Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

oksettaa/raivostuttaa tuttavan kansallismieliset näkemykset

Vierailija
28.04.2008 |

tuttava esittelee aktiivisia maahanmuuttovastaisia näkemyksiä, kaivaa tilastoja, miten maahanmuuttajat tekee rikoksia (moninkertaisesti) enemmän kuin kantaväestö. antaa ymmärtää, että suomessa raiskaukset lisääntyy rajattomasti, jos maahanmuutoa ei hillitä. syyttää ruotsalaisia suvaitsemattomiksi, kun joku ruotsalaisreksi kieltänyt kansallismielisen puolueen esitteiden jakamisen koulunsa oppilaille.

näkemykset oksettavat minua, koska tuovat mieleeni hitlerin. mitä voisin tehdä?

M

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit todeta, etteivät ulkomaalaistaustaiset tee merkittävästi enempää rikoksia, kuin kantaväestökään. Ongelma on se, että ulkomaalaistaustaisten osuus esim. raiskauksista on tosiaankin isompi. Se on samantekevää, mikä rikoksenlaji suurempaa osuutta edustaisi. Tuttavasi ottaisi sen kuitenkin esille. Jos se olisi omaisuusrikokset, toteaisi tuttavasi, että " siinäs näet -rosvojahan ne on kaikki" . Et varmasti pysty muuttamaan tuttavasi mielipidettä vaikka tekisit mitä. Ainoastaan tutustuminen toisiin kulttuureihin voi vähentää epäluuloisuutta.

Vierailija
2/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. tämä henkilö on nuori ja koulutettu, siksi olen tyrmistynyt hänen näkemyksistään. tekee free lancerinä juttuja ihan muun alan lehtiin, mutta pelottaa, että tuossa asemassa voi vaikuttaa laajemminkin näkemyksiin. juttuvalinnoilla, sanavalinnoilla jne. sen lisäksi, että tuttavapiirissään levittelee näitä näkemyksiään ja tilastolöydöksiään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan totta että somalit johtavat raiskauksissa, venäläiset ja virolaiset taas huumeissa. Aasialaiset osaavat liike-elämän petkutukset ja suomalaiset rattijuoppouden. Tämä käy heti ilmi, jos tutustut asiaan.

Ps. En minäkään ottaisi tänne ihmisjoukkoa, jolla ei ole koulutusta eikä haluakaan oppia edes kieltä.

Vierailija
4/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös sitä mieltä, että tänne ei pidä ottaa ulkomaalaisia ollenkaan enää lisää. Miksi levittää maailmanlaajuinen liikakansoitus pikkuhiljaa Suomeenkin.

Miksei tuttavasi saa pitää omia mielipiteitään.

Vierailija
5/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen tähän samaan jengiin kuului vielä homot, nyt kun telkkarissa on joka ohjelmassa homoja ja ne ovat " trendikkäitä" , homous onkin yhtäkkiä ok.

Mulla on kanssa pari vanhaa ystävää, joilla on tollasia duunareitten mielipiteitä mamuista. Samoin anoppi kuuluu samaan jengiin, pelkään että jauhaa sitä samaa sontaa mun lasten kuullen.

Ihmisten luokittelu on typeryyttä. En nyt oo sitä mieltä, että kaikki, mitä ulkomaalaistaustaiset ihmiset tekee, on pelkästään mahtavaa, mutta turha tuomita kaikkia muutamien hölmöjen takia.

Ja miettikää, millainen tausta useimmilla on: vainoja, kidutusta... moni on joutunut todistamaan läheistensä kuoleman. Ja sitten täällä urpot vinkuu, kun eivät heti opi kieltä.

Vierailija
6/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielenkiintoista, että täällä useampi kansallismielinen. odotan lisää näkemyksiä, jos niitä on. selventäisi ajatteluani, kun tällä hetkellä minun on vaikea ymmärtää maahanmuuttovastaista kansallismielisyyttä.

tällä hetkellä kansallismielisyys yhdistyy mielessäni sanaan rasismi.

ap

Vierailija
7/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin voisin muuttaa muualle Suomesta eli olisin silloin toisessa maassa maahanmuuttaja. Sen sijaan minun mielestäni maahanmuuttajien on sopeuduttava Suomeen Suomen sääntöjen, kulttuurin ja lakien puitteissa.

Vierailija
8/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kouluissa täytyy luopua kristillisistä perinteistä näiden maahanmuuttajien (etenkin muslimien) vaatimuksesta.

Vierailija
9/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu useita tuttavapiirini. Toiset, kokeneemmat ja ansioituneet, ovat taase erittäin fiksuja eivätkä tippakaan rasisteja.

Vierailija
10/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä maahanmuuttajamyönteinen muoti. Toivottavasti menee pian ohi, niin kuin muodit aina.

