Te jotka ymmärrätte vammaisen lapsen abortoinnin inhimillisenä tekona lasta kohtaan
hyväksyttekö joissain kulttuureissa tapahtuvan tyttösikiöiden abortoinnin samoin perustein?
Siis kun lasta toivovat vanhemmat tietävät etukäteen ettei tyttölapsensa elämä tulisi ikinä olemaan yhtä hyvää kuin pojan? Tyttö tulisi väistämättä olemaan alempi arvoinen, naittamaan kenties jo lapsena pois, joutumaan kärsimään tulevan miehensä ja anoppinsa henkisestä ja fyysisiestä väkivallasta jne. Samalla he kuitenkin pystyisivät tarjoamaan pojalleen hyvän elämän, koulun ja omaisuuttakin.
Eikö tuolloin abortti ole lähinnä inhimillisempi vaihtoehto kuin synnyttää lapsi kärsimään?
Kommentit (27)
Että tytöille tarjotaan yhtä hyvä elämä kuin pojille?
Pikkuvinkkinä; en puhunut tässä suomalaislapsista...
Vierailija:
Siis kun lasta toivovat vanhemmat tietävät etukäteen ettei tyttölapsensa elämä tulisi ikinä olemaan yhtä hyvää kuin pojan? Tyttö tulisi väistämättä olemaan alempi arvoinen, naittamaan kenties jo lapsena pois, joutumaan kärsimään tulevan miehensä ja anoppinsa henkisestä ja fyysisiestä väkivallasta jne. Samalla he kuitenkin pystyisivät tarjoamaan pojalleen hyvän elämän, koulun ja omaisuuttakin.
Jos tyttö ei pääse naimisiin ilman vanhempien järjestelyjä/lupaa yms. niin vanhemmilla on mahdollisuus myös vaikuttaa siihen kuinka hyvän puolison ja millaisesta suvusta tyttärensä saa.
Vierailija:
Että tytöille tarjotaan yhtä hyvä elämä kuin pojille?Pikkuvinkkinä; en puhunut tässä suomalaislapsista...
Pikkuvinkkinä; maailmassa tapahtuu paljon pahoja asioita, joita en hyväksy, mutta jos odottaisin vammaista lasta, niin katsoisin abortin paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja EI, en abortoisi lasta sukupuolen vuoksi.
Vaikka perhe itse pyrkisi pitämään lapsia tasa-arvoisina ja huolehtimaan tytöstä niin yhteiskunnassa ja ymäristön silmissä tämä on aina heikommilla.
Tuosta samasta syystähän moni perustelee down-lapsensa abortointia. Kyllä he itse lasta rakastaisivat ja tästä huolehtisivat, mutta maailma on muutenkin kova ja heikommille erityisesti. Joskus tulee se päivä kun äiti ja isä ei ole enää lastaan puolustamassa.
Ehkä joku ajattelee sukupuolien suhteen samoin? Heillähän tuo tyttöjä kohtaan kohdistunut halveksunta on paljon suurempaa kuin täällä vammaisia kohtaan tunnettu. Meillä ainakin yhteiskunta on tukemassa vammaisten elämää, heillä tytöt ovat täysin turvattomia.
jos yhtään seuraa maapallomme nykytilaa ja sitä mitä kauheuksia ihmiset tekevät jatkuvasti, niin olisi parempi jättää ne lapset kokonaan tekemättä.
Vierailija:
Pikkuvinkkinä; maailmassa tapahtuu paljon pahoja asioita, joita en hyväksy, mutta jos odottaisin vammaista lasta, niin katsoisin abortin paremmaksi vaihtoehdoksi. Ja EI, en abortoisi lasta sukupuolen vuoksi.
Kaikki eivät pystyisi ymmärtämään sinunkaan ratkaisuasi abortoida vammainen sikiö. Ehkä toiselle sukupuolen takia tehty abortti on kuitenkin ihan yhtä hyvin perusteltu?
En itse abortoisi sen enemäää sukupuolen kuin vammankaan takia, mutta tavallaan pystyn ymmärtämään molempiin ratkaisuihin päätymistä.
