Monta kiloa tulee pakosti raskausaikana?
Kommentit (9)
Viikon päästä synnytyksestä oli jo turvotukset tiessään.
joka kerta n.15 kg.
10 kiloa jää aina laitokselle (paitsi lapsen otan kyllä mukaan :-)) ja loput kilot hikoilen pois viikon-pari synnytyksestä. Se on jotain nestettä, joka on kertynyt minuun, ja valuu sitten hikenä pois noin kolmena yönä. Se on inhottavaa, koska sänky on sitten litimärkä.
Mutta noin kuukausi synnytyksestä olen normaalimitoissa, paitsi vatsa on löysä..
En ole ylipainoinen, painoindeksi 21.
Ja kun laskee nuo mitä joku jo kirjoittikin istukka, vauva, verimäärän kasvu ym. (siitä on kyllä lista jossain olemassa, löytyisköhän googlella) niin kun vauva oli syntynyt mun paino oli 8kg kevyempi kuin ennen raskautta. Että ei välttämättä nouse yhtään, mutta varmaankin tarkoitit tuota listaa, että mitä niiden perusteella nousee jos paino ei muuten nouse.
painonlisäys normaalipainoiselle ihmiselle on 10-12 kg ja siitä voi jäädä puolet tai joskus enemmänkin laitokselle ja se VOI hävitä muutamassa viikossa synnytyksestä kokonaan.
Jokaisessa raskaudessa paino on noussut 8-10 kg. Söin aika normaalisti ja tein kävelylenkkejä. Kaikki ylimääräinen paino oli pois parissa kuukaudessa. Pari kaveriani, jotka ovat normaalisti langanlaihoja, saivat raskausaikana reilusti painoa (20kg tai enemmän), mutta vuoden kuluttua synnytyksestä olivat jo alkuperäisessä painossaan.
Keskimäärin taitaa tulle 12kg.
Itselläni on tullut enemmän, mutta se 12kg olisi selvästikin ollut minulle sopiva painonlisäys, sillä sen verran paino on tullut alas pari viikkoa synnytyksestä.
Lapset painoivat syntyessään 3620 - 4160 g (5 lasta). Kaikki kilot jäi aina laitokselle ja vuoden päästä synnytyksistä olin aina reilusti alipainoinen.
Riippuu äidistäkin: jos nääntynyt ennen lasta niin painoa kertyy vauvan ja lapsiveden + istukan verran.
Jos taas äidillä reippaasti elopainoa niin hyväruokavalio ja normaalimäärä liikuntaa saattaa jopa laihduttaa, vaikka lapsi kasvaa normaalipainoseksi.
Laihduttaa ei silti saa, vaan kyse on aina yksilöstä!!!
Itse olen lihonu 20 kiloa lapsista. Lopussa tuli turvotuksen myötä nestettä; sille ei voinu mitään.
Raskaus ei ole mikään pätemisen asia! Kätilö sanoi että vuoden imettämisen jälkeen jos on raskauskiloja niin ne on liikakiloja. Imetys muuten vie raskauskilot mennessään, ei synnytys.
jäikö jotain mainitsematta?