Haittaako sua, jos lapset eivät tykkää saamistaan lahjoista?
Yhtään, paljon vai ihan vähän?
Vai nauratko vaan paskasen naurun, että voi voi!
Kommentit (18)
annan myös hyötylahjoja (esim. vaatteita) ja ymmärtäähän sen, ettei sellaisesta tarvitse olla onnesta soikeana. Yritän kyllä antaa ainakin yhden todella toivotun lahjan.
meillä tyttö, jonka mielestä kaikki lahjat ovat aina ihania ja poika, joka on pettynyt ja ilmaisee sen myös, jos ei saa just sitä mitä toivoo...
Joudutaan itse ostamaan kaikki lahjat, joten ostetaan vain mieluisia.
Ja yritän tätä lapsillenikin opettaa. Toisaalta lapset "kirjoittavat joulupukille", joten lahjat ovat mieluisia.
Jos tulisi, ei se haittaisi. En huomioisi aisiaa mitenkään.
Tähän asti joka lahja on aina ollut mieluinen, jopa ne villasukat vedetään heti jalkaan.
meilläkään poika 18v ei osaa lukea. Onneksi hän on oppinut lukemaan elämänkertoja ja historian kirjoja. Kaikkea fiktiivistä hän pitää typeränä. Olisiko teillä samoin, jos löytyisi kirja aiheesta josta hän on kiinnostunut, urheilu, musiikki tai olisiko kirjaa jostain pleikkapelihahmosta?
niin nopeasti. Mutta hän ei mitään muuta oikein haluaisi - se on vähän tylsää.
Paitsi sitten läppäri hänelle sopisi hyvin, mutta ei me oikein tajuta, mitä hän tekisi sillä, kun hän ei osaa oikein kunnolla lukea tai kirjoittaa (teknisesti ottaen hän osaa lukea, mutta hän ei jaksa lukea kuin pari lausetta ja kyllästyy sitten).
Me ollaan hänelle annettu lahjaksi poikien kirjoja ja koottavia, mutta hän ei tykkää niistä.
Tyttö on paljon helpompi, kun hänelle kelpaa kaikki.
kyllä. Itse olin pienenä toivonut nukkea joululahjaksi. Sainkin nuken mutta en sitä jonka olisin halunnut. No minäpä sitten rikoin kyseisen lelun. Nyt aikuisena olen miettinyt, kuinka kamala olin, kun toinen valkkaa omasta mielestään kauniin lahjan ja minä sen sitten hajotin, enkä osannut sitä arvostaa.
meilläkään poika 18v ei osaa lukea. Onneksi hän on oppinut lukemaan elämänkertoja ja historian kirjoja. Kaikkea fiktiivistä hän pitää typeränä. Olisiko teillä samoin, jos löytyisi kirja aiheesta josta hän on kiinnostunut, urheilu, musiikki tai olisiko kirjaa jostain pleikkapelihahmosta?
aku ankkaa me tilataan, mutta hän katsoo vain kuvat
poika on siis 8v ja tokalla.
kyllä. Itse olin pienenä toivonut nukkea joululahjaksi. Sainkin nuken mutta en sitä jonka olisin halunnut. No minäpä sitten rikoin kyseisen lelun. Nyt aikuisena olen miettinyt, kuinka kamala olin, kun toinen valkkaa omasta mielestään kauniin lahjan ja minä sen sitten hajotin, enkä osannut sitä arvostaa.
halunnut sen hajoittaa, mutta halusin leikkiä sillä hajottamalla sen palasiin ja kokoamalla uudestaan. En osannut leikkiä nukeilla muuten.
Omille lapsille en osta kuin niitä mitä ovat toivoneet. 7v tytölle jo vähän vaatettakin, kun tiedän että tykkää jostain hahmoista tms. ja ilahtuu mieluisasta vaatteestakin.
Kummilapsiltakin olen aina kysynyt suoraan (no niin kauan kun he ovat osanneet puhua) että mitä he toivovat. Ja pidän tärkeänä niitä lasten vanhempien lähettämiä kiitosviestejä aattoillan jälkeen, kun heidän lapsensa ovat saaneet mieluisat paketit.
Meillä oli erään yhdistyksen pikkujoulu viime vkloppuna, johon osallistuttiin perheineen. Kaikki olivat ostaneet pikkujoulupaketin omille lapsilleen ja pukki ne sitten jakoi lopuksi. Olin ihan mielettömän pahoillani kun samassa pöydässä oleva pikkupoika sai epämieluisan paketin ja kyynel silmässä katseli oman poikani riemua lahjastansa. Mietin vaan että miksi edes ostaa tylsää omalle lapselleen, samalla rahalla ja pienellä vaivalla olisi kai saanut jotain kivaakin.
jos lahja loukkaa ostan uuden
--
jos toinen sisarus saa kallimpia lahjoja esim. kummilta
ostan ehkä korvaavan lahjan vähempiarvoisen lahjan saaneelle sisarukselle
Mietin vaan että miksi edes ostaa tylsää omalle lapselleen, samalla rahalla ja pienellä vaivalla olisi kai saanut jotain kivaakin.
saanut lahjaksi hiustenhoitosettiä (silloin kun kärsit imetysajan hiustenlähdöstä), vaakaa (kun olet ollut 10+ kg ylipainoinen) tai kirjaa Sota ja rauha (kun olet kiinnostunut vain Kauniista ja rohkeista). - kyllä, lahjoista voi loukkaantua. Tässä pari päivää sitten joku kertoi saaneensa lahjaksi anopiltaan laminoidun BMI-taulukon... se on kyllä ehdottomasti Top10:ssa-
mutta jos ei pidä mistään, niin onhan se surullista
saanut lahjaksi hiustenhoitosettiä (silloin kun kärsit imetysajan hiustenlähdöstä), vaakaa (kun olet ollut 10+ kg ylipainoinen) tai kirjaa Sota ja rauha (kun olet kiinnostunut vain Kauniista ja rohkeista). - kyllä, lahjoista voi loukkaantua. Tässä pari päivää sitten joku kertoi saaneensa lahjaksi anopiltaan laminoidun BMI-taulukon... se on kyllä ehdottomasti Top10:ssa-
laminoidulla BMI-taulukolla ei tee yhtään mitään, mutta en keksisi loukkaantua vääränlaisesta kirjasta tai vaa'asta lahjana (ja juu BMI:ni on 28)
joten haittaahan se joshuomaa tuntevansa omat lapsensa niin huonosti!