Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko käyttää toisen matkakorttia

Vierailija
06.12.2014 |

Voinko käyttää mieheni matkakorttia helsingissä ostaessani arvolla lipun?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti on henkilökohtainen, myös haltijakohtaisia on tarjolla. Tarkastaja näkee kortin omistajan iän ja sukupuolen tarkastuslaitteella. Voi epäillä korttia varastetuksi.

Vierailija
2/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Matkakortti on aina henkilökohtainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.

Vierailija
4/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hsl sivuilla lukee vain että henkilökohtainen kausilippu, haltijakohtainen kausilippu ja arvoliput. Arvollahan voi kuitenkin maksaa kaverin matkan mutta kortin haltijan tulee olla mukana?

Vierailija
5/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi korttia et tosiaan voi käyttää. Perheelle voi hankkia yhteiskäyttöön haltijakohtaisen lipun:

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/matkakortti.

Vierailija
6/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos muuten näistä tiedoista, en ole ap mutta hiton tyhmä ja asunut Helsingissä jo toistakymmentä vuotta..

Vierailija
7/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.
[/quote]

Paitsi, että ongelmia tulee. Minulla oli oikeasti vahingossa miehen matkakortti ja maksoin sillä. Tatkastaja otti kortin, miehen piti käydä hakemassa se. Ja minä sain sen helkkarin ison maksun. Kyllä kirpaisi, varsinkin kun kyse oli ihan puhtaasta vahingosta.

Vierailija
8/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi. Siskoni otti joskus aikoinaan kiireessä pöydältä äitimme matkakortin. Sai tarkastajalta sakot, vaikka lipun hinta olisi ollut omalla matkakortilla täysin sama. Vasta vuosia myöhemmin sai tietää, että tuossa tilanteessa sakot olisi voinut saada peruttua jälkikäteen, jos olisi saanut HSL:n vakuutetuksi siitä, että kyseessä oli ihan viaton vahinko.

Vierailija
9/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.
[/quote]

Paitsi, että ongelmia tulee. Minulla oli oikeasti vahingossa miehen matkakortti ja maksoin sillä. Tatkastaja otti kortin, miehen piti käydä hakemassa se. Ja minä sain sen helkkarin ison maksun. Kyllä kirpaisi, varsinkin kun kyse oli ihan puhtaasta vahingosta.
[/quote]
Täysin älytöntä! Hsl on saanut täyden maksun, mitä siinä on valittamista?
Meillä ainakin kortit "yhteiskäytössä" perheessä.

Vierailija
10/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeissa puutosta, esim. Eläkkeellä voi olla eri hinnat.

Vierailija
11/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan. [/quote] Paitsi, että ongelmia tulee. Minulla oli oikeasti vahingossa miehen matkakortti ja maksoin sillä. Tatkastaja otti kortin, miehen piti käydä hakemassa se. Ja minä sain sen helkkarin ison maksun. Kyllä kirpaisi, varsinkin kun kyse oli ihan puhtaasta vahingosta.

[/quote]

Kai teit valituksen HSL:lle? Mitä siihen vastattiin? Sitten ymmärrän, jos miehesi kortissa oli esim. opiskelija-alennus. Toisen alennusmatkakortilla ei tietenkään saa matkustaa.

Vierailija
12/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Niinpä!! Eikä ainakaan silloin auttanut vaikka menimme yhdessä selvittämään asiaa. Toivottavasti nykyään on niin, että maksun saa peruttua. Mutta silti, kortti otetaan pois ja kortin haltijan pitää se käydä hakemassa.

Vierailija
13/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltijakohtainen matkakortti maksaa R-kioskilla 5 euroa ja sitä saa käyttää kuka tahansa. Ikävyyksien välttämämiseksi kannattaa käydä ostamassa sellainen, jos omaa matkakorttia ei ole ja matkustaa pk-seudulla joukkoliikennevälineille. Tosin minusta on ihme nipotusta tarkastajilta, jos toisen matkakortilla maksettu matka ei käy, jos kerran kysymyksessä on samanhintainen matka.

Vierailija
14/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Älä sit täällä itke jos sakot napsahtaa, 80 euroa, et voi tiedonpuutteesta syyttää.

Vierailija
15/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi matkustaa toisen henkilökohtaisella matkakortilla vaikka ostaisitkin arvolipun. Tarkastaja vie kortin ja lätkäisee sulle 80€ pikavoiton.

Vierailija
16/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa varastettiin hsl:n lippu, josta ilmoitin hsl:lle. Jos joku käyttäisi sitä, niin tulisi sakot sekä hsl:ltä että poliisilta!

Vierailija
17/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan. [/quote] Paitsi, että ongelmia tulee. Minulla oli oikeasti vahingossa miehen matkakortti ja maksoin sillä. Tatkastaja otti kortin, miehen piti käydä hakemassa se. Ja minä sain sen helkkarin ison maksun. Kyllä kirpaisi, varsinkin kun kyse oli ihan puhtaasta vahingosta.

[/quote]

Kai teit valituksen HSL:lle? Mitä siihen vastattiin? Sitten ymmärrän, jos miehesi kortissa oli esim. opiskelija-alennus. Toisen alennusmatkakortilla ei tietenkään saa matkustaa.

[/quote]

Sain vastaukseksi netistäkin löytyvät ohjeet kortin käytöstä. Vieläkin alkaa sapettaa kun muistelen tilannetta! Nykyään meillä on matkakorteissa eriväriset kotelot...

Vierailija
18/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:43"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:28"]Periaatteessa kortti on henkilökohtainen. Mutta koska arvolippu on ihan samanhintainen riippumatta siitä, onko kysymyksessä henkilökohtainen vai haltijakohtainen matkakortti, tulee tuosta tuskin ongelmaa. Lisäksi sillä henkilökohtaisella matkakortilla itse matkustaessaan saa ostaa arvolipun useammallakin seuralaiselle ihan samaan hintaan.
[/quote]

[/quote]
[/quote]
Älä sit täällä itke jos sakot napsahtaa, 80 euroa, et voi tiedonpuutteesta syyttää.
[/quote]
Ei ole aikomustakaan. Sen erän käyn tietenkin Hsl:n kanssa. Mutta onhan tällainen sääntö syvältä! Ei järjenhäivää!

Vierailija
19/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko sä käyttää miehesi ajokorttia, kun oma jäi kotiin...et.

Vierailija
20/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisella kortilla ei voi maksaa kenenkään muun matkaa, vaikka siinä olisikin arvoa. Haltijakohtaisella voi taas maksaa kenen tahansa matkan, tuollaiseen korttiin vaan aika maksaa enemmän kuin henkilökohtaiseen arvokäytössä sillä ei ole väliä.