mies on aina myöhässä jokapaikasta.. mitä voisi tehdä
se on todella raivostuttavaa. Hän myöhästyy töistäkin lähes joka päivä, sellaset 5 min. kun ei ehdi edelliseen bussiin.
Tänäkin aamuna aamu, aamupuuro oli vielä syömättä kun hän hoksasi että bussi lähtee 10min. päästä. Arvattavasti hän TAAS myöhästyi.
Olen hänelle sanonut monta kertaa että myöhästely koituu hänelle ennenpitkään vahingoksi. Kyläilyistä olemme aina myöhässä sellaset 15-30 min. Minua risoo tuollainen kun itse pidän tärkeänä olla ajallaan paikalla.
Kommentit (20)
todennäköisesti olet aiheuttanut harmia useita kertoja isäntäväelle.
mies on samanlainen.. Onneksi ei ole työaikaa, joten ei oikeastaan voi myöhästyä töistä.
Mä huijaan hänelle myös kaikki tärkeät aikataulut (junat, lentokoneet, laivat, teatterit..), jotta ehkä oltaisiin ajoissa. Aamulla vien hänelle usein hammasharjan käteen, kun on unohtunut aamupalan jälkeen lukemaan lehteä. Mun mies kuvittelee oikeasti, että ehtii tehdä vaikka mitä vartissa. Hän on aikataulujen suhteen ikuinen optimisti. Vartissa ehtii käydä suihkussa, ajaa parran, syödä (joskus myös tehdä sen ruuan), tapetoida yhden seinän loppuun ja autoilla 20 km kaupungin keskustassa. Ihan tosi...
Eipä ole auttanut muu kuin aikataulujen valehteleminen ja jatkuva patistelu. Myös takki päällä eteisessä seisoskelu auttaa joskus..
Hänestä myöhästely ei ole mitenkään kamalaa. Mutta se on aikalailla ainoa asia, josta saamme tappelun aikaan.
Ja ihan sama syy kuin jollakin muulla, ettei itse halunnut olla se odottava puoli! Todella raivostuttavaa.. Itse olen aina ennemmin ajoissa kuin tulen myöhässä (paitse ne kyläilyt, siitä kohta lisää). Olen nyt tehnyt niin, että jos sovimme tapaavamme kaupungilla jossain niin olen ihan rauhassa shoppailemassa jossain lähi liikkeessä ja siinä vaiheessa kun puhelin alkaa soida (vähintään se 10 minuuttia sovitun ajan jälkeen) ja kaveri kyselee että missä olet, niin sitten menen paikalle. Ei minustakaan ole kiva seisoskella odottelemassa ketään!
Kyläilyistä sitten. Minullakin on ollut se käsitys, että jos sovitaan aika niin sitä aikaisemmin ei missään nimessä sovi tulla juuri valmistelujen takia. Kerran sain kutsun kylään ja koska se oli arki-ilta, niin kutsuja sanoi että viiden jälkeen sopii tulla. Eli ajattelin, että tasan viisi voisi olla liian aikaisin, jos ovat vaikka juuri tasalta itse tulleet paikalle. Joten menin sitten paikaille 20 minuuttia yli ja siellä olikin sitten ollut kaikki kahvit keitettynä ja tarjottava lämmitettynä niin, että tasalta olisi ollut kaikki valmista.. Nolotti tosi paljon kun tajusin että kutsuja oli tarkoittanut täsmällisesti sitä viittä, mutta mistäpäs sen olisi voinut tajuta?
Eikä välttämättä muutenkaan ole tarpeen hypätä kahvipöytään sillä sekunnilla kun on saanut kengät pois jalasta. Tuollaisesta tulee sellainen olo, että on kiire saada vieraat myös äkkiä ovesta ulos.
Vierailija:
Kyläilyistä sitten. Minullakin on ollut se käsitys, että jos sovitaan aika niin sitä aikaisemmin ei missään nimessä sovi tulla juuri valmistelujen takia. Kerran sain kutsun kylään ja koska se oli arki-ilta, niin kutsuja sanoi että viiden jälkeen sopii tulla. Eli ajattelin, että tasan viisi voisi olla liian aikaisin, jos ovat vaikka juuri tasalta itse tulleet paikalle. Joten menin sitten paikaille 20 minuuttia yli ja siellä olikin sitten ollut kaikki kahvit keitettynä ja tarjottava lämmitettynä niin, että tasalta olisi ollut kaikki valmista.. Nolotti tosi paljon kun tajusin että kutsuja oli tarkoittanut täsmällisesti sitä viittä, mutta mistäpäs sen olisi voinut tajuta?
