luopua siitä ylimielisyydestä ja palata takaisin maanpinnalle sieltä norsunluutornista.

Vierailija
16/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja jos se " yskäisy" kuulostaa siltä, että lapsen keuhkot tulevat ulos sisälmyksiä myöten niin ehkä äitiä varmaan " hieman" kiinnostaa tuo lapsen käyttäminen lääkärissä. Kannattaisi varmaan luopua siitä ylimielisyydestä ja palata takaisin maanpinnalle sieltä norsunluutornista.

Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä sanoa, että se ei todellakaan ole niin itsestään selvää pitääkö lapsi viedä lääkäriin vai ei. Monet kerrat olen vienyt lapsiani " turhaan" lääkäriin ja kenties hidastanut heidän toipumistaan raahaamalla heitä kuumeisena paikasta toiseen. Joskus olen saanut moitteita siitä, että olen vienyt turhaan lapseni lääkäriin ja onkin osoittautunut, että lapsella onkin ollut jotakin vakavampaa sairautta. Jos olisin lääkäri osaisin kenties paremmin päätellä lapseni voinnin, mutta kun olen vain humanisti niin tieto ei riitä. Ja kun ne lääkäritkin erehtyy...

Vierailija
17/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikinä milloinkaan ole kuullut lääkärin suusta, että olisin tullut sinne turhaan tai tuonut jonkun muun turhaan???? Mikä ihmeen pelko se on, että vie paikan joltakin sairaalta, jos ei olekaan mitään? Lääkäri on sitä varten, että hän arvioi, onko jatkohoitotarpeita. Puhelin on sitä varten, että voi kysyä, tarvitseeko mennä lääkäriin. Av-palsta on sitä varten, että voi esittää tyhmää ja fiksua yhtä aikaa, mutta lääkäripalsta tämä ei ole. Ja ap puhuu aloituksessaan ihan asiaa, vaikka sitä kuinka yrittäisi kääntää.

Vierailija
18/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata lasta kiikuttaa lääkäriin, mutta kun sinne menee, olisi kiva jos lääkäri olisi asiallinen. Esikoisen kanssa mentiin lääkäriin, kun nuha ei millään mennyt ohi ja lapsi kiukutteli, ikää 6kk. Kun oltiin selitetty minkä takia tultiin, lääkärin ensimmäinen kommentti oli, ettei jokaisesta nuhasta lääkäriin tarvitse tulla! Tämä siis ennen kuin oli edes tutkinut lasta. No, lapsella oli paha korvatulehdus, minkä lääkäri sivulauseessa lopulta totesi. Kyse oli lastentautien erikoislääkäristä yksityisellä lääkäriasemalla, joten voitte arvata että toista kertaa ei sinne olla menty!

Vierailija
19/19 |
04.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikös niin, että kun käy yksityisellä lääkäriasemalla, on helppo valita, ettei mene sille samalle töykeälle lääkärille? Mutta lääkäriin menee, jos kokee, että täytyy mennä. Tyhmä on se, joka jää kotiin, kun joskus oli töykeä lääkäri.