Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko AINOA, joka ei yritä eikä edes pahemmin halua ruskettua?

Vierailija
02.05.2008 |

Minusta on käsittämätöntä, että vielä vuonna 2008 niin monet ihannoivat voimakasta rusketusta. Omasta terveydestä viis. Kuuntelin juuri salilla, kun kaksi naista ihasteli kolmannen Thaimaasta haettua rusketusta. Tämä kolmas, erittäin ruskettunut nainen kertoi menevänsä solariumiin, koska väri on jo haalistunut liikaa! :o

Mitä nyt on vakava terveysriski, niin auringonotto myös vanhentaa ihoa ennenaikaisesti. Mikäpä sen rupsahtaneemman näköistä kuin ryppyiseksi grillattu ruskea iho. Minä SUOJAAN ihoani, en grillaa sitä. Totta kai kesän mittaan väriä tarttuu jonkin verran, mutta minusta vaalea iho on kaunis.

Mikä kummallisinta, ihmiset naureskelevat periaattelleni avoimesti, jotkut jopa pilkkaavat vaaleuttani kesäisin.

??

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aurinkoa tarvitse täysin vältellä, vain palamista. Ihotautiriski kasvaa nimenomaan aina ihon palaessa. Aurinko on monen iholle jopa hyväksi esim. atoopikot ja myös auringon d-vitamiinia tarvitaan.

Vierailija
22/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi kärventää itsensä pavuksi, mutta en sitäkään että ollaan yhtä vaaleita kun kalkkilaivan kapteeni...

Suomen kesä on lyhyt (ja usein sateinen!;) joten kannattaa auringosta nauttia. En tarkoita sitä että maataan joka päivä auringossa monta tuntia... Mutta normalit ihmiset varmaankin viettävät aikaansa päivittäin pihalla --> väkisinkin saavat hiukan väriä pintaan.

Tyyliin kun käy lenkillä, kävelee kauppaan, pesee mattoja, pulahtaa järvessä uimassa, leikkaa nurmikon jne. jne. Eli uskoisin että jokainen hiukan päivettyy (terveellä tavalla) joka kesä, vaikka ei erityisesti " makaisi" auringossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taida rusketus oikeasti vanhentaa, toki melanoomaa pitää varoa.

Vierailija
24/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemiseen vaikuttaa kyseisen naisen kohdalla mm. liikunnan puute, huono ruokavalio, huono terveydenhoito yms.

Vierailija
25/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivettyminen riippuu ihan ihotyypistä, itse en rusketu ollenkaan vaikka olisin koko kesän 24/7 auringossa. Pisamia tulee ja palan helposti, mutta rusketusta ei tule vaikka yrittäisin

Vierailija:

En ymmärrä miksi pitäisi kärventää itsensä pavuksi, mutta en sitäkään että ollaan yhtä vaaleita kun kalkkilaivan kapteeni...

Suomen kesä on lyhyt (ja usein sateinen!;) joten kannattaa auringosta nauttia. En tarkoita sitä että maataan joka päivä auringossa monta tuntia... Mutta normalit ihmiset varmaankin viettävät aikaansa päivittäin pihalla --> väkisinkin saavat hiukan väriä pintaan.

Tyyliin kun käy lenkillä, kävelee kauppaan, pesee mattoja, pulahtaa järvessä uimassa, leikkaa nurmikon jne. jne. Eli uskoisin että jokainen hiukan päivettyy (terveellä tavalla) joka kesä, vaikka ei erityisesti " makaisi" auringossa.

Vierailija
26/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 Erittäin herkkä, hyvin

vaalea iho, joka palaa,

ei rusketu

2 Herkkä, vaalea iho, palaa

usein, ruskettuu joskus

3 Normaali iho, tummanvaalea

palaa joskus, ruskettuu

kohtalaisesti

4 Vahva, ruskeahko iho, palaa

harvoin, ruskettuu aina

Tuossa on ihotyypit, suurin osa suomalaisista on tyyppiä kolme, kakksosta myös moni, ykkönen ja nelonen harvinaisia suomalaisilla.

Vierailija
27/27 |
02.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kun pilkataan, jos olen ruskettunut. Muut eivät voi käsittää, että minulla vaan sattuu olemaan hyvin vähän pigmenttiä. Jos erehdyn mainitsemaan iloisena, että olen saanut väriä, niin tuodaan se oma paljon ruskeampi käsivarsi siihen viereen ja toitotetaan kuin itsestäänselvyytenä jollekin sairaalle, että ethän sinä mitään ruskettunut ole. Ja saatetaan nauraa päälle. Mielummin sitten olen suosiolla vitivalkoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan