Vieläkö laihdutan?
syksyllä 2006 painoin komeat 90kg. Aloin laihduttaa ja taukojakin on väliin mahtunut, mutta nyt painan 61-62 kg. Pituutta on 165cm. Osa tuttavista jo huomauttelee, että alan olla " luuta ja nahkaa" , mitä en mielestäni ole. BMI on 22 ja risat. Mikä olisi se sopiva paino minulle, johon lopettaa tämä urakka? Nytkin tuntuu olo jo tosi kivalta. Olen tammikuusta asti käynyt salilla 3-4krt/vko ja lisäksi juoksen.
Olen miettinyt, että alle 58 en halua painaa. Ehkä 58-60kg.
Mielipiteitä kehiin!
Kommentit (6)
Minä olen sua pidempi ja painan vähemmän, mutta silti yritän karistaa paria ylimääräistä kiloa. Riippuu niin paljon se paino siitä millaisissa raameissa se on. Mä olen hurjan siro ja kapoinen, joten voinkin painaa vähemmän.
Itse tiedät parhaiten, milloin olo on mukava ja vaatteet ei kiristä päällä.
Pysyttele siinä nyt vaikka se vuos ja sitten katso uudestaan miltä tuntuu...
Itse olen 5cm lyhempi (160cm) ja painan saman verran, ja mielelläni voisin pudottaa vielä pari kiloa alleista ja vyötäröltä. Painoa tärkeämpi mittari on kuitenkin oma olotila: voin loistavasti! Ja vaatekokokin on nykyisin taas vanhan 34, ihana mahtua vanhoihin kesävaatteisiin kohta pitkästä aikaa :)
Sinua näkemättä on paha mennä sanomaan, kuink laihalta näytät, mutta pelkän painosi perusteella veikkaan sun olevan tosi hoikka. Kannattaakin panostaa nyt painon pitämiseen ennallaan ja vaikka ennemmin kasvattaa lihasmassaa siellä punttiksella. Lihas painaa läskiä enemmän, joten vaa' an voit unohtaa ja keskittyä nauttimaan uudesta sinästäsi ilman turhaa painontarkkailua. Koko elämä ei saisi minusta pyöriä kropan ympärillä, sikälikin kannattaa nyt jo unohtaa turha laihdutus ja keskittyä Elämiseen. Hyvillä elämäntavoilla ja noin hurjalla liikuntamäärällä painosi ei enää nouse takaisin, laihduttaa ei kannata enempää!
Sitä on varmaan jo niin kauan elänyt tässä itsetarkkailussa, ettei näe metsää puilta. Mutta nyt siis painonhallintaa ja liikunta antaa anteeksi mahdolliset herkkupäivätkin. On niin ihana, kun on ollut kaikesta huolimatta itsekuria toteuttaa tämä muutos! Ei elämä sen onnellisempaa ole, mutta elämänlaatu on parantunut huimasti!
Jokainen pystyy tähän!
Ap
kaa" . Olen vain siro. Minulla on esim. c-kupin rinnat ja 89 cm lantionympärys (mitat ry90-vy62-ly89)...Jos painaisin 58 kiloa, olisin jo todellakin pyöreä ja yli 60 kiloisena lihava.
Mietit vaikka vuoden päästä uudestaan tuntuuko vielä hyvältä.