Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 vuoden parisuhde..

Vierailija
05.12.2008 |

ja en ole saanut mieheltäni vuosien aikana huomiota liittyen ulkonäkööni, tai yleensäkään mihinkään...

Ehkä hän ajattelee, mutta ei vaan osaa sanoa ääneen... Me olemme puhuneet tästä..ja olen yrittänyt olla välittämättä ongelmastani..

Tämä alkaa olla minulle ongelma, koska en tunne itseäni kauniiksi, en hyväksi äidiksi, toisinsanoen tämä syö itseluottamustani monelta saralta.. Miten ihmeessä voin saada itseluottamukseni takaisin??

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aviovaimoaan? -ap-

kun menen peilin eteen, katselen itseäni ja totean,että olenpa kivan näköinen!

osoittanut teoillaan että haluaa olla sinun kanssasi, en minä mitään ylistystä kauneudestani kaipaa. Jos mun mies joskus mulle jotain sellaista sanoisi, veisin hänet lääkäriin...

Vierailija
22/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eihän vaimon mikään missi tarvitse olla, jotta ansaitsisi kehut. Sitähän voi sanoa "näytätpä tänään hyvältä", kun toinen näyttää paremmalta kuin yleensä. Ei siis tarvitse verrata mihinkään megakaunottareen vaan ihan vaikka samaan tyyppin krapula-aamuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se puhumattomuus vaivaa minua. Nykyään (viime vuodet) rakkauden tunnustus menee niin, että minä sanon rakastavani häntä, ja hän sanoo minua. Ei toisinpäin.

Sanot, että hän ei puhu juuri mistään, onko hän "tekojen mies"? Siis käyttäytyykö arvostavasti, kunnioittavasti ja kauniisti sinua kohtaan? Tai lähestyykö fyysisesti, tekee aloitteita seksiin?

Mun mies sanoo todella harvoin mitään ulkonäöstäni, mutta hänen ajatuksensa kyllä ilmenevät hänen katseistaan ja siitä, kuinka haluaa olla lähelläni. Joskus nuorempana olisin kaivannut enemmän niitä kehuja, enää en. Muistaa sanoa rakastavansa, ja se riittää.

Vierailija
24/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kehuu usein ulkonäköäni, vaikka siihen ei kyllä mitään syytä olekaan. Olen ihan tavallinen nainen, mutta silti mieheni vaan jaksaa ylistää...milloin mitäkin...silmiäni, hiuksiani, takapuoltani, tuoksuani, sääriäni. Ei taida olla ihan viisas koko mies... Mutta joo, myönnettävä on, kyllä se mukavalta tuntuu!

Vierailija
25/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en usko sen olevan turhamaisuutta, toisen huomioiminen kuuluu suhteeseen.

Onko miehesi ihan luonnostaan noin ihana, vai oletko kouluttanut hänet?:)

-ap-

Vierailija
26/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään mitään ylistyksiä kaipaa, vaan ihan vaatimaton kohteliaisuus riittää. -ap-

[]Kun eihän vaimon mikään missi tarvitse olla, jotta ansaitsisi kehut. Sitähän voi sanoa "näytätpä tänään hyvältä", kun toinen näyttää paremmalta kuin yleensä. Ei siis tarvitse verrata mihinkään megakaunottareen vaan ihan vaikka samaan tyyppin krapula-aamuna.

[/quote]

Vierailija
27/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän sellainen "ei kukko käskien laula" -tyyppinen eli eipä tuo pahemmin tilannetta muuttanut... Tosin taitaa olla sitä mieltä, että mä tiedän olevani ihan mukavan näköinen ja katsoo, ettei siksi tarvitse muka kehua.

Ja jos joskus kysyn, miksei koskaan kehu mua, niin kovasti väittää, että kehuuhan hän. Hohhoijaa.

28

Vierailija
28/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vähän sellainen "ei kukko käskien laula" -tyyppinen eli eipä tuo pahemmin tilannetta muuttanut... Tosin taitaa olla sitä mieltä, että mä tiedän olevani ihan mukavan näköinen ja katsoo, ettei siksi tarvitse muka kehua.

Ja jos joskus kysyn, miksei koskaan kehu mua, niin kovasti väittää, että kehuuhan hän. Hohhoijaa.

28

Vierailija
29/29 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan "ajan kanssa"; lapset hoidossa ja hyvässä hengessä jne. Jonkun kirjan lukeminen voisi tosiaan auttaa, ehkä mieskin voisi lukea jos löydät jonkun hyvän parisuhdetta ja teitä koskevaa problematiikkaa käsittelevän.

Oma mieheni kyllä toisinaan "kehuu" minua, laittamaani ruokaa, äitiyttäni tai meikkiäni, ulkonäköäni tms. muttei turhan usein. Olemme 11 vuoden aikana keskustelleet kerran jos toisenkin suhteestamme jne. ja esimerkiksi lapsuuden kasvatus vaikuttaa kovasti vielä aikuisenakin. Jos lapsuuden kodissa ei ole "turhista" kehuttu, ei positiivisen palautteen antamisen mallia ole valmiina ja aikuisena sellaiseen on vaikeampi oppia. Itseäni on taas lapsena kehuttu ja kannustettu sanallisesti ja mainitsenkin miestäni useammin miten hyvä isä hän on, miten haluttava, kivan näköinen, kuinka hyvää ruokaa hän tekee...

Opettele arvostamaan itseäsi, keskustele miehesi kanssa, järkätkää parisuhde viikonloppu, ihan "itse järkätty" tai esim. Kataja Ry:n.

Mä uskon, että parisuhteessa kummankin on oikeus olla onnellinen ja tuntea olevansa haluttu ja arvostettu. Jos tuntuu, ettei ole, niin tarttee tehdä jotakin. Tulos voi muuten olla (turha) ero joskus myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi