10 vuoden parisuhde..
ja en ole saanut mieheltäni vuosien aikana huomiota liittyen ulkonäkööni, tai yleensäkään mihinkään...
Ehkä hän ajattelee, mutta ei vaan osaa sanoa ääneen... Me olemme puhuneet tästä..ja olen yrittänyt olla välittämättä ongelmastani..
Tämä alkaa olla minulle ongelma, koska en tunne itseäni kauniiksi, en hyväksi äidiksi, toisinsanoen tämä syö itseluottamustani monelta saralta.. Miten ihmeessä voin saada itseluottamukseni takaisin??
Kommentit (29)
Hyväksyn itseni rumana - tee sinäkin niin, jos olet ruma.
hän ei välttämättä sano sitä sanasta sanaan niin kuin haluaisit kuulla vaan jollakin toisella tavalla. Se että jos mies sanoo että olet hyvä äiti niin voi miehen mielestä tarkoittaa että olet kaunis :) miehet vaan on sellaisia :D
5 vuoden aikana kertaakaan..Ei ole kiittänyt minua mistään.. Ei siis mitään sanallista positiivista huomiota anna, harvemmin negatiivistakaan.. Tunnen olevani..en edes tiedä mikä.. :( -ap-
hän ei välttämättä sano sitä sanasta sanaan niin kuin haluaisit kuulla vaan jollakin toisella tavalla. Se että jos mies sanoo että olet hyvä äiti niin voi miehen mielestä tarkoittaa että olet kaunis :) miehet vaan on sellaisia :D
ja sitä paitsi ei ole rumia ihmisiä..mutta se itsetunto ja oman itsensä arvostaminen on kaiken perusta. Jos et itse pidä itseäsi minään, miten kukaan mukaan...
parhaan palautteen saan muilta ikätovereilta- naisilta siis
suomalainen mies on suomalainen mies
Hyvä olo lähtee sinusta itsestä ei toisista ihmisitä. :)
Kun itsellä on hyvä olla omassa kropassa ja pitää siitä, mitä peilistä näkee..muutkin sen huomaa.
Miten sen voi saada takaisin? Kun mä haluisin tuntea itseni naiseksi. -ap-
ja sitä paitsi ei ole rumia ihmisiä..mutta se itsetunto ja oman itsensä arvostaminen on kaiken perusta. Jos et itse pidä itseäsi minään, miten kukaan mukaan...
kärsii jo suhdekin kun pidetään toista itsestäänselvyytenä...
mulla kävi vähän samanlailla, mutta ei oman miehen kanssa vaan kavereiden. Mulla on aina ollut miespuolisia kavereita paljon ja ne on kohdelleet mua yhtenä miehistä, nyt olen tutustunut uusiin ihmisiin ja olen tavannut miehiä jotka kohtelee mua naisena ja se on oikeesti erilaista!
Oon ihan ihmeissäni että niin kohteliaita ihmisiä on olemassa.
En vaan oikein osaa autaa jos miehelle ei mene puhe läpi niin mitä sitten voisi yrittää?
Etkö saa mitään positiivista palautetta vaikka pyytädät? Kehutko myös miestäsi?
kokeile lukea kirjaa: Saat sen mistä luovut -tommy hellsten.
jos kirja puhuttelee sinua, luet sen kyllä loppuun..
mä en uskoisi siihen mitä hän sanoo, koska olen asiasta maininnut...olipa sekavasti kirjoitettu..
Kehun miestäni, ja olen ollut kehumatta (jos huomaisi paremmin).. -ap-
näin se menee...mitä vähemmän odotat sen enemmän saat :)
kun menen peilin eteen, katselen itseäni ja totean,että olenpa kivan näköinen!
aviovaimoaan? -ap-
kun menen peilin eteen, katselen itseäni ja totean,että olenpa kivan näköinen!
Oletko seurustelun alkuaikoina osoittanut, että pidät siitä, että kehuu sinua kauniiksi? Jos et, niin eihän se ole ihme, jos nyt ei huomioi. Mutta jos vastikään lopettanut kehumisen, niin sitten itse olisin huolissani...
en välittänyt, arvostukseni oli kohdallaan. Mutta olen 10 vuoden aikana sanonut hänelle, että; haluaisin jne... olen myös sanonut suoraan, että miksi en saa sinulta sitä kaivattua lausetta, mutta muilta miehiltä saan?.. Joo..
Mieheni nyt ei muutenkaan puhu juuri mistään, mutta onko tämä nyt vain siedettävä? Mä en halua kalliita lahjoja, mä haluan vain tuntea itseni naiseksi.
Tiedän, että tämä kuulostaa jonkun mielestä lapselliselta..
Oletko seurustelun alkuaikoina osoittanut, että pidät siitä, että kehuu sinua kauniiksi? Jos et, niin eihän se ole ihme, jos nyt ei huomioi. Mutta jos vastikään lopettanut kehumisen, niin sitten itse olisin huolissani...
Minusta miehen tulee huomioida vaimoaan ja välillä kehuaksin (vaikka jostain ihan pienestä asiasta; hiukset kivasti, uudet vaatteet ym.). Itse olen varmaan sitten turhamainen, mutta mieheni kehuu ulkonäköäni (aivan tavallisen nätti olen siis, en mikään missi) säännöllisesti ja aina siitä jaksaa ilahtua.
Sanot, että hän ei puhu juuri mistään, onko hän "tekojen mies"? Siis käyttäytyykö arvostavasti, kunnioittavasti ja kauniisti sinua kohtaan? Tai lähestyykö fyysisesti, tekee aloitteita seksiin?
Mun mies sanoo todella harvoin mitään ulkonäöstäni, mutta hänen ajatuksensa kyllä ilmenevät hänen katseistaan ja siitä, kuinka haluaa olla lähelläni. Joskus nuorempana olisin kaivannut enemmän niitä kehuja, enää en. Muistaa sanoa rakastavansa, ja se riittää.
Hyvä olo lähtee sinusta itsestä ei toisista ihmisitä. :)
Kun itsellä on hyvä olla omassa kropassa ja pitää siitä, mitä peilistä näkee..muutkin sen huomaa.