Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis millainen äiti laittaa lapsellensa pyöräillessä kypärän, mutta itselleen ei?

Vierailija
29.04.2008 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja lisäksi yleensä just nää tällaset ikäloput äidit, kun " ei meidänkään nuoruudessa sellasia hirvityksiä tarvinnut päähänsä laittaa ja hengissä tässä ollaan edelleen" ... Samalla typerällä logiikalla moni ikäloppuäiti perustelee myös turvavyöpakosta luistamista :-/ No, onneksi sentään osa heistä tajuaa pakottaa edes omat lapsensa fiksummiksi. Tosin taitaa kasvatus mennä metsään, jos logiikka ontuu yhtä pahasti kuin esim. tupakoinnissa, tupakoivien vanhempien lapsethan tupakoivat huomattavasti yleisemmin kuin tupakoimattomien. Enkä ihmettele pätkääkään!

Siis älä nyt vaan tukehdu omaan täydellisyyteesi. Voipi jäädä muuten elämä elämättä.

Vierailija
2/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsellansa sellaista käyttää. Siinä oot sitten aivot asvaltilla tai loppuelämä aivovammaisena jos jotain sattuu. Ja lapsesihan ei siitä sitten kärsi... Kypärä on halpa henkivakuutus ja mä ainakin arvostan omaa elämääni sen verran et vedän sen potan päähäni. Ja myös mun mies " pakottaa" sitä käyttämään ja käyttää myös itse. Joo mut jokaisen oma asiahan se on...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella halpa henkivakuutus eikä siitä ole vaivaa nimeksikään. Tukka menee pyöräillessä solmuun, olipa kypärä päässä tai ei.

Vierailija
4/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti vm -71

lapset on jo kouluikäisiä ja aina käyttävät kypärää, itse en ole vielä opetellut

Vierailija
5/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin turvavöidenkin käyttöön, vaikka pyöräilykypärän käyttämättömyydestä ei rangaistakaan. Hopihoipi kypärät päähän mammat. Se näyttää kaiken lisäksi tosi typerältä kun vanhemmat eivät käytä kypärää pyöräillessään lastensa kanssa. Typerämmältä näyttää tosin perhe, jossa äidillä ja lapsilla on kypärä, mutta isällä on niin kova kallo, ettei tarvitse. Ja on ihan turha kommentoida, että eihän luistellessakaan aikuisilla ole kypärää, vaikka lapsilla olisi. Ei niin, koska jäällä tulee vähemmän tuhoa kuin tieliikenteessä.

Vierailija
6/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

te pidätte perheemme leivänsyrjässä kiinni. Toinen perheestämme saa elantonsa laitoksesta, jossa uudelleen koulutetaan mm onnettomuuksissakypärättä ajaneita.

Lapselle olisi tärkeää säilyä itse vahigoittumatta, mutta omistaa myös terveet vanhemmat, jos se vain on mahdollista :)

Terv. aina kypärä päässä pyöräilijä

Vierailija
7/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maissa joissa pyöräily on erittäin suosittua ja joissa aniharva käyttää kypärää, tapahtuu paljon vähemmän pyöräilijöiden onnettomuuksia kuin vaikkapa Suomessa. Kyse on ajotaidottomuudesta, ei siitä että kypärä pelastaisi. Australiassa Victorian osavaltiossa tuli pyöräilykypäräpakko, minkä seurauksena pyöräilijöiden määrä VÄHENI mutta onnettomuudet eivät vähentyneet yhtään. Samassa tutkimuksessa havaittiin myös että pyöräilykypärää käyttävät ajavat paljon vaarallisemmin kuin ilman kypärää ajavat.

Vierailija:

Ihan niin kuin turvavöidenkin käyttöön, vaikka pyöräilykypärän käyttämättömyydestä ei rangaistakaan. Hopihoipi kypärät päähän mammat. Se näyttää kaiken lisäksi tosi typerältä kun vanhemmat eivät käytä kypärää pyöräillessään lastensa kanssa. Typerämmältä näyttää tosin perhe, jossa äidillä ja lapsilla on kypärä, mutta isällä on niin kova kallo, ettei tarvitse. Ja on ihan turha kommentoida, että eihän luistellessakaan aikuisilla ole kypärää, vaikka lapsilla olisi. Ei niin, koska jäällä tulee vähemmän tuhoa kuin tieliikenteessä.

Vierailija
8/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkuneista suurimmalla osalla on alkoholia veressä. Puhtaasti uimareissulla ei hukkumiskuolemista taida olla kuin pienen pieni osa?

Vierailija
9/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastusliivit pitäisivät ihmisen selällään pinnalla. Moni hukkuu myös saatuaan uimassa olleessan sairaskohtauksen tai suonenvedon. Monelle iskee siinä tilanteessa paniikki ja hukkuu vaikka olisikin vedessä jossa jalatkin ylttyvät pohjaan.

Vierailija
10/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattaisi olla vähemmän.

Vierailija
11/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoppohan pelastuu aina...

Vierailija
12/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kannata käyttää pyöräilykypärää, koska uimaritkaan eivät käytä pelastusliivejä" :DDD

Vierailija
13/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajan niin hitaasti, etten siksi tarvitse kypärää.

Ja minä siis todellakin ajan hitaasti. Jos ylipäätään koskaan ajan.

Vierailija
14/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainenhan tietysti itsestään vastaa, mutta tämä logiikka että lapselle kypärä ja itselle ei on mielestäni käsittämätöntä. Oman äidin menettäminen tai vammautuminen on suunnilleen pahinta mitä lapselle voi sattua, vähintään yhtä paha juttu kuin oma loukkaantuminen.

Vierailija
15/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lakkaavat jossain vaiheessa käyttämästä kypärää. Teini-ikäistä on turha pakottaa kypärän käyttöön, jos itse antaa sen esimerkin, että se on täysin turha kapistus.

Miettikääs tätä nyt älkääkä sitten, kun 15-vuotiaanne makaa sairaalassa kallomurtuman takia.

Vierailija
16/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hänen kypäränsä jäi liian pieneksi.

Ehkäpä kohta saan hankittua itselle tai lapselle uuden.

Vierailija
17/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaatuvan pyörällä pää edellä asfalttiin, sen miten se kouristeli ja sätki, suusta alkoi valua vaahtoa ja se päästeli semmoisia ulahduksia.

enpä olisi halunnut olla hänen tilallaan. enkä haluaisi lapseni näkevän minua siinä.

Vierailija
18/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus: Filosofian maisteri

Ammatti: Lukion lehtori

Perhe: mies ja kaksi lasta

Asumismuoto: omistusasunto Espoossa

Alkoholin käyttö: Noin 5 annosta / vkossa

Tupakointi: En tupakoi

MItä muuta haluat tietää?

Vierailija
19/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mun mielestä nyt pitää antaa vähän maalaisjärjellekkin tilaa ja ottaa tilanteet tilanteina. Esim on ihan eri tilanne ja erilaiset riskit, jos vertaa esimerkiksi isossa kaupungissa, autojen seassa asfalttitiellä pyöräilevää äitiä ja maaseudulla, soratiellä - jossa menee n. kaksi autoa/päivä pyöräilevää äitiä. Ensimmäisessä tilanteessa käyttäisin luultavastikkin kypärää, mutta kun mun pyöräilyt on jälkimmäisen tapauksen kaltaisia, niin en näe riskin olevan niin ison, että kypärään turvautuisin. Ja vauhtikin on lasten kanssa tosiaan se kävelyvauhti.

Vierailija
20/48 |
29.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos todella haluttaisiin estää näitä kuolemia niin kävelijöillä pitäisi olla kypäräpakko. Se säästäisi vuosittain tuhansia vakavia loukkaantumisia ja kymmeniä kuolemia.