Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Okt alueen ihanuutta

Vierailija
28.04.2008 |

Me asumme uudella oktaloalueella. Ja on ihan pakko varmaan muuttaa tästä huolella rakennetusta omasta unelmatalosta. Syynä ovat naapurit. Ja niitähän on joka puolella. Aluellamme asuu lapsiperheitä. Olemme itsekin lapsiperhe, ja iso sellainen. Naapurissa asuvat vaan eivät osaa kunnioittaa toisen pihaa ja rauhaa ollenkaan. Lapset tulevat aina meille. Puuhailen paljon omieni kanssa ulkona, ja kesällä alamme ruokailemaankin ulkona useasti.

Mut, ei oo kauheen kiva kun AINA kun oven avaat pihalla on jo lapsia väh.5. En edes tiedä mistä talosta kaikki ovat. Olen usein ajatellut ,että vanhemmat ei kyllä vähääkään välitä saati tiedä missä heidän lapsensa ovat.

Olen vaan väsynyt huolehtimaan toisten lapsista, kiva kun sain purkautua. Pitäiskö alkaa laittaa lasku hoitopaikasta aina ollalla kotiin mukaan :)

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli eilen kotiin ilman toista lapasta. Viitsitkö vähän kuule katsoa niiden lasten perään, kun ne kerran teidän pihalla on. Voi olla että laitan laskun siitä lapasesta.

Sun naapuri

Vierailija
2/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

suun auki saaminen on tietenkin kovin paljon vaadittu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä lapsia on, osa outoja kun tulee kaverin kaveritkin. Ja niitä on pihalla vaikka ei itse siinä ollaakkaan. Me ollaan tehty naapuriäitin kans pelisäännöt selväksi mutta kun lapset on 6-9v niin ne kulkee jo yksin ja ei vanhemmat tiedä että ne on toisten pihoilla. ÄRSYTTÄÄ

Vierailija
4/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en aina tiedä kenen lapsia ovat :( Olen puhunut parin miin kanssa, mutta ovat sitä mieltä, että lapsethan nyt juoksee ihan minne haluuvat. Kun on pienet pihat....Aikuiset ei oikeesti välitä!!!

Vierailija
5/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portista tulevat. Meilläkin pihalla niitä on, vaikka itse olis sisällä ja lapset poissa kotoa. ÄRSYTTÄVÄÄ. Kaikki lelut pitää autotalliin piilottaa, jos haluaa itse vielä toisenkin kerran sillä leikkiä. ap

Vierailija
6/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun nehän ovat lasteni kavereita. Eri asia sitten jos ihan muuten vaan tuppaa ventovieraita pihan täyteen.

Vierailija
7/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos lapset tulee, niin voitte aina hätistää ne pois. Sanotte,et nyt haluatte olla oman perheen kesken. Tervetuloa kylään sitten toinen päivä.

Lappu taskuun lapselle kotiin vietäviä terveisiä ja puh. numero /osoite jos et tiedä kenen lapsia on. JA sitä voi aina kysyä lapsilta, missä asuvat ja kenen lapsia ovat... jos kerran tiedän pihalla ovat?

Vierailija
8/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä heidän täytyy ymmärtää, että toisten pihoilla ei olla/toisten pihojen läpi ei oikaista. Paitsi tietenkin silloin kun sovitusti leikitään meidän lasten kanssa.

Minä sanon jokaikiselle lapselle, ensin nätisti, sitten jos pihalla oleminen toistuu, tiukemmin. Kyllä ne on oppineet, pienemmätkin.

Vierailija
9/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

talot toistensa kopioita kaikissa pastellisävyissä. 30 vuoden päästä nää näyttää ihmisistä yhtä törpöiltä kuin meistä nyt jotkut 60-70-luvun tasakattoiset mineriitilla verhotut hometalot.

Vierailija
10/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukseksi saan , että joo ihan kohta. Kohta tulee kuitenkin vasta silloin kun itsekin mennään sisään tai myöhemmin.

Vierailija
11/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tuo liittyi tähän?

Vierailija
12/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minua ei haittaa naapurin lapset (tai vähän kauempaakaan tulleet)

Itse olen aina pitänyt " koko kylä kasvattaa" -ajatuksesta ja myös elän kuten opetan. Enkä oikein ymmärrä, että mitä pahaa siinä on, jos pihalla on lapsia... meidän pihalla eivät ainakaan tee tuhojaan (jos siitä on kyse?)

Kun olen itse ulkona, juttelen lasten kanssa ja puuhaillaan yhdessä juttuja.. katsotaan muurahaisia, pelataan tmv. Ja joskus laitan lapsille välipalaa tai ainakin annan juotavaa.

Jos meillä on vieraita tai juhlat tai jos vaikka haluamme ruokailla rauhassa perheen kesken, niin sitten tilanne on tietysti toinen, mutta kyllä kaikki lapset tähän mennessä ovat ymmärtäneet ja uskoneet, kun heille on syy kerrottu.

Mutta että hermostuisin pelkästään siitä, että lapset viettävät aikaa pihallamme... eipä ole tullut mieleeni :D

Vierailija
13/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

NYT.

Vierailija:

Vastaukseksi saan , että joo ihan kohta. Kohta tulee kuitenkin vasta silloin kun itsekin mennään sisään tai myöhemmin.

Vierailija
14/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä meidän pihalla lapset uskovat kun ne komennetaan omiin koteihinsa--ehkä mä sitten olen tiukkis

Vierailija
15/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette vain osakkaita.

Vierailija
16/16 |
28.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo aika paljon lasten vanhemmista jos lapset eivät puhuttua sanaa usko. Ei sellaisten vanhemmille pysty paljoa " tekemään" , koskaluultavasti heidän mielestään lapsilla on oikeus toisten pihaan/tavaroihin jne. Toisaalta olen toiveikas lasten suhteen; Sano tiukasti milloin sopii tulla pihaan ja milloin ei. Ei ehkä kannattaisi olla lapsille kiukkuinen, sillä heistä voi tulla omin lastesi kanssa hyviä ystäviä :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi