Ärsyttää kaikkitietävä sukulainen!
Onko teillä muilla sukulaisia tai tuttavia, jotka ovat tietävinään toisten asiat paremmin kuin ko. perhe itse? Minua tympii suunnattomasti miehen sisko, joka vetelee omia johtopäätöksiään milloin mistäkin ja kertoilee niitä eteenpäin yhteisille kavereillemme ja muille sukulaisille. Olemme kälyni mukaan mm. korviamme myöten veloissa, eron partaalla ja molemmat täysin loppuunpalaneita. Mikään näistä ei todella pidä paikkaansa. Joskus olen maininnut olevani väsynyt yövalvomisen jälkeen (kukapa ei olisi) tai että ärsyttää uhmiksen temppuilut, niin heti olen loppuunpalanut tms. Seuraavan kerran kun juttelemme taidan sanoa vaan, että "hienosti menee, ei tässä mitään".
Tämän ihmisen tuntuu olevan kamalan vaikea käsittää, että meillä on omanlaisemme perhe-elämä ja heillä omanlaisensa. Onhan meillä esim. asuntovelkaa, mutta ei mitään maksuvaikeuksia tulossa, vaikka toinen jäisi työttömäksi. Miehensä on sanonut, että heillä perhe-elämä muuttui helvetiksi kun toinen lapsi syntyi, joten saattaa olla vaikea käsittää, että meillä ei ole helvettiä, vaikka lapsia on kolme. Olen ajatellut, että ehkä käly yrittää peittää omia ongelmiaan meidän mustamaalaamisella, mutta miten tuollaisen ihmisen kanssa juttelee kun kaikki käännetään ympäri ja juorutaan eteenpäin?