Yleensä lähtee vielä sillon ku PITÄIS olla jo paikalla. Raivostuttavaa. Itse olen mielummin hieman aikaisemmin paikalla.
niin jospa miehesi sitten ehtisi ajoissa töihin. Meillä kokeiltiin joskus tuohon teiniin samaa, tosin siirrettiin kelloja puoli tuntia eteenpäin ja oli kerrankin hyvissä ajoin koulussa :) Otti ihan huumorilla koko jutun ja on muuten tuon jutun jälkeen oppinut lähtemään kouluun ajoissa.
kokeilen nyt ekana sellaista, siitäkin voisi olla apua.
Minun miehelläni on tapana myöhästyä aamuisin. Hän vie minut töihin matkan varrella. Ilmoitan, että minun pitää olla töissä 10 aikaisemmin kuin oikeastaan pitäisi.
Yksikin hyväkäs tuli työhaastatteluun myöhässä ja ihmetteli sitten kovasti kun ei tullut valituksi.
Täsmällisyys on hyve ja myöhästely kertoo kyllä paljon henkilöstä, ei myöhästelijään voi luottaa.
On hänen oma asiansa, myöhästyykö töistä ja saako siitä satikutia vai ei. Et ole hänen äitinsä, irrota jo hänen paidanhelmastaan!
Kun olette lähdössä jonnekin yhdessä, annat hänelle 15-30 minuuttia todellista aikaisemman ajan. Kun odotat häntä kotiin, lisäät hänen ilmoittamansa paluuaikaan 1-2 tuntia. Toimii meillä. Yleensä, kun mies lähtee ovesta ulos " käväisemään" jossakin, se vie 2-3 tuntia. Kun sen tietää, ei potuta.
Itse pidän hyvin epäkohteliaana vieraita, jotka tulevat kylään ihan täsmällisesti tai varsinkin etuajassa. Kylään kuuluu tulla 5-15 min myöhässä ilmoitetusta ajasta.
Mieheni on krooninen myähästelijä, eikä asialle voi tehdä mitään (yritetty on). Nykyään valehtelen hänelle esim. lentokoneen tai laivan lähtöajan, niin on mahdollisuus selvitä ilman paniikkia paikalle. Minulle ja kolmelle lapselleni ei aikataulussa pysyminen ole mikään ongelma, mutta perheen isää joudutaan aina odottamaan.
Häneltä puuttuu selkeästi aivoista joku solu kohdasta " aikataulut" .
Itse olen lähes aika ajoissa, koska se on kohteliasta muita kohtaan. Mikä ihmeen sääntö tuo on, että kylään pitäisi tulla myöhässä? Tuolla taidat vain selitellä omaa myöhästymistäsi.
Myöhästyminen ei ole koskaan hyvä juttu! Se tuntuu enemmänkin siltä, että toinen (myöhästelijä) pitää omaa aikaansa tärkeämpänä kuin toisen aikaa (odottajan). Minullakin yksi myöhästelevä kaveri ja joskus olen kysynyt ihan pokkana, että miksi on niin vaikea tulla ajoissa niin hän totesi, että " en halua odottaa muita" Eli siis parempi vaan laittaa muut odottamaan itseään? Ihankuin olisi jotenkin tärkeämpi ihminen..
luultavasti olen silloin itse vielä puolipukeissa kun olen tehnyt viime hetken valmisteluja ja jättänyt laittautumisen viime tippaan.
että siis kylään en mene ajoissa vaan täsmällisesti, mutta siis silloin menen ajoissa jos vaikka tapaaminen on sovittu kaupungille tms. julkiselle paikalle. Kylään toki pitää mennä täsmällisesti siihen aikaan, mikä on sovittu, (noh, muutaman minuutin heitot molempiin suuntiin toki käy ;-)) en ottaisi kyllä tavaksi mennä aina 15 min myöhässä.
-5
Oikeastaan paljon mikään ei vierailulla ole epäkohteliaampaa kuin tulla etuajassa. Oli se muutama minuutti tai vartti, se ja sama. On etikettivirhe mennä kylään etuajassa.
t. 3
Myöhästely on erittäin junttimaista ja epäkohteliasta!
oletpa outo kylään kutsuja, jos sanot ajan, mutta mielessäsi toivot, että vieraat ei noudata sitä!
Mistä minä sen voisin tietää, monelta sulle oikeesti sopii tulla, jos et sitä kerran sano??
- 9
Pilkuntarkka täsmällisyys ja etuajassa oleminen on huono asia.
t. 10