Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis millainen äiti laittaa lapsellensa pyöräillessä kypärän, mutta itselleen ei?

Vierailija
29.04.2008 |

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmiten tulee käytettyä kypärää, mutta on tilanteita jolloin kypärän käyttäminen on liian hankalaa. Esim. jos hiuksissa on erikoisempi kampaus ja isoja hiuslenkkejä, pinnejä ym niin kypärä ei mahdu päähän.

En puolustele kypärän käytön laiminlyöntiä, mutta on siinä aikuisen ja lapsen pyöräilyssä hivenen eroa ... meidän 5-vuotias on mennyt monet kerran nurin pyörällään, itse en aikuisena kertaakaan.

Vierailija
22/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka lapsestanne huolehtii, jos teille käy huonosti? ettekö yhtään ymmärrä esimerkin merkitystä?

Minun ystäväni ei suostu käyttämään kypärää, koska se sotkee kampauksen. Ts. pinnallisuus tärkeämpää kuin oma terveys ja turvallisuus. Siinäpä sitä roolimallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hyvä kysymys, tosin suuremmalla todennäköisyydellä juuri pyöräilemään oppinut lapsi kaatuu ja lyö päänsä kuin lapsena takana hissukseen polkeva äiti.

Vierailija
24/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vuodesta toiseen poliisit yms. tiedottavat, kuinka moni pyöräilijä jäisi henkiin tai loukkaantuisi lievemmin, jos käyttäisi kypärää, on silti olemassa näitä äärettömän typeriä äitejä ja isejä, jotka ajattelevat, että ei heille satu mitään, kun osaavat niin hyvin ajaa tai ajavat niin hitaasti. Ilmeisesti olette auton kyydissäkin ilman turvavöitä, koska teillä ei ole tarkoitus ajaa kolaria?! Mä en ihan oikeasti käsitä tota asiaa... Miten oma ulkonäkö tai mukavuudenhalu tms. voi mennä oman turvallisuuden edelle? Eikä niitä lapsiakaan kannata ajatella... Voi jeesus, mitä typeryksiä! Tämä aihe saa aina mut raivon partaalle, mutta omahan on elämänne. Mutta lapsianne kohtaan ei ole reilua, että olette niin väliinpitämättömiä omaa henkeä ja terveyttänne kohtaan.

Vierailija
25/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takapyörä lähti hallitsemattomaan luisuun, kun jarrutin hieman liian reippaasti. Pää ei onneksi kolissut, vaan jalka. Mutta kypärä oli päässä kyllä silloin ja aina.

MIKSI OTTAA TIETOINEN RISKI??? Tätä en tajua! Ja älkää lässyttäkö että elämä on yhtä riskiä - totta kai se on, mutta järkevä ihminen pyrkii minimoimaan etenkin vakavat riskit kuten pään iskeytymisen asfalttiin pyöräillessä.

Ette kai te vain ole niitä samoja, jotka kuljettavat lastaan autossa ilman turvaistuimia?!?!

Vierailija
26/48 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla muutenkin kasvatusperiaatteena.: " Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin sanon." Itse käytän aina pyörailykypärää pyöräillessäni, on muuten mahdotonta perustella sen käytön tarkoitusta lapselle. Ja todellakin, minulla on jotain suojeltavaa sen kypärän alla.

Vierailija
27/48 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen huono äiti kun en käytä pyöräilykypärää..

Vierailija
28/48 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypärästä ei ollut paljon apua. Leuka- ja polvisuojuksista olisi ollut paljon enemmän hyötyä, kuten muulloinkin, kun olen pyörällä kaatunut. Enkä tiedä ketään muutakaan, joka olisi kaatuessaan tullut uimahyppytyyliin suorin vartaloin päälaki edellä suoraan asvalttiin...

Vierailija
29/48 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todennäköisesti myös erään n. 5-vuotiaan pojan äiti. Poika pyöräili ajotiellä ja kysyin oletko unohtanut laittaa kypärän, niin poika vastasi ettei ole sellaista ja vaikka olisi en käytä.

Naapuristossa on tyttö joka sai vain lievän kallovamman, enkä ole koskaan joutunut perustelemaan edes teini-ikäiselle, miksi kypärää käytetään. Silloin kun otin lapsen ekan kerran takaistuimelle, ostin myös itselleni kypärän.

Vierailija
30/48 |
30.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin kirjoittaa lapulle, että ottaa ihan asiakseen ostaa se kypärä. Huonon esimerkin näyttäminen lapselle on toki suuri syy, miksi vanhempienkin pitäisi käyttää kypärää, mutta mielestäni vielä tärkeämpää on hengissä pysyminen. Esim. lapsi ja äiti ovat pyöräilemässä (pahimmassa tapauksessa niin, että lapsi istuu turvaistuimessa), äiti kaatuu ja kuolee. Kypärällä olisi selvinnyt. Miettikääs sitä.

Menenkin heti perjantaina kauppaan!

Vierailija
31/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi yleensä just nää tällaset ikäloput äidit, kun " ei meidänkään nuoruudessa sellasia hirvityksiä tarvinnut päähänsä laittaa ja hengissä tässä ollaan edelleen" ... Samalla typerällä logiikalla moni ikäloppuäiti perustelee myös turvavyöpakosta luistamista :-/ No, onneksi sentään osa heistä tajuaa pakottaa edes omat lapsensa fiksummiksi. Tosin taitaa kasvatus mennä metsään, jos logiikka ontuu yhtä pahasti kuin esim. tupakoinnissa, tupakoivien vanhempien lapsethan tupakoivat huomattavasti yleisemmin kuin tupakoimattomien. Enkä ihmettele pätkääkään!

Vierailija
32/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli pakko käyttää kypärää, silti sitä en enää osaa käyttää. Pitäisi kyllä ostaa itsellekkin. Äitini vm. 62 taas käyttää aina kypärää. vaikka ei lapsena/nuorena sitä olekkaan tottunut pitämään.

Vierailija
33/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lisäksi yleensä just nää tällaset ikäloput äidit, kun " ei meidänkään nuoruudessa sellasia hirvityksiä tarvinnut päähänsä laittaa ja hengissä tässä ollaan edelleen" ... Samalla typerällä logiikalla moni ikäloppuäiti perustelee myös turvavyöpakosta luistamista :-/ No, onneksi sentään osa heistä tajuaa pakottaa edes omat lapsensa fiksummiksi. Tosin taitaa kasvatus mennä metsään, jos logiikka ontuu yhtä pahasti kuin esim. tupakoinnissa, tupakoivien vanhempien lapsethan tupakoivat huomattavasti yleisemmin kuin tupakoimattomien. Enkä ihmettele pätkääkään!

Vierailija
34/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm 71

Vierailija
35/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ole ikinä tottunut kypärään, synt -61.

Vierailija
36/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tavallinen minäkin, vuosimallia 67.

Vierailija
37/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki äidit käytä kurahousujakaan vaikka lapsilla on sellaiset.

Vierailija
38/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eivät kaikki äidit käytä kurahousujakaan vaikka lapsilla on sellaiset.

Vierailija
39/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenikin tuottaa suuria hankaluuksia muistaa se AINA, olen äiti vm 71

Vierailija
40/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos kaadutte ja lyötte päänne - myönnättekö sitten lapselle, että olisi pitänyt olla se kypärä?