Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

muita väsyneitä vauvojen äitejä joilla jatkuva herkkunälkä?

Vierailija
08.02.2009 |

.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin silloin, että tulkoon kiloja, jos vain niistä herkuista iloa saan. Ja niin tulikin muutamia. Kymmenen ylimäärästä (osa raskaudenaikasia, osa herkuista) pudotin sitten, kun sain riittävästi lepoa jaksaakseni laihduttaa.

Ajattelin, että koska kävelytän lasta öisinkin ja heräilen paljon, kulutan enemmän energiaan (en toki niin paljon kuin herkkuina söin). Ja sen kyllä huomaa nytkin, jos on huono yö. Aamulla kamala nälkä!

Tsemppiä! Kilot voi pudottaa myöhemminkin, kunhan pysyt järjissäsi :)

Vierailija
2/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ei se nyt niin ihanaa ole:) mulla kans aamusin kamala nälkä, joskus on pakko syödä yölläkin jotain. Ei onneksi ole painoa tullut lisää mut toosi huono olo tulee välillä noista herkuista..ehkä enemmänkin henkisesti huono olo kuin fyysisesti, paitsi silloin kun tulee ahmittua karkkia liikaa. Täällä nukutaan tosi vähän, vauva itkee vatsavaivojansa öisin ja äheltelee. Viime yö valvottiin melkein kokonaan joten ehkä noi herkut ei haittaa tässä tilanteessa:) vauva on "jo" 3kk ja toivon tosiaan että pian helpottaisi, joka paikassa ainakin sanotaan että kyllä se yleensä helpottaa kun vauva täyttää 3kk, enpä oikein usko... tsemppiä kaikille valvojille ja huonosti nukkuville!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaus lihotti vain 10kg, jotka lähtivät melkein heti synnytyksen jälkeen, mutta sitten raskas vauva aika vaati hemmottelunsa ja jokaisen vauvan jälkeen lihoin 10kg...! Siis vauvavuoden aikana! Nyt nuorin 3v, ja enää 5kg jäljellä lähtötilanteeseen eli aikaan ennen lapsia.

Vierailija
4/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä oikea nälkä että herkkunälkä, kunnes lopetin imetyksen vauvan ollessa reilu 11 kk. Sen jälkeen on ollut todella helppoa syödä terveellisesti ja vähän. Paino pudonnut kahdessa viikossa itsestään 4 kg.

Vierailija
5/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä oikea nälkä että herkkunälkä, kunnes lopetin imetyksen vauvan ollessa reilu 11 kk. Sen jälkeen on ollut todella helppoa syödä terveellisesti ja vähän. Paino pudonnut kahdessa viikossa itsestään 4 kg.

Toivottavasti pitää paikkaansa.

t. se vauva 7kk painoa lisää 7kg (imetystä edessä vielä luultavasti 2kk)

Vierailija
6/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 7kk ja kiloja tullut 7. Kilo per kk.

Raskausaikanakin tuli sentään vaan 8kg jotka kaikki jäivät laitokselle. Noloa. :(

Vierailija
7/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tullu vedettyä taas herkkuja enemmän kun laki sallii varsinkin kahvin kanssa tekee aina mieli jotain hyvää ja myös illalla.. vauva valvottaa öisin ja jotenkin ei edes jaksa yrittää olla syömättä..en edes tiedä mikä pointti tässä mun alotuksessa on..onko muita joilla sama tilanne?

Vierailija
8/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkunälkä tulee muuten oikeasti energian tarpeesta, varsinkin se et tekee mieli suklaataa.

Vierailija
9/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun olen väsynyt, tekee mieli jotain hyvää... Sen verran sain pidettyä itseni kurissa, ettei paino noussut, mutta olo oli entistä huonompi, kun söi paljon makeaa.

Nyt lapsi nukkuu paremmin, ja syöminen on normalisoitunut.

Vierailija
10/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin imettäessä paino tippuu sitä vauhtia (nyt -5 kg raskautta edeltävästä painosta) että ei painon takia haittaa, eikä nyt välttämättä muutenkaan (hampaita välillä kyllä mietin). Mut joo, herkkunälkä jatkuvasti ja vauva 6 kk nukkuu huonosti.

Vierailija
11/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tiukkoina aikoina, kun unta ei saa riittävästi, pidän sokerilla itseäni virkeänä, ei hyvä.

Vierailija
12/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös sama juttu, että väsyneenä syön hulluna herkkuja! En oikein jaksa edes yrittää olla syömättä vaan olen itselleni armollinen... ;-) Mutta toisaalta olo voisi olla parempi ja pirteämpi jos herkut korvais porkkanalla ja omenalla! Nekin kun kuitenkin on hyvänmakuisia mutta suklaaseen on helpompi tarttua. :P

Vierailija
13/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suklaa vaan jotenkin uppoaa helpommin :D

Vierailija
14/14 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo herkkunälkä. Pahimmista päivistä selvitään sokerilla seuraavaan, pidemmälle ei jaksa enää ajatellakaan. Ihan sama mitä painolle tapahtuu, kunhan jaksan käsillä olevan päivän viedä iltaan. Nukahtamislääkkeillä nukun, tiedän, on paha juttu, mutta muuten en nukahda ollenkaan kun kohta pitää herätä ja se tuntuu niin pahalta. Silloin en ihan pienempiin kitinöihin herää, huutoon aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi