Mielipiteitä näistä nimistä :)
Laitan nyt omat mielipiteeni ja miten ajattelen itse. Itse en piittä nimen yleisyydestä tai harvinaisuudesta vaan, että se on kaunis ja sopii kantajalleen. Ja tämä vain minun mielipiteeni.
Jenny = En tykkää yhtään. Liian hieno, tuo J.
Jonna = Liian perus ja tosiaan on samanlainen Joonan kanssa. Joona reipas ja erikoinen.
Sofia = Ihan kiva, lempeä, en kuitenkaan omalle antaisi, en muuten tunne yhtään Sofiaa (siis Sofia etunimenä)
Maisa = Liian vanha ja lempinimimäinen.
Ninni = Myös tästä lempinimi mieleen. Mutta kaunis kirjoitusasultaan. Entäs Ninnu?
Sonja = Ihan kiva, mutta mulla tulee Lumme mieleen.
Salla = Huonoja mielikuvia, hieman ponneton, mutta muten ihan kiva.
Emma = Liian ponneton.
Nella = Hauska ja lempeä.
Nelli = Koiramainen. Nella parempi.
Ida/Iida = Iida on todella ihana, oma tyttäreni on myös Iida! Paras!
Kommentit (12)
Jenny
minäkin lausuisin siten kuin kirjoitetaan, sopii mielestäni myös suomensuomalaisille
Jonna
liian samanlainen kuin Joona
Sofia
ihana nimi
Maisa
reipas, vähän mitään sanomaton, en tunne yhtään Maisaa
Ninni
en pidä, jotenkin liian tyttömäinen ja nynnymäinen
Sonja
kaunis nimi
Salla
reipas nimi
Emma
en tykkää
Nella
nätti nimi
Nelli
tulee kaverin koira mieleen, Nella parempi
Ida/Iida
reipas nimi
eli jäljelle jäi näistä Jenny, Sofia, Sonja, Iida, Nella, Salla
eli Joona Iivarille sisko... Jenny Sofia, Jenny Eva Sofia, Nella Sofia, Iida Sofia...
[ Jenny
Kaunis nimi. Lausuisin kuten kirjoitetaan. Tiedänkin kaksi Jennyä, eikä heillä ainakaan ole ollut ongelmia tuon lausumisasian kanssa. Jennyjä ovat y:llä :)
Jonna
Liian lähellä Joonaa, ehdottomasti!
Sofia
Kaunis nimi. Etunimenä ei varmaankaan liian yleinen.
Maisa
Aivan ihana! Reippas ja raikas nimi.
Ninni
Pirtsakka, raikas nimi. Itse en kuitenkaan ole kahdesta kirjaimesta muodostuvien nimien ylin ystävä.
Sonja
Ihan ok, miten olis Senja, Silja tai Selja?
Salla
Ei kuulu suosikkeihini. Saana olisi minusta paljon kivempi :)
Emma
Mukava vanha nimi, mutta yleisyys häiritsee hieman.
Nella
Kiva nimi, sopisi hyvin Joonan siskolle.
Nelli
Ihan pirteä nimi. Ei omia suosikkeja kuitenkaan.
Ida/Iida
Perushyvä nimi, mutta turhan kulunut ja yleinen nykyään. Itsellänikin olisi varmaan Iida, jos olisin yläasteikäisenä saanut tytön :) Eli aiempia suosikkejani, mutta maku mennyt yleisyyden vuoksi.
Omat suosikkini miettimistänne ovat:
Maisa
Jenny
Sofia
Nella
Kyselin tossa aikasemmin nimeä Joonan pikkusiskolle. En jaksa kaivaa esille sitä pinoa. Kaipailisin nyt teidän mielipiteitä seuraavista nimistä.
Jenny
Onko vaikea lausua? Lausuisin niin kuin kirjotetaan. Sopiiko suomensuomalaiselle?
Jonna
Miehen ehdoton suosikki, mutta minusta aivan liian samanlainen isoveljen nimen kanssa. Mies ei ole samaa mieltä.
Sofia
Tämä käy molemmille. Ollut pitkään mun suosikki.
Maisa
Minusta ihana, mutta ei ehkä kauheen kaunis nimi. Mies ei tykkää.
Ninni
Molemmille käy, mutta ei ole mitenkään ykkösvaihtoehtona.
Sonja
Tykkään, mutta ei tämäkään ole ollut ykkösvaihtoehtona.
Salla
Tästä molemmat tykkää.
Emma
Mies tykkää, minä olen kyllästynyt.
Nella
Molemmat tykkää.
Nelli
Mies tykkää enemmän kuin minä.
Ida/Iida
Minä tykkään enemmän kuin mies, mutta miehelle käy.
Mitä mieltä siis näistä? Saa ehdotella lisää saman tyylisiä. Olisi kiva, jos olis jotain samaa isoveljen nimen kanssa, mutta ei näissäkään kaikissa ole.
Mitkähän olis sopivat toiset nimet? Toiseksi nimeksi olis ehdolla Eva. Mikä sopisi kolmanneksi nimeksi? Isoveljellä kaksi nimeä. Toinen nimi on Iivari.
pesukarhu :)
Jenny
*aivan suloinen! :o) Miksi se olis vaikea lausua? Jenny y:llä kuulostaakin nätimmältä kuin Jenni. Ja sopis veikan nimeen.
Jonna
*mun mielestä tää ON ihan liian lähellä veljen nimeä, mutta se on tietysti makuasia. Must samassa perheessä vois kyllä ihan hyvin olla Lauri ja Laura, mutta Joona ja Jonna ei...? Jospa tytön toinen nimi olis vaikka Joanna?
Sofia, Iida/Ida, Emma
* todella suosittuja nimiä. Valitsisin jonkun muun nimen, en tarkoituksella top10:ssä olevaa.
Maisa, Sonja, Salla
* Tällä hetkellä ei-erityisen suosittuja, mutta minusta mukavan persoonallisia nimiä!
Ninni, Nella, Nelli
* nää on mun makuun vähän liikaakin lempinimen oloisia nimiä, sopisi lemmikille?
Mutta! Teillähän on ihana Eva harkinnassa, miksi toiseksi nimeksi? Miksei ekaksi? :O) Ehkä olis helpompi jos olis tuplavokaali siskollakin, Joona Iivari ja Eeva Joanna vaikkapa, sopis kyllä!
Joona Iivari ja _________
Jenny Eveliina/Joanna/Ilona
Maisa Matilda/Katariina/Katriina
Sonja Susanna/Sanniina
Salla Evita/Elina
onko yhtään mieleisiä?
Jenny:Aivan ihana ja nimenomaan juuri niin lausuttuna kuin kirjoitetaankin..ehdottomasti ihanin vaihtoehdoistanne :o)!
Jonna:Minustakin aivan liian samanmoinen Joonan kanssa eikä muutenkaan hirmuisesti makuuni!
Sofia:Tosi nätti myös ja sopii mainiosti Joonan siskolle!
Maisa:Kiva nimi, muttei paras näistä!
Ninni:Tääkin tosi suloinen..sopis kivasti Joonan siskolle!
Sonja:Tääkin kiva!
Salla:Ihan kiva, muttei kärkikolmikkoon!
Emma:Kaunis, mutta kovasti yleinen!
Nella:Nätti
Nelli:Aivan ihana..taitaa mennä kärkikolmikkoon!
Ida/Iida:Iida myös kiva, mutta aikas yleinen
Mites ois toiseksi nimeksi Evastiina??
1.Jenny
2.Sofia
3.Nelli
Ihania kaikki ja kivoja Joonan siskolle!
Jenny
Kiva nimi. Voi lausua jenni tai jenny. Ei mielestäni vaikea.
(itsellä Jimmy niminen poika, lausutaan samoin kuin kirjoitetaan, ei ole ollut ongelmia sen kanssa)
Jonna
Minusta liian samanlainen kuin Joona. Joanna olisi hitusen parempi.
Sofia
Kaunis nimi. Aika yleinen. Entäs Sofi tai Sonia??
Maisa
Ihan söpö.
Ninni
Ei erityisesti minun makuuni.
Sonja
Kaunis klassinen nimi. Sopii myös hyvin Joonan siskolle.
Salla
ihan ok. ei kuuluu omiin suosikkeihini. omassa päässä assosioituu vahvasti Lappiin.
Emma
yleisyys häiritsee vähän mua tässäkin
Nella
ei kuulu minun suosikkeihin. lempinimenomainen.
Nelli
Nellia olisi minusta kauniimpi.
Ida/Iida
kiva nimi, tosin yleinen tämäkin.
ehdotan vielä mietintään nimet Jessi ja Jada. omalta listaltanne kannatan siis nimiä Jenny ja Sonja
esim Sonja Sarlotta olisi sievä nimi
Mitkähän olis sopivat toiset nimet? Toiseksi nimeksi olis ehdolla Eva. Mikä sopisi kolmanneksi nimeksi? Isoveljellä kaksi nimeä. Toinen nimi on Iivari.
pesukarhu :)
[/quote]
Jenny - Eihän se niin vaikea lausua ole, mutta itse en silti tykkää y-päätteestä. Se ei vaan mielestäni kuulosta kovin kauniilta.
Jonna - Suoraan sanottuna en tykkää yhtään. J-nimet ei muutenkaan oikein sytytä ja Jonna-Jenna-Jenni-Janna-sarja kaikista vähiten.
Sofia - Tämä on klassisen kaunis. Varma valinta :)
Maisa - En tykkää Yhtään.
Ninni - Ja tästä tykkään vielä vähemmän. Tulee nänni mieleen :D Ja jotkut N-nimet ovat vähän niinkuin nuo J-nimet, että Ninni-Nanna-Nenna-nimet ovat vaan... plääh.
Sonja - Tästä tykkään todella paljon, näistä nimistä suosikkini :)
Salla - Ihan ok. Tulee Lappi mieleen.
Emma - Nätti se on, mutta tosiaan aika kulunut ja yleinen.
Nella - Ihan kiva. Tosi söpö nimi, muttei kuitenkaan liian pliisu kuten Ninni.
Nelli - Nella on mun mielestä paljon parempi, vaikka on vain yhden kirjaimen ero.
Ida/Iida - En tykkää. Hirmu yleinen ja jotenkin kauhean " arkinen" .
Sonja, Sofia, Emma ja Nella ovat mielestäni parhaimmat. Tässä muutama ehdotus:
Sonja Eva Emilia
Sofia Eva Eleono(o)ra
Emma Eva Sofia
Nella Eva Emmiina
JENNY, MAISA JA NELLA ON KIVOJA JOONAN SISKOLLE JA TÄSSÄ JÄRJESTYKSESSÄ!
SOPIVIA TOISIA NIMIÄ VOIS OLLA ESIM. IIRIS, INARI, ELINA, ALINA, LYYDIA
Minun mielestäni listaltanne kivoimmat:
Sofia - kaunis, vaikka täällä moititaankin yleiseksi
Maisa - lystikäs ja reipas
Emma - perinteinen, jämäkkä hyvä nimi
Ida/Iida - kaunis ja reipas
Eva toisena nimenä jotenkin kaipaa kyllä vielä kolmatta. Miksi muuten juuri yhdellä E:llä, jos olette supisuomalaisia? Tuleeko suvusta tm.? Jos vaan muuten mieluisa, laittaisin reippaasti Eeva. Tässä pari kokonaisuutta ehdolle.
Sofia Eva Eleonoora / Elviira
Emma Eva Mariella / Vilhelmiina / Violetta
Maisa Eva Mariella / Minerva / Susanna / Vilhelmiina
Iida Eva Eleonoora / Illusia
Toki mielipiteitä nimistä on niin monta kuin on vastaajiakin, mutta kiva silti kysellä, mitä mieltä muut on :)
Toi Jonna on siis mun mielestä myös aivan liian lähellä Joonaa. Mies väittää, että ei ole, koska painottuu eritavalla, mutta mä en oo samaa mieltä. Mun pikkusiskon nimi on toi ehdotettu Joanna ja sekin on tosi lähellä ja monilla menee nimet välillä sekasin. Myös itselläni, jos ovat molemmat samaan aikaan paikalla. Jonnasta mä silti tykkään hirveesti ja sillä on mulle lapsuudesta tosi tärkee merkitys. Olis kiva, jos sen jotenkin sais tytön nimeen. Se vaan ei toiseksi nimeksi oikein sovi. Nimestä tulee jotenkin töksähtävä.
Körömöllin kanssa mulla tällähetkellä sama top3. Tosin se vaihtelee koko ajan ja uusia nimiä tulee ja menee. On tää niin vaikeeta :)
Toi Eva nimi tulee mun äidiltä. Eeva on hänen ensimmäinen etunimensä, mutta kutsumanimenään hän käyttää toista nimeään. Me miehen kanssa vaan jostain syystä tykätään hirveesti tosta Eva muodosta. Ei siis välitetä vaikka muiden mielestä se olis huonompi vaihtoehto ;) Ja toi lyhyempi muoto lyhentäis vähän nimeä, jos tulee kolme etunimeä, kun sukunimikin on aika pitkä.
Nimien yleisyydellä ei mun mielestä ole väliä. En aijo hylätä täydellistä nimeä vaan sen takia, että moni muukin siitä tykkää ja valita huonompaa vaihtoehtoa. Eri asia, jos omassa tuttavapiirissä paljon samannimisiä. Me ei edes Joona nimeä valitessa tiedetty, että on suosittu. En ollut ikinä törmännyt kyseiseen nimeen missään. Eikä se oo haitannut vaikka nyt muutaman kerran oon jossain Joona nimen kuullut. Eikä sitä koskaan tiedä mistä nimestä tulee tosi suosittu ja mistä ei. Siis, jos ihan tavallisen nimen haluaa antaa. Ja toi Sofia ei taida hirveen yleinen olla ensimmäisenä etunimenä. Enemmänkin on suosittu toinen nimi.
Etunimen lisäksi ongelma on siis toinen ja mahdollinen kolmas nimi. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan :)
pesukarhu
Tykkään nimestä ja ei mun mielestä oo yhtään vaikee lausua. Itseä kyllä välillä ärsyttää, kun varsinkin vanhemmilla ihmisillä vääntyy helposti Jenniksi, mistä nimestä en tykkää. Mutta paras vaihtoehto silti. :)