Eikö abortti olisi inhimillisempi ratkaisu?
Omasta puolestani olen kuitenkkin sitä mieltä että jos olen parantumattomasti sairas ja kärsin kovista kivuista mitä ei pystytä lievittämään eikä elinaikaa ole paloa jäljellä, toivoisin todella että saisin päättää matkani täällä nopeasti ja kivuttomasti.
Vierailija:
Vaikka perhe itse pyrkisi pitämään lapsia tasa-arvoisina ja huolehtimaan tytöstä niin yhteiskunnassa ja ymäristön silmissä tämä on aina heikommilla.
...
Heillähän tuo tyttöjä kohtaan kohdistunut halveksunta on paljon suurempaa kuin täällä vammaisia kohtaan tunnettu. Meillä ainakin yhteiskunta on tukemassa vammaisten elämää, heillä tytöt ovat täysin turvattomia.
Jos perhe itse ajattelee tasa-arvoisesti, niin tuskin abortoi tyttöä, sehän olisi mukautumista epätasa-arvoon. Useinhan ne jotka epätasa-arvon äärimmissä kulttuureissa tiedostavat vääryytenä ovat valmiita tekemään huomattavan paljon paremman tulevaisuuden eteen (Afganistanin salaiset tyttökoulut jne.). Vaikka olisivatkin vähemmistönä, niin eivät ainoita, ja varmaan etsisivät aktiivisesti samoin ajattelevia perheitä myös tyttären tulevaisuuden (mahd. puolison) takia.
Muistutuksena vaan, että siellä missä tyttöjä halveksutaan vammaiset ovat vielä alempana.
täällä downina, vai vaikka jemenissä terveenä tyttölapsena niin kiitän todella onneani että lapseni sattui syntymään tänne vammaisena. Olen aivan varma että hän pääsee näin helpommalla ja saa paremman elämän.
Vierailija:
Vierailija:Kaikki eivät pystyisi ymmärtämään sinunkaan ratkaisuasi abortoida vammainen sikiö. Ehkä toiselle sukupuolen takia tehty abortti on kuitenkin ihan yhtä hyvin perusteltu?
En itse abortoisi sen enemäää sukupuolen kuin vammankaan takia, mutta tavallaan pystyn ymmärtämään molempiin ratkaisuihin päätymistä.
Minulla ei ole mitään tarvetta saada " kaikkia" ymmärtämään päätöksiäni, koska kaikki eivät niiden kanssa elä.
että naisen tulee synnyttää lapsi, vaikka tämä kärsisi elimellisistä vaivoista, jotka aiheuttaisivat kovia kipuja?
näinkin " sivistyneissä" maissa? Eikö se ole aika iso tasa-arvoloukkaus?
Mietin vain näitä " inhimillisiä" perusteita.
Toisaaltahan lapsi voi syntyä sairaana ja kivuliaana vaikka raskausaikana on terveeksi luultu, ja toisaalta lapsi kenen kohdalla vamman takia päädytään aborttiin voikin syntyä kivuttomana ja hyväkuntoisena.
Olen todellakin sitä mieltä että lapsellani on parempi täällä tällaisena mitä hän on kuin siellä terveenä tyttönä.
17
pitävät meidän tapaamme elää hyvänä, mutta hienoa, että sinä olet tyytyväinen. .
Täällä asuessani olisin valmis tekemään abortin lapsen vamman takia.
Jos asuisin tuollaisessa maassa jossa tietöisi tyttäreni kovan kohtalon ja minulle tarjoutuisi mahdollisuus aborttiin raskausaikana ja täten pystyisi säästämään tyttäreni tulevilta kärsimyksitä, varmasti tekisin sen. Rakkaudesta lapseen, ihan samoin kuin vammaisen lapsenkin kohdalla.
Olen todella onnellinen ja tyytyväinen nykyiseen elämääni. Ilmatkin vielä ihanat ja kohta lähdetään ulos koko perheen kanssa.
Mukavaa sunnuntaipäivää sinullekin! :)
25
Mielestäni niillä on tosi paljon eroa. Mitä mieltä AP on eutanasiasta?