Anoppi arvostelee vauvan ulkonäköä...
Hei! Mitä sanoa esim. anopille, joka kommentoi vauvan ulkonäköä? Tuntuu pahalta, kun anoppi sanoo vauvaamme laihaksi. Ja myös miehen pönttö kaveri sanoi pari päivää sitten vauvallemme, että oot sinä kyllä laiha. Inhottaa ja masentaa tällaiset :(.
Mitä heille voisi kommentoida?
-äippä ja vauva 4kk-
Kommentit (6)
että kaikki lapset kasvavat omaan tahtiinsa.
Kannattaa vain päästää toisesta korvasta saman tien ulos. Varmasti vauvanne saa pyöreyttä kun kasvaa. Ja jos ei saa, niin sitten hän vain on hoikkeliini luonnostaan :) Ja kun saa ravintoa tarpeeksi, niin hänellä ei tosiaan ole mitään hätää. Jätä toisten kommentit vain omaan arvoonsa ja nauti ihanasta vauvastasi :)
itsekin olen kyllä ihan ajattelematta tokaissut jonkun vauvasta että " oltepas sinä tuhti!" . Vauvat ovat erilaisia... vastaisin itse ehkä tuohon, että kasvaa omalla käyrällään jne.
Meidän tyttö on taas aina " pyöreä" , " pullea" ," ollut ruoka-aikana kotona" , " tuhti" :DD
Itse en loukkaannu sellasesta, mun mielestä meidän vauva on ihanan pehmeä ja pullukka:) Ja ymmärrän että muutkin sen huomaa:o!
Ihmiset on sellasia, ei aina ajattele mitä suustaan päästävät- mun on myönnettävä että itsekkin syyllistyn kyllä siihen välillä- jos joku vauva on tosi lintunen, niin saatan sanoa että " voi kun sinä oot pikkunen ja laiha" tai jotain muuta vastaavaa... enkä todella tarkota pahalla, äänensävykin kertoo paljon!
Kaikki ihmiset on tosiaan vauvasta alkaen omanlaisiaan- älä välitä!
Ei varmaankaan millään pahalla tarkoita. Ja aina hassua jos miehen kaveri on heti pönttö jotain sanottuaan. " Inhottaa ja masentaa" on aika voimakkaasti koettu sinulta, kehottaisin vaan relaamaan vähän. Ihmisten puhetavat ja puhekielikin on paljon toisistaan poikkeavaa, ei kaikki ole pahalla sanottu minkä itse sanoisit erilailla.
Tipy
musta tuntuu että moni sanominen ymmärretään väärin... oisko tommoset " möläytykset" useimmiten ihan vahinkoja kun ei me suomalaiset oikein taivuta sellaiseen positiiviseen ja kehuvaan small-talk' iin.
jos jatkuvasti negatiiviseen sävyyn ollaan huomauttelemassa, niin kyllä mäkin silloin ärähtäsin leijonaemon tavoin, mutta kyllä satunnaiset kommentit saa tulla ja mennä :-)
" ei olis pikku laihis sullekkaan pahitteeksi" :)
niinhän sitä sanotaan että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan tai sitä saa mitä tilaa, kyllä minä ainakin sanon jos mua tai lapsiani arvostellaan, varsinkin jos ei ole aihetta.
tässä taannoin näin erään sukulaiseni hautajaisissa, tämä kummitätini on aina ollut hieman tökerö, ja nytkin sanoi ihan suoraan että näytän paljon vanhemmalta kuin vanhempi siskoni. Siskoni äimistyi ja selitti jotain että pienet lapset valvottaa ja stressi saa vanhentumaan, minä paukautin suoraan että etpä sinäkään kovin nuorelta näytä!