Vierailija
11/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä toimittajanalku saattaa olla pian entinen toimittaja, jollei viisastu.

Maine leviää ja lopussa kukaan ei halua ostaa eikä julkaista hänen juttujaan.

12.

Vierailija
12/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan oltiin ihmeissään jos naapurikylistä tuli ihmisiä omalle kylälle. Kun siirtokarjalaisia asutettiin eri puolille maata oltiin monessa paikassa sitämieltä, ettei niin erilaisesta kulttuurista tulevat sovi seudulle. Sittemmin ovat tavat muuttuneet. Nyt saa tulla jo afrikasta, ja olla erivärinen, ennenkuin ne ihmiset jotka eivät ole tottuneet toisiin kulttuureihin älähtävät. Luuletko, että paluuta takaisin enää on? Ei varmasti ole! Niitä ihmisiä tulee kuitenkin aina olemaan, jotka ovat epäluuloisia vieraita kohtaan ja heidän kohdallaan ei oikein voi tehdä mitään. He eivät vaihda mielipidettään, niinkuin mekään emme. Minun mielestäni suvaitsevaisuus on hyve, mutta jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä. Ehkä jonkun kohdalla suvaitsevaisuus voidaan sitten vaihtaa sanaan sietäminen. Sen sentään pitäisi olla mahdollista.

Vierailija
13/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se nykyään menee, musta saa olla ylpeä siitä että on musta mutta vastaavasti valkoinen on aina rasisti jos on ylpeä omasta ihonväristään ja kansallisuudestaan.

Miksi haluat kieltää maahanmuuton aiheuttamat ongelmat? Miksi ongelmista puhuminen tekee ihmisestä rasistin? Ei tarvitse kuin katsoa esim. seksuaalirikostilastoja niin huomaa kuinka tietyt kansallisuudet ovat yliedustettuina. Kuinka totuus voi olla rasismia? Ruotsissa on juuri tuolla hyssyttelyllä saatu ongelmat vain entistä pahemmaksi. Mistään ongelmista ei saa edes puhua, kun se on rasismia.

Vierailija:

mielenkiintoista, että täällä useampi kansallismielinen. odotan lisää näkemyksiä, jos niitä on. selventäisi ajatteluani, kun tällä hetkellä minun on vaikea ymmärtää maahanmuuttovastaista kansallismielisyyttä.

tällä hetkellä kansallismielisyys yhdistyy mielessäni sanaan rasismi.

ap

Vierailija
14/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

???? Mun äidillä on satakunnan kansallispuku ja se on ylpeä siitä. En silti pidä häntä rasistina. Miksi pitäisi?

Vierailija
15/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on maassa liikaa selkeästi erottuvia klikkejä.

Vierailija
16/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helvetissä silloin on rasisti jos kälättää jatkuvasti oman ' rotunsa' paremmuudesta ja siitä kuinka ihonväri on suorassa yhteydessä älykkyysosamäärään! Ihan sama minkä värinen/rotuinen/maalainen sellaista paskaa selittää.

Toi Satakunnan kansallispukujuttu oli mahtava huomio :D

Vierailija
17/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuollaista jäärää pysty muuttamaan

Vierailija
18/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että " heti kun mahdollista niin lähden Suomesta" yms. ?

Mikäs ihmeen oikeus suomalaisilla on lähteä parempaan ilmastoon, paremman elintason perässä?

Vierailija
19/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiaan jonkin verran perehtyneenä olen sitä mieltä, että nyt on maailmassa menossa kansainvaellus. Kehitysmaista on jatkuvaa painetta muuttaa länteen, vauraammille seuduille. Pointti on se, miten vauraiden maiden lopulta tässä paineessa käy. Miten paljon ne pystyvät ottamaan tätä uutta väestöä vastaan, asuttamaan ja työllistämään heidät.

Jos maahanmuuttoa ei hillitä erityisesti islaminuskoisista maista, Suomestakin tulee islamilainen valtio heti, kun äänestyskelpoisten muslimien määrä ylittää 50 %. Sehän on ihan fakta. En sano, onko tämä oikein vai väärin. Minä kasvan onneksi silloin jo koiranputkea...lasten kohdalta vain mietityttää joskus.

Vierailija
20/28 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei ole tyttöjä.

Vierailija:

Jos maahanmuuttoa ei hillitä erityisesti islaminuskoisista maista, Suomestakin tulee islamilainen valtio heti, kun äänestyskelpoisten muslimien määrä ylittää 50 %. Sehän on ihan fakta. En sano, onko tämä oikein vai väärin. Minä kasvan onneksi silloin jo koiranputkea...lasten kohdalta vain mietityttää joskus.