Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi naisessa jotain vikaa, jos hän tuntee olonsa hyväksi ylipainoisena?

Vierailija
03.05.2008 |

Olen läski. 1,64m pitkä ja 75kg painava. Kun katson itseäni peilistä tai valokuvista, peppuni on iso, reiteni leveät ja käsivarret sekä poskeni pyöreät. Kun istun etukenossa, massun kohdalla on pieni makkara. Olen siis ylipainoinen, läskiä on vähän joka puolella.

Tunnen kuitenkin oloni ihan hyväksi. Painoni ei häiritse minkään asian tekemisessä. Kun näen itseni peilistä alastomana, pidän siitä mitä näen. Rintani ovat pyöreät tässä painossa (normaalipainoisena ne häviävät kokonaan). Kasvoni ovat myös hieman pyöreät tämän painoisena, normaalipainoisena niistä tulee kummallisen luuviulumaiset ja näytän ihan nälkiintyneeltä hevosnaamalta (muuten vartalo on kyllä paremman näköinen silloin).

Pitäisikö minun nyt kaiken järjen mukaan valittaa, miten ylipainoni hikoiluttaa ja ahdistaa minua? Oikeasti olen aika tyytyväinen siihen, että painoni pysyttelee samassa koko ajan. Pystyn syömään ja juomaan täsmälleen mitä haluan. Jos on tarjolla simaa tai valkoviiniä, minun ei tarvitse jättää pois sitten ateriaa sen takia, ettei tulisi liikaa kaloreita sille päivälle (normaalipainoisena se oli minulle ainoa tapa pitää paino kurissa).

Pystyn herkuttelemaan silloin kun haluan (lihomatta tästä siis). Pystyn syömään sen kokoisia lautasellisia ruokaa kuin haluan ja paino pysyy samassa. Voin syödä sinappisilliä ja kermaviiliä vaikka joka päivä, jos haluan.

En ahmi, eikä minulla ole paha olo ruoasta. Syön kun on nälkä, en syö jos ei ole. Karkkia syön äärettömän harvoin, tämä paino on saavutettu ihan " normaalilla" ruoalla - pidän syömisestä ja olen kaikkiruokainen.

Nyt olen miettinyt, että jos tulen raskaaksi, joudun sokerirasitustestiin ylipainoisuuteni takia. No sehän on ihan OK, vauvan turvallisuudestahan on kyse. Mutta pitäisikö minun siis muutenkin nyt alkaa tuntea ylenmääräistä häpeää ja ahdistusta siitä, että olen ollut tuhma tyttö, enkä pysytellyt " rajojen sisäpuolella" ? Pitäisikö minulla olla jotenkin fyysisesti huono olo tästä painosta? Verenpaineeni on normaali, jaksan hyvin tehdä mitä vain ja kunto on ihan kohtuullinen.

Tällaisia vain mietiskelin. Ja taidan mennä puutarhahommiin!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto on se joka tuo onnen, ei se, että näyttää jonkun mittapuun mukaan täydelliseltä.

Vierailija
2/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ylipainoa on 8kg. On siinä kuitenkin melko iso ero (jo ihan vaatekoossakin). Nyt pukeudun kokoon 40-44 (vaatteesta riippuen) ja painossa 67kg muistaakseni se vaatekoko oli aina n. 40.

Mutta siis vastahan tässä joku synnytyslääkäri valitti, miten nykynaiset ovat läskejä - osa huomattavan hoikkia, mutta suurin osa vähintään lievästi ylipainoisia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla ei ole vielä terveysongelmia, mutta niitä saattaa ylipainon vuoksi vielä tulla, riski diabetekseen ym. kasvaa. Tuolla painoindeksillä olet lievästi lihava, jos terveyssyistä haluaisit laihduttaa, pitäisi sinun pudottaa 7-8 kiloa. Mutta eihän kaikki lievästi lihavat sairastu, jos voit muuten hyvin, niin anna mennä vain.

t. eräs samanpituinen, 54kg, jolla on paha olla, jos paino tästä yhtään nousee

Vierailija
4/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vikaa jos hän viihtyy omassa kropassaan? Vai onko hän vain itserakas?

Vierailija
5/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kun olen ikäni katsonut syömishäiriöistä siskoa ja äitiä, niin en halua astella samoja jalanjälkiä. Tässä on auttanut myös se, että mies tykkää vartalostani. Ja jos tarkkoja ollaan, ei hänkään taida normaalipainon rajojen sisäpuolelle enää mahtua... (1,82cm ja 89kg).

Vierailija
6/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mun paino ei siis pysy mitenkään " huomaamatta" ja " itsestään" välillä 64-67kg, missä se tosin VUOSIKAUSIA siis oli - lasten saannin jälkeen, sitä ennen olin hoikempi (alle 64kg).

ap

Vierailija
7/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
8/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi ja kehuisi kuinka itse tykkää rinnoistaan ja vartalostaan yms., niin millainen metakka siitä nousisikaan.....varmasti syytettäisiin itserakkaudesta yms.

Vierailija
9/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alarajoilla. Ja jos paino tästä nousee, sitä pudotetaan, koska " ei tunneta oloa enää hyväksi" . Mutta entä jos tuntee olonsa hyväksi pyöreänä? Sitähän monet lihoneet missit sanovat, mutta siihen kommentoidaan aina, että pakkohan se on mussuttaa kun ei itsekuri kestänyt ihannepainossa pysyttelemistä (eli siis " valehtelevat kuitenkin" ).

Vierailija
10/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

menisi ja kehuisi kuinka itse tykkää rinnoistaan ja vartalostaan yms., niin millainen metakka siitä nousisikaan.....varmasti syytettäisiin itserakkaudesta yms.

Vierailija
11/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikkaa naista kutsutaan itserakkaaksi jos hän pitää omasta vartalostaan? Sano ihan suoraan vaan....

Vierailija
12/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihavilla mitään muotoja ole. Paitsi jos pallo on muoto jota tavoitellaan. Itsekin 110kg ja ihra valuu kaikkialle.

Vierailija
13/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nämä oli 140kiloisen mitat.

Vierailija
14/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hoikkaa naista kutsutaan itserakkaaksi jos hän pitää omasta vartalostaan? Sano ihan suoraan vaan....

muut kuulevat hänen samalla sanovan " minun vartaloni on ihana ja kaunis, kuten tiedätte, teidän vartalonne on ruma ja vastenmielinen, koska olette oksettavia läskejä, minä sen sijaan olen tyytyväinen siihen että saan pidettyä ihanan kroppani kadehdittavassa kunnossa ja mielelläni näytän teille tämän paremmuuteni tässä elämän kauneuskilpailussa" .

Sama juttu kun jos joku on todella lahjakas pianisti, häneltä ei hyväksytä kommentteja " minä se sitten vasta lahjakas olenkin" , matemaattisesti taitavalta ei suvaita löyhyttelyä siitä, että hän on taas vetänyt täydet pojot, rikkaalta ei kaivata kertomuksia siitä, miten hän on taas onnistunut sijoittamaan rahansa oikein tai miten hän sai lottovoiton.

Mutta jos joku on keskinkertainen matikassa ja hän saa täydet pisteet, hän voi kehaista itseään, koska hän on pärjännyt. Tai hän voi kehaista itseään vaatimattomammastakin suorituksesta, ylipäätään vaikka kurssin läpäisemisestä. Tavallinen pianonpimputtaja voi kertoa muille, miten hän oli tyytyväinen esitettyään kappaleen ja keskivertopalkansaaja voi sanoa olevansa onnellinen, kun sijoitetut 1000¿ poikivatkin hyvän voiton. Siis tavallaan, jos ihmistä pidetään jossain suhteessa keskivertoa parempana muutenkin, hänen toivotaan (ainakin suomessa) pitävän hiljaisuutta alla tästä taidosta tai ominaisuudesta.

Vierailija
15/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään muodokas olo ainakaan täällä.

17

Vierailija
16/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lievästi ylipainoiset ovat KESKIMÄÄRIN terveempiä kuin normaalipainoiset kanssasisarensa, joten turhaan tuossa painossa pelkäät sairauksia. Ole onnellinen ja tyytyväinen itseesi, ei kannata muutaman ylikilon takia lähteä siihen laihdutuskierteeseen, jossa varsinkin monet naiset ovat koko loppuelämänsä..

Vierailija
17/17 |
03.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että kunto hyvä, ja paino ei estä minkään tekemistä?

Voi olla, että jos olet aina ollut paksu, et ole niin kovin montaa asiaa kokeillut. Että se sinun " ei minkään tekemistä estä" voisi mun silmissäni olla että kykenee tavanomaisiin, aika rajoitteisiin suorituksiin. Kuten sohvalla makamiseen ja tietsikan edessä istumiseen.

Kyllä mäkin voin syödä mitä vaan, ilman että painoni tästä oleellisesti nousee, mitä ihmeellistä siinä on? 169 cm ja 62 kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä