Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko käyttää toisen matkakorttia

Vierailija
06.12.2014 |

Voinko käyttää mieheni matkakorttia helsingissä ostaessani arvolla lipun?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:53"]Henkilökohtaisella kortilla ei voi maksaa kenenkään muun matkaa, vaikka siinä olisikin arvoa. Haltijakohtaisella voi taas maksaa kenen tahansa matkan, tuollaiseen korttiin vaan aika maksaa enemmän kuin henkilökohtaiseen arvokäytössä sillä ei ole väliä.
[/quote]

Vierailija
22/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntöihin on syynsä, meillä esimerkiksi työnantaja kustantaa vuodessa 300 euron arvosta työmatkaseteleitä, joilla voi ladata arvoa omalle henkilökohtaiselle matkakortille. Olisihan se outoa, jos työsuhde-etua voisi joku muukin ihan huoletta käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:53"]Henkilökohtaisella kortilla ei voi maksaa kenenkään muun matkaa, vaikka siinä olisikin arvoa. Haltijakohtaisella voi taas maksaa kenen tahansa matkan, tuollaiseen korttiin vaan aika maksaa enemmän kuin henkilökohtaiseen arvokäytössä sillä ei ole väliä.
[/quote]
Ei pidä paikkaansa. Minulla on henkilökohtainen matkakortti ja olen maksanut kaverinkin matkat sillä. Matkalippujen tarkastuskin tehty, ei ongelmia.

Vierailija
24/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:57"]Sääntöihin on syynsä, meillä esimerkiksi työnantaja kustantaa vuodessa 300 euron arvosta työmatkaseteleitä, joilla voi ladata arvoa omalle henkilökohtaiselle matkakortille. Olisihan se outoa, jos työsuhde-etua voisi joku muukin ihan huoletta käyttää.
[/quote]
Eikö samassa osoitteessa asuvat saa ajaa työsuhde autoa? Ainakin minulla sellainen käsitys?

Vierailija
25/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet (alta 10 km) matkat kannattaa kävellä. 

Vierailija
26/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 10:53"]Henkilökohtaisella kortilla ei voi maksaa kenenkään muun matkaa, vaikka siinä olisikin arvoa. Haltijakohtaisella voi taas maksaa kenen tahansa matkan, tuollaiseen korttiin vaan aika maksaa enemmän kuin henkilökohtaiseen arvokäytössä sillä ei ole väliä. [/quote] Ei pidä paikkaansa. Minulla on henkilökohtainen matkakortti ja olen maksanut kaverinkin matkat sillä. Matkalippujen tarkastuskin tehty, ei ongelmia.

[/quote]

Joo, mutta matkustit itse mukana? Silloin saa kyllä maksaa arvolla myös mukana olevien kavereiden matkoja. Mutta kaverisi ei voi matkustaa yksin ja maksaa matkaansa sinun henkilökohtaisen matkakorttisi arvolla.

Vierailija
27/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kysynyt asiaa HSL:ltä. Toisen henkilökohtaisella kortilla voi ostaa arvolipun, mikäli kortin haltija on mukana. Muuten ei.

Vierailija
28/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:01"]

Lyhyet (alta 10 km) matkat kannattaa kävellä. 

[/quote] 

paitsi jos liikut rullatuolilla, sen verran hankalaa pitkiä matkoja on liikkua joten silloin bussit ja ratikat on hyvä ratkaisu 

Vierailija
29/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus miettinyt sitä, että saako ratikalla viedä paareilla sairasta sairaalaan? Silloin kun kiire on eikä ambulanssia saatavissa. 

Vierailija
30/33 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
31/33 |
25.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisko tälläinen ylläri olla mahdollinen 70v matkakortin päivityksen yhteydessä että esim vaimo ja mies vois käyttää samaa korttia ollessaan ns aaluokan matkalla.

Vierailija
32/33 |
15.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haltijakohtaiseen korttiin ei edes voi ladata aikaa/kautta.

Vierailija
33/33 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Haltijakohtainen matkakortti maksaa R-kioskilla 5 euroa ja sitä saa käyttää kuka tahansa. Ikävyyksien välttämämiseksi kannattaa käydä ostamassa sellainen, jos omaa matkakorttia ei ole ja matkustaa pk-seudulla joukkoliikennevälineille. Tosin minusta on ihme nipotusta tarkastajilta, jos toisen matkakortilla maksettu matka ei käy, jos kerran kysymyksessä on samanhintainen matka.

Idari, hlökohtainen halvempi.