Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2,5-vuotiaan hiusten leikkuu

Vierailija
29.04.2008 |

Miten teidän 2,5-vuotiaat suhtautuvat hiusten leikkuuseen?

Meillä poika ei anna leikata. Olisi kiva jos antaisi, sillä se moppitukka alkaa olla aika pahannäköinen jo. Kampaaja ei pysty leikkaamaan kun lapsi parkuu ja pistää hanttiin eikä kotonakaan oikein suju ja moppitukka on entistä pahemman näköinen.

Vinkkejä, neuvoja pliis!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkia, jätskiä tms. valmiiksi odottamaan näkösälle ja sitten hiuksia leikkaamaan...

Meillä ainakin on tehonnut muumikeksi pöydänkulmalla aika moneen " taisteluun" !

Vierailija
2/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitaise se hartioille, anna käteen peili josta toimitusta voi katsoa, ja lupaa, että saa itse imuroida karvat lattialta lopuksi. voit myös leikkiä samalla parranajoa, lainaat miehen partavaahtoa lapsen leualle, niin leikkaaminen ei ole pääasia, noin niinkuin ei-kirjaimellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi vessan lattialle istumaan ennen suihkua ja jotain TOSI mielenkiintoista tutkittavaa lapselle esim. topsi-puikko -rasia tai jotain muuta mitä ei yleensä saa hypistellä. leikkaus super nopea max 5 minsaa.

Vierailija
4/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienestä pitäen toiminut lahjonta, pieni tikkari, jätskipuikko tms. Hyvin sujuu, itse leikaten sekä parturissa. Nyt isompi lapsi on neljävuotias eikä lahjontaa enää joka kerralla tarvita.

Vierailija
5/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne laitetaan aina takaisin, vaikka 100 kertaa päivässä. Jos haluaa pitää pitkää tukkaa, se pidetään siistinä pinneillä. Jos poika haluaa näyttää pojalta, pitää antaa leikata hiukset.

Toisekseen pitäisin sylissä leikkuun aikana (väärin päin sylissä istuen), näin meillä leikattiin ihan pienenä.

Vierailija
6/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle yksivuotiaista. Siinä välissäkin usein minun mukanani kampaajalla. Ovat oppineet että on yhtä luonnollinen toimenpide kuin hampaidenpesu tms.

Vierailija
7/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika pelkäsi kauheasti, mutta rauhoittui isin sylissä. Eli isi piteli poikaa sylissä, ja minä ajelin koneella. Välillä isikin ajeli, kun sai paremmin jostain kohdin ajettua.

Vierailija
8/8 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kokeiltu parturissa käyntiä, mutta huusi kuin syötävä, eikä antanut leikata edes minun sylissä. Kutsuin parturin kotiin, ja sama juttu.

Nyt olen muutaman kerran leikannut itse, ja aika hyvin nyt osaankin. Minäkin keksin jotain mitä ei tavallisesti saa näprätä, viimeksi annoin säästöpossun ja joitain vanhoja pennejä, ja niitä sitten laittoi sinne pankkiin puolen tunnin verran, ja mulla oli aikaa näprätä niitä hiuksia.

Joskus olen lukenut samalla, siis kirjoja jotka muista ulkoa, ja poika kääntelee sivuja. Joskus olen vain jahdannut perässä ja leikannut aina kun poika pysähtyy leikkaamaan. Oli aika urakka mutta sainpa leikattua ilman huutoa. Nyt istuu ihan nätisti, ja antaa leikata. Ei vain tykkää etutukan leikkaamisesta kun tippuu hiuksia silmille. Joten pitää leikata tukka märkänä tietty